2019-05-14, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Är det någon idé att försöka transportera en mängd mindre röka (2:a) på flygplatsen? Och hur i sådana fall? Vi talar om inrikes från Gbg till norra Sverige
Min fråga låter fan bra jävla dumt men skulle vara intressant om någon lyckats och i sådana fall hur

Ja, det är en barnlek. Hade en polare som stoppade in 3g i en plastpåse och tryckte upp den i götten.
Han passerade kontrollen lätt som en plätt
Citera
2019-06-15, 19:45
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Hur kan man sponsra somalier och afrikaner? Dom hade aldrig sponsrat dig.

Handlar inte om att sponsra utan det handlar om att låta negrer och sandnegrer ta riskerna vid smuggling.
Citera
2019-06-15, 19:56
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Någon som vet hur riskerna ser ut att flyga med droger inrikes i norge? Vet att röka alltid är mer riskfyllt, men MDMA då?

på oslos flygplats hade dom skumma bås som kanske röntgar ALLT, både kläder och kropp
Citera
2019-07-04, 19:32
Medlem
lifesentences avatar
Hittade inget annan tråd att ställa denna fråga i så det får bli här.

Jag vill beställa en produkt som skickas från någon stans i Europa med hjälp av ups eller valfritt postbud. Det som ska skickas är 50-100st Nova Nordisk HGH (se bild nedan), alltså inte cannabis utan en doftlös produkt.

Hur stor är chansen att paketet blir stannat på vägen tror ni? Vet ni vilket postombud som är bäst för att skicka till Sverige? Företaget är seriöst och skickar paket till Sverige varje vecka utan problem men står ju en del pengar på spel. Känner ingen på posten som skulle kunna ta paketet så det kommer bli att jag kör med målvakt.

Mvh

https://images.app.goo.gl/CAchwKAQ34YwFc3a6
Citera
2019-07-08, 18:19
Medlem
Ska bila igenom sverige (norrifrån) ner till hälsingborg (cirka 100 mil). Aldrig bilat igenom Sverige förut så tänkte att jag kikar med er här innan man åker iväg.

Har några färdigrullade spliffar och några gram ladd som gärna skulle vilja hänga med ner på resan. Är det helt riskfritt då det är inrikes? DVS inga tullar eller dyl. där dom skulle få för sig att söka igenom bilen?

Ursäkta dum fråga, men better safe than sorry.
Citera
2019-07-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amiable
Ska bila igenom sverige (norrifrån) ner till hälsingborg (cirka 100 mil). Aldrig bilat igenom Sverige förut så tänkte att jag kikar med er här innan man åker iväg.

Har några färdigrullade spliffar och några gram ladd som gärna skulle vilja hänga med ner på resan. Är det helt riskfritt då det är inrikes? DVS inga tullar eller dyl. där dom skulle få för sig att söka igenom bilen?

Ursäkta dum fråga, men better safe than sorry.
Helt riskfritt. Sålänge du inte ska passera gränsen kommer du inte stöta på någon tull.

På 100mil finns det dock alltid risk att du fastnar i en trafikkontroll. Sålänge du inte har grejerna synligt i bilen och kan bete dig som folk är det lugnt. Vi har väldigt få droghundar i Sverige. De få som finns behövs på våra flygplatser, hamnar och vid bron mot Danmark.
Citera
2019-07-08, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifesentence
Hittade inget annan tråd att ställa denna fråga i så det får bli här.

Jag vill beställa en produkt som skickas från någon stans i Europa med hjälp av ups eller valfritt postbud. Det som ska skickas är 50-100st Nova Nordisk HGH (se bild nedan), alltså inte cannabis utan en doftlös produkt.

Hur stor är chansen att paketet blir stannat på vägen tror ni? Vet ni vilket postombud som är bäst för att skicka till Sverige? Företaget är seriöst och skickar paket till Sverige varje vecka utan problem men står ju en del pengar på spel. Känner ingen på posten som skulle kunna ta paketet så det kommer bli att jag kör med målvakt.

Mvh

https://images.app.goo.gl/CAchwKAQ34YwFc3a6
Eftersom produkten inte kommer bli flaggad av droghund så är det säkert på den fronten.

Det enda som skulle få paketet plockat är dålig förpackning. Då oftast att man försökt gömma produkten så att det ser misstänksamt ut vid röntgen. Saker som avviker vill de ta fram och kolla närmare på.

