2019-07-17, 20:12
Medlem
Vaporizer / thc penna

Ska inom en snar framtid flyga utomlands, frågan är följande. Jag har en thc penna och ett par cartridges med thc olja. Går det att få med på planet? Ska man ha det i sitt incheckade baggage eller ska jag lägga dom i plastficka och ha med i säkerhets kontrollen?
Är det någon som har erfarenhet kring detta?
Citera
2019-07-17, 22:34
Bannlyst
Är det verkligen värt att riskera fucking drogsmuggling för att bli hög? Åk dit ren och köp där istället.
Citera
2019-07-18, 17:16
Medlem
Jag behöver inte den typen av svar. Jag söker svar kring ovanstående fråga.
Citera
2019-07-18, 19:14
Medlem
Kalkon77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallyhs19
Ska inom en snar framtid flyga utomlands, frågan är följande. Jag har en thc penna och ett par cartridges med thc olja. Går det att få med på planet? Ska man ha det i sitt incheckade baggage eller ska jag lägga dom i plastficka och ha med i säkerhets kontrollen?
Jag har väldigt svårt att se att dom skulle testa vad oljan i din vape innehåller. Dom testar ju inte ens innehållet när du tar med dig en burk tabletter. (Aldrig hänt mig iaf)
Citera
2019-07-20, 09:34
Medlem
Safariis avatar
Citat:

Lägg det i handbagaget i sluten plastpåse. Det är nu mer inte lagligt att ha batterier, datorer, el cigg osv. Det är något nytt från I år måste det vara. Har rest med sånt tidigare i incheckade bagaget.
Sist jag reste bad dom ta ut allting och lägga i handbagaget, flera andra åkte på samma sak. Det var inte mer än 2 månader sen.
Citera
2019-07-22, 18:24
Medlem
blymes avatar
Yoo!
Dem kommer garanterat kolla i vapen om dem for syn på den i scannern. Om du verkligen vill ha med det till landet du ska till, skulle jag plocka isär vapen o splitta upp lite här o där. Oljan kan du lägga i necessären.

Good luck!

Citat:
Citera
2019-07-23, 01:07
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postmyloan
Tänkte ta med lite E och amfetamin till Köpenhamn. Hur illa är det med narkotikahundar till Danmark?
Om du åker tåg, buss eller båt till Köpenhamn är det lugnt, det är åt andra hållet dom kollar, alltså när du kommer hem från Danmark till Sverige.
Citera
2019-07-26, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safarii
Lägg det i handbagaget i sluten plastpåse. Det är nu mer inte lagligt att ha batterier, datorer, el cigg osv. Det är något nytt från I år måste det vara. Har rest med sånt tidigare i incheckade bagaget.
Sist jag reste bad dom ta ut allting och lägga i handbagaget, flera andra åkte på samma sak. Det var inte mer än 2 månader sen.

Citat:
Ursprungligen postat av blyme
Yoo!
Dem kommer garanterat kolla i vapen om dem for syn på den i scannern. Om du verkligen vill ha med det till landet du ska till, skulle jag plocka isär vapen o splitta upp lite här o där. Oljan kan du lägga i necessären.

Good luck!

Tack snälla för bra svar!
Citera
2019-07-29, 06:49
Medlem
populopiduss avatar
Hur funkar det, kan hundarna sniffa sig till laglig dexamfetamin, tänker på Attentin? Elvanse borde ju vara lugnt eftersom det är först i kroppen det omvandlas till just dexamp, men Attentin är ju ren dexamfetamin och då borde ju hundarna reagera?

Jag ska inte smuggla något, men kan det alltså hända att när jag åker över med tåg från Danmark till Sverige så kommer jag riskera att bli uttittad av halva tåget för att hundar markerar på mig, och jag måste visa kartan med min medicin?

Aldrig tänkt på det innan, måste ju gälla allt så klart som ju finns inom sjukvården (vilket är det mesta).
Citera
2019-08-04, 22:14
Medlem
Någon som kan svara på hur det ser ut med tullen ut från Norge till Sverige med buss/tåg? Bör väl vara relativt slapp kontroll där, eller är det lika hårt som på vägen in?
Senast redigerad av vatococo 2019-08-04 kl. 23:05.
Citera
2019-08-06, 11:28
Medlem
Lite info till mina bröder.

Var precis i Chris.
Hur lugnt som helst.
Jag går alltid mitt i veckan och mitt på dagen.
Jag och alla turisterna.
Nu har jag min kran därinne men till er som inte har det finns bara ett sätt.
Gå runt och prata med alla som har sitt stånd på Pusher street. Gör affär med dem som det känns bra med. Du måste också fråga innan affär hur snutläget ser ut just den dagen.
De kommer tipsa dej.
Gör bara affär om de har en spanare ute, vilket de nästan jämt har, som kollar snuten.
Oftast står snuten vid stora ingången och du tar då en annan.
Fint som snus.

Jag rekommenderar ingen att ta buss eller tåg.
Det är som att spela roulett.
Citera
2019-08-17, 01:33
Medlem
LifeIsBrilliants avatar
Hundar är inte tränade för att hitta psykadeler? Kan man riskfritt passera marktullar genom Europa med svamp/DMT/LSD?

Hur är det med farmaceutiska varor? Oxy/sub/benso?

Iom att Elvanse är lisdexamfetamin så antar jag att hundarna markerar på detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in