2017-12-04, 16:01
Medlem
Puffpazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strasburg
det luktar väl ändå?
Ja det luktar.
Citera
2017-12-21, 09:05
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Jag såg på tv programmet om Dubais flygplats häromdagen där dom misstänkte en man för att smuggla droger pga att han hade ett datorchassi med sig som indikerade att det innehöll något "organiskt material", vilket allt som oftast brukar betyda att det handlar om droger när tullen har hittat det.

Tulltjänstemännen plockade isär datorchassit och kollade igenom det och hittade då flera små batterier som tydligen tillhörde datorn och var en integrerad del av systemet.

Det slog mig då att detta var ett potentiellt sätt att smuggla mindre mängder av droger då uppenbarligen innehållet i batterier ser ut på samma sätt som droger gör vid röntgen.
Problemet med eventuell lukt kvarstår dock.

Sen finns kanske också problem med hur flygbolagen ställer sig till att transportera större mängder batterier då det vad jag kommer ihåg också är en viss explosiv brandrisk med batterier och flygtransporter.
Men mindre mängder batterier för "eget bruk" tror jag inte skall vara några problem.
Citera
2017-12-22, 22:48
Medlem
En metod jag använde mej av för många år sedan.

Köp 50-100 gram hasch. Betala fan inte över 50 kr grammet för det bästa om du köper över 50. Håll koll på dansk jävlarna då de alltid försöker dra dej över som svensk. Skitfolk är de såklart.

Håll också ett öga inne i Chris eller där du köper så de inte har koll på dej redan därifrån. Lätt att bli upphetsad och dras med. Köp inte timman innan du åker hem. Helst dagen innan.

Köp en dricka typ yogi eller något som inte går att se igenom. Tryck ner haschet inplastat.

Rulla den i Metro tidningen eller annan.

Stå lugnt på perrongen och chilla. Håll tidningen diskret eller i fickan. Dom har kameror osv. Ofta står tullen vid Köpenhamns flygplats eller som förr vid centralen och smyger runt med en gul väst i handen. Profilerar dej så klart.

Gå in på tåget lägg den ett par rader nedanför din sittplats. Så du kan hålla koll på den. Ingen som bryr sej om en halv drucken plast flaska och en gammal tidning. Haha

Vissa gånger kom någon snubbe satte sej på platsen och la upp jackan på hatthyllan haha. Alltså om de hittat den så hade idioten som la jackan sin över fått förklara sig.

Vid stopp avgång går jag bara och plockar den på vägen ut. Enkelt.

Tullen gick igenom vagnen vid flera tillfällen vid Malmö men också efter Malmö upp i Småland etc med hund och allt.
Toaletten är ett skit ställe få de alltid går in där och kollar de gånger de kom på tåget.

Inte fan gav hunden något utslag, klarade det hur många gånger som helst. Haha
Hundarna är inte så super som dom tror.

Värst är Malmö central då tåget står still några minuter och du tittar ut och ser fanskapen som går förbi med hunden. Lite nojig blir man allt. Men det är kul också. Haha.

Har sett hundarna många gånger men mestadels så går de på perrongen i något av Malmös stationer i samband med att tåget står stilla. Många gånger så ser du ingen alls. Rakt igenom. Känns som halva tåget är smugglers. Har tom sett en påse komma flygande i luften innan de kommer på tåget. Haha

Alltså aldrig in på tåget som regel verkar alltid som dom får vittring på något när de tullen kommer halv springande med hunden i högsta hugg på perrongen. Skitnödiga som dom är.

Ganska vanligt att se någon blatte som går av vi hyllie och bara springer järnet upp och ut. Lol
Senast redigerad av Hadtodoit 2017-12-22 kl. 23:03.
Citera
2018-01-25, 22:05
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hadtodoit

Köp 50-100 gram hasch. Betala fan inte över 50 kr grammet för det bästa om du köper över 50. Håll koll på dansk jävlarna då de alltid försöker dra dej över som svensk. Skitfolk är de såklart.

Håll också ett öga inne i Chris eller där du köper så de inte har koll på dej redan därifrån. Lätt att bli upphetsad och dras med. Köp inte timman innan du åker hem. Helst dagen innan.

Köp en dricka typ yogi eller något som inte går att se igenom. Tryck ner haschet inplastat.

Stå lugnt på perrongen och chilla. Håll tidningen diskret eller i fickan. Dom har kameror osv. Ofta står tullen vid Köpenhamns flygplats eller som förr vid centralen och smyger runt med en gul väst i handen. Profilerar dej så klart.

Gå in på tåget lägg den ett par rader nedanför din sittplats. Så du kan hålla koll på den. Ingen som bryr sej om en halv drucken plast flaska och en gammal tidning. Haha

Vissa gånger kom någon snubbe satte sej på platsen och la upp jackan på hatthyllan haha. Alltså om de hittat den så hade idioten som la jackan sin över fått förklara sig.

Tullen gick igenom vagnen vid flera tillfällen vid Malmö men också efter Malmö upp i Småland etc med hund och allt.
Toaletten är ett skit ställe få de alltid går in där och kollar de gånger de kom på tåget.

Värst är Malmö central då tåget står still några minuter och du tittar ut och ser fanskapen som går förbi med hunden. Lite nojig blir man allt. Men det är kul också. Haha.

Har sett hundarna många gånger men mestadels så går de på perrongen i något av Malmös stationer i samband med att tåget står stilla. Många gånger så ser du ingen alls. Rakt igenom. Känns som halva tåget är smugglers. Har tom sett en påse komma flygande i luften innan de kommer på tåget. Haha

Alltså aldrig in på tåget som regel verkar alltid som dom får vittring på något när de tullen kommer halv springande med hunden i högsta hugg på perrongen. Skitnödiga som dom är.

Ganska vanligt att se någon blatte som går av vi hyllie och bara springer järnet upp och ut. Lol

yoggiflaskan är ju standard när det kommer till kapselsmuggling av heroin och kokain som skitits ur och transporteras. Ville bara höra var efter malmö har tullen hoppat på tåget? Har själv börjat märka att Tullen börjar bli mer o mer bajsnödig.

Senast idag såg jag efter ett kort besök i Helsingborg att tullen var på väg ner mot spår 4/3 på knutpunkten med hund/ar. (Det spåret Öresundstågen/sj tågen passerar) Blev väldigt förvånad då dessa brukar endast hänga vid Tullfiltret efter avgången vid Scandlinesