2008-01-31, 20:28
Medlem
Det är inte alls olagligt att ha THC i blodet eftersom det inte är ruset som är kriminaliserat utan den befattning med narkotika som bruk innebär. Om du har rökt i land där bruk inte har krmininaliserats kan du inte dömas i Sverige. För att svenska domstolar inte får döma för handlingar som inte är olagliga i det land som de utförs. Röker du däremot i ett land där bruk är kriminaliserat kan du dömas för det i Sverige.
Citera
2008-01-31, 20:54
Medlem
Finns en långfilm där en föredetta narkotika polis blir langare och han vet vad tullarna kollar på så..
Och killen delar med sig av alla hemligheterna tex.

-Precis innan man ska gå in på flyget så packar man om allt i nya påsar så hinner inte lukten genom tränga.
-Använda flera påsar.
-Doppa i sterin och rulla med plastfolje och tejp.. och sedan tejpa fast tee.
-Använda gummi handskar så man inte får något under naglarna eller någonstanns.

Och ett alternativ som inte är så fresch men effektivt är ju att ta fram några kondomer.. tvätta ur en av dom fylla den tvättade (torka bort allt vatten från en dock) fyll den och sen stoppa ner den i en annan kondom och sen i en till.. kör upp den i röven och knip så gott det går..
Det är bra på flyg för att flyga från amsterdam till stockholm tar bara runt 1 timme så sen kan man springa ut till något dass som finns vid biluthyrningen på arlanda och dra ut den..
Citera
2008-02-03, 14:16
Medlem
Indianas avatar
Köpa hem från coffe shops i holland.

Ska ner till Eindhoven väldigt snart, och har en del pengar att slösa på just cannabis där nere. Resan är samordnad av ett bussbolag, och jag undrar hur det är med tull och sånt? Förra gången vi åkte ner så blev vi aldrig stoppade, men finns risken denna gången tror ni?

Har ni ngra tips jag ska tänka på när jag är på coffe shopsen eller något sånt så kom gärna med det! (:
Citera
2008-02-03, 14:21
Medlem
ztingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indiana
Ska ner till Eindhoven väldigt snart, och har en del pengar att slösa på just cannabis där nere. Resan är samordnad av ett bussbolag, och jag undrar hur det är med tull och sånt? Förra gången vi åkte ner så blev vi aldrig stoppade, men finns risken denna gången tror ni?

Har ni ngra tips jag ska tänka på när jag är på coffe shopsen eller något sånt så kom gärna med det! (:

Köp något som är väldigt drygt och räcker väldigt länge (typ ice) så att du slipper ha så mycket på dig. Sedan har du biten i fickan eller någonstans där den är lätt att komma åt snabbt. Om bussen stoppas så är det bara att pilla ner biten mellan sätena i bussen eftersom det kan vara vem som hellst som lagt den där och glömt den. När kusten är klar så stoppar du på dig biten igen. Detta borde funka tycker jag.
Citera
2008-02-03, 14:21
Medlem
Liveintheflows avatar
Dom är noga på legitimation på coffeshops så glöm inte den,samt om du ska hänga på fiket ett tag så måste du handla läsk,godis whatever och inte bara sitta utan att köpa något

ang smuggling med buss så kanske du kan ha två väskor med dig. en med dina kläder,prylar och en med skräp + ditt röka,noga med fingeravtryck och liknande saker som kan identifera dig inte finns i den väskan. Om tullen stoppar och kontrolerar så ska dom inte kunna knyta knarkväskan till dig.
Citera
2008-02-03, 14:28
Medlem
MothmanBudss avatar
håller med ovanstående. alla dom oändliga gångerna vi smugglar weed över gränsen så sitter jag alltid och håller påsen i fickan och har ett fönster öppet ifalll man skulle bli stoppad
Citera
2008-02-03, 22:02
Medlem
Lalaquins avatar
Är det större chans att Hasch fastnar i tullen än grönt?

Funderar på att köpa ifrån Budmail och vill minimera risken att bli stoppad.
Citera
2008-02-03, 22:22
Medlem
Amex88s avatar
Har aldrig köpt cannabis eller någon annan drog i Danmark, vet dock att när jag var yngre så åkte vi ofta över till helsingör eller köpenhamn för att köpa med oss ganska stora lager sprit. Av ungefär 10 gånger har tullen varit framme en gång, och det var dagen innan valborg. När jag tagit öresundstågen har jag aldrig stött på tullen, vill man vara riktigt säker så testa att ta tågen från damark runt kl 5 när alla pendlare åker. Det är proppfullt på tågen.
Citera
2008-02-03, 23:14
Medlem
Hur många har erfarenhet av att framgångsrikt skicka hasch till Norge? Via vanlig post dvs.
Citera
2008-02-04, 00:17
Medlem
Indianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liveintheflow
ang smuggling med buss så kanske du kan ha två väskor med dig. en med dina kläder,prylar och en med skräp + ditt röka,noga med fingeravtryck och liknande saker som kan identifera dig inte finns i den väskan. Om tullen stoppar och kontrolerar så ska dom inte kunna knyta knarkväskan till dig.

Har tänkt mycket på hur jag ska klara det, och vad sägs som denna idéen:
Tar med kläder som är min pappas, som han aldrig använder.
När jag handlat det jag ska, virar jag in det många gånger med plast m.m. för att minimisera lukten.
Lägger det i fickan på pappas joggingbyxor, lägger en stor t-shirt ovanför och trycker ner det i en vanlig plastpåse(typ ICA).
Lägger den i min väska, när bussen börjar rulla. När bussen senare stannar för lunchpaus eller något liknande, springer jag längst fram i bussen & lägger påsen på hyllan när ingen ser. Sen när vi är hemma så plockar man bara ner påsen och ingen har förstått någonting.

Skulle någon tull snoka så har dem ganska exakt ingenting på mig, påsen ligger inet nära mig & kläderna är alldeles för stora för att vara mina.

Sen får man alltid räkna med att allt inte går som planerat, men
vad tycks om det? Låter riskfritt?
Citera
2008-02-04, 00:31
Medlem
Kolatonys avatar
Hur är det att skicka inom SVerige? Riskfritt?
Citera
2008-02-04, 00:57
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolatony
Hur är det att skicka inom SVerige? Riskfritt?

Beror väl på lukten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in