Gör en mindre test-order och se hur pass bra de packar innan du beställer något större.
Citera
2019-07-09, 22:48
Medlem
Är det rimligt att smuggla med 1-2 gräs/hasch till Paris på flyg? Kan nog ha det i munnen men är lite skraj för hundar...
Citera
2019-07-12, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChimChim
Är det rimligt att smuggla med 1-2 gräs/hasch till Paris på flyg? Kan nog ha det i munnen men är lite skraj för hundar...
Folk kommer säga åt dig att köpa på plats men jag kan förstå att man inte orkar springa och jaga en kran på semestern. Även hur lätt de nu ska vara.

Tänk logiskt. Chansen att åka dit är obefintlig. Den finns där, precis som att du kan krocka med bilen varje gång du sätter dig och köra. Men det är en risk många är villiga och ta ändå.

Så är du villig att riskera lite böter? Kör på.

Sen kan du ju alltid göra paketet så litet som möjligt. Har du tillgång till en plattång rekommenderar jag dig att pressa ut oljan från haschet/gräset. Det är ändå det som gör en påverkad. Så istället för att ta med dig 2gram kan du åka med 0,5g istället med samma mängd THC.

En så fjuttig mängd skulle du nog kunna dölja öppet bland massa andra vanliga grejer i ditt incheckade bagage.

Oljan stelnar i rumstemperatur och kan lätt rullas till en liten boll, eller plattas ut. Beroende på hur man tänkt transportera det.

Har läst att hundar har svårare att markera på olja också då de tränas på att känna igen de feromoner chlorophyllet avger och inte luktar efter just THC. När man tillreder oljan bränns de delarna bort.

Med det sagt så är det här bara ett ämne jag studerat i teorin. Många gånger har jag själv funderat på att ta med en bit på semestern men i sista sekund har jag inte vågat. Det går oftast att styra upp på plats. Och någon vecka utan gräs är inte hela världen.
Senast redigerad av FarbrorFlum 2019-07-12 kl. 11:02.
Citera
2019-07-13, 10:26
Medlem
Safariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Folk kommer säga åt dig att köpa på plats men jag kan förstå att man inte orkar springa och jaga en kran på semestern. Även hur lätt de nu ska vara.

Tänk logiskt. Chansen att åka dit är obefintlig. Den finns där, precis som att du kan krocka med bilen varje gång du sätter dig och köra. Men det är en risk många är villiga och ta ändå.

Så är du villig att riskera lite böter? Kör på.

Sen kan du ju alltid göra paketet så litet som möjligt. Har du tillgång till en plattång rekommenderar jag dig att pressa ut oljan från haschet/gräset. Det är ändå det som gör en påverkad. Så istället för att ta med dig 2gram kan du åka med 0,5g istället med samma mängd THC.

En så fjuttig mängd skulle du nog kunna dölja öppet bland massa andra vanliga grejer i ditt incheckade bagage.

Oljan stelnar i rumstemperatur och kan lätt rullas till en liten boll, eller plattas ut. Beroende på hur man tänkt transportera det.

Har läst att hundar har svårare att markera på olja också då de tränas på att känna igen de feromoner chlorophyllet avger och inte luktar efter just THC. När man tillreder oljan bränns de delarna bort.

Med det sagt så är det här bara ett ämne jag studerat i teorin. Många gånger har jag själv funderat på att ta med en bit på semestern men i sista sekund har jag inte vågat. Det går oftast att styra upp på plats. Och någon vecka utan gräs är inte hela världen.

Chansen är liten men beror på förberedelserna också.
Har själv gått med vanlig Zipp bag (det stank) I fickan på flyg bland hundar. Har haft inplastad i munnen för kunna svälja, inte något problem. Vid större mängder behöver man vara lite mer kreativ.

Håller med om att risken är liten att transportera och kan vara omständigt att ordna vid ankomst.
Men jag anser att det är fel anspråka påföljden är en ynka böter, då det är inte enkelt ringa brott längre. Man vill konsekvent transportera olaglig substans över gränser
Citera
2019-07-14, 21:54
Medlem
Tänkte ta med lite E och amfetamin till Köpenhamn. Hur illa är det med narkotikahundar till Danmark?
Citera
2019-07-16, 19:51
Medlem
frantiks avatar
Tänkte försöka smuggla hem ätbar cannabis från USA. Hur stor är risken att man fastnar i tullen på Arlanda?
Med ätbar cannabis menar jag godis typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in