2008-04-09, 19:43
Medlem
Probelimes avatar
Något som vet om det hjälper att förutom paketera själva gräset väl även använda parfym för att förvirra eventuell hundar.
Citera
2008-04-09, 19:51
Medlem
Probelimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iddqd
Om man handlar skiten i Danmark och tar tåget över bron, tror ni det skulle funka om man bara tejpar fast skiten i en bra påse under sitt eget säte? Om dom nu mot all förmodan skulle ha med sig en hund säger man bara att det nog var någon av de andra passagerarna som tejpade fast den där för att hämta den senare.
Eller så gömmer du skiten på toalett eller liknande och tar den efter du checkat efter tulltjänstemän...
Citera
2008-04-09, 19:58
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Probelime
Något som vet om det hjälper att förutom paketera själva gräset väl även använda parfym för att förvirra eventuell hundar.

Hunden känner ändå cb doften.
Citera
2008-04-12, 00:19
Medlem
Von Tatts avatar
En polare till mig åkte på kryssning nyligen. Han hade 3 g tjack i fickan på jackan. Det stod en hund där å sniffade på alla. Men missade tjacket. Luktade dock bara på hans väska. Men hur är det egentligen med lukt sinnet. jag menar tjack luktar!!! Eller kan det vara så att det inte var en knark hund???? Vad tror ni???
Citera
2008-04-12, 10:38
Medlem
Imbriums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von Tatt
En polare till mig åkte på kryssning nyligen. Han hade 3 g tjack i fickan på jackan. Det stod en hund där å sniffade på alla. Men missade tjacket. Luktade dock bara på hans väska. Men hur är det egentligen med lukt sinnet. jag menar tjack luktar!!! Eller kan det vara så att det inte var en knark hund???? Vad tror ni???

Jag har också gått förbi en narkotikahund(?) med en pipa, påse och diverse andra grejer som luktade gräs. Det ända hunden gjorde var att följa efter mig kanske en halv meter och tulltjänstemannen tycktes inte ge hunden så stor uppmärksamhet. Kanske de bara har vanliga hundar på plats ibland för att avskräcka folk.
Citera
2008-04-12, 12:35
Medlem
Faber Castells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Probelime

Bläddra bak några sidor och läs. Jag har skrivit om detta.
Citera
2008-04-13, 11:20
Medlem
Denoms avatar
Om jag lägger en zippåse med en femma ner i en konservburk och löder igen burken. Hur länge kan jag räkna med att lukten håller sig i burken?
Citera
2008-04-13, 11:29
Medlem
Nyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Om jag lägger en zippåse med en femma ner i en konservburk och löder igen burken. Hur länge kan jag räkna med att lukten håller sig i burken?

Om du löder igen den helt och hållet så tills burken har rostat sönder?
Lukt behöver en gas som medium för att föras till näsan.

Det du får oroa dig för är att utsidan på burken kanske luktar CB. Men doppa den i något kul kemikaliebad så skall det nog lösa sig (pun intended)
Citera
2008-04-13, 11:32
Medlem
chemeleons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyx
Men doppa den i något kul kemikaliebad så skall det nog lösa sig (pun intended)
SUH!
Citera
2008-04-13, 13:31
Medlem
aazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom

Svårt att säga hur lång tid det tar för "lukt-dammet" att tränga sig igenom lagret med metall, men förr eller senare kommer det göra det. Precis som igensvetsade metallrör med weed i som ligger i bensintankar. Det tar lång tid innan lukten sipprar ut, men efter ett par timmar känner hunden klar doft av att deras "leksak" finns någonstans i tanken eller i bilen och då blir dom tokiga och polisen ser direkt att hunden sänder ut sådana signaler och då är det bara att göra ett gripande. Det går inte att lura en narkotikahund.

Ett sätt är att blanda hasch/weed med choklad och sedan smuggla in den kakan. Hundarna känner inte igen marijuana-choklad eller hasch-brownies.

För er som lyckats glida förbi en knarkhund har det nog att göra med att hunden var distraherad vid precis det tillfället eller nåt. Men det skulle ju aldrig hända vid någon tull.. hundarna kan gått och väl reagera på dina händer om du petat på en ziplock-påse med gräs i timmarna innan.

peace
Senast redigerad av aaze 2008-04-13 kl. 13:33.
Citera
2008-04-13, 17:20
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaze
Svårt att säga hur lång tid det tar för "lukt-dammet" att tränga sig igenom lagret med metall, men förr eller senare kommer det göra det. Precis som igensvetsade metallrör med weed i som ligger i bensintankar. Det tar lång tid innan lukten sipprar ut, men efter ett par timmar känner hunden klar doft av att deras "leksak" finns någonstans i tanken eller i bilen och då blir dom tokiga och polisen ser direkt att hunden sänder ut sådana signaler och då är det bara att göra ett gripande. Det går inte att lura en narkotikahund.

Ett sätt är att blanda hasch/weed med choklad och sedan smuggla in den kakan. Hundarna känner inte igen marijuana-choklad eller hasch-brownies.

För er som lyckats glida förbi en knarkhund har det nog att göra med att hunden var distraherad vid precis det tillfället eller nåt. Men det skulle ju aldrig hända vid någon tull.. hundarna kan gått och väl reagera på dina händer om du petat på en ziplock-påse med gräs i timmarna innan.

peace

Men om jag innan jag tar mig till exv. flygplatsen, färjeterminalen eller liknande hemma då får ihop det hela borde det väl hålla tills jag har tagit mig ombord. (kom på nu i efterhand att det inte fungerar på flyg med metallen, fast jag kommer åka färja så )
När jag sen har tagit mig ombord på färjan så öppnar jag den. Går inte att misslyckas!
Citera
2008-04-13, 19:24
Medlem
oscar1616s avatar
Citat:
Det är lungt att skicka.. Den metoden jag rekommenderar bäst!! ..........

Har aldrig blivit av med något och skickat ifrån Danmark samt Amsterdam.

Känns ju som possten prioriterar brev från amsterdam till privatpersoner i Sverige? eller? andra som har possetiva erfarenheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in