Citat:
Ursprungligen postat av
ChimChim
Är det rimligt att smuggla med 1-2 gräs/hasch till Paris på flyg? Kan nog ha det i munnen men är lite skraj för hundar...
Folk kommer säga åt dig att köpa på plats men jag kan förstå att man inte orkar springa och jaga en kran på semestern. Även hur lätt de nu ska vara.
Tänk logiskt. Chansen att åka dit är obefintlig. Den finns där, precis som att du kan krocka med bilen varje gång du sätter dig och köra. Men det är en risk många är villiga och ta ändå.
Så är du villig att riskera lite böter? Kör på.
Sen kan du ju alltid göra paketet så litet som möjligt. Har du tillgång till en plattång rekommenderar jag dig att pressa ut oljan från haschet/gräset. Det är ändå det som gör en påverkad. Så istället för att ta med dig 2gram kan du åka med 0,5g istället med samma mängd THC.
En så fjuttig mängd skulle du nog kunna dölja öppet bland massa andra vanliga grejer i ditt incheckade bagage.
Oljan stelnar i rumstemperatur och kan lätt rullas till en liten boll, eller plattas ut. Beroende på hur man tänkt transportera det.
Har läst att hundar har svårare att markera på olja också då de tränas på att känna igen de feromoner chlorophyllet avger och inte luktar efter just THC. När man tillreder oljan bränns de delarna bort.
Med det sagt så är det här bara ett ämne jag studerat i teorin. Många gånger har jag själv funderat på att ta med en bit på semestern men i sista sekund har jag inte vågat. Det går oftast att styra upp på plats. Och någon vecka utan gräs är inte hela världen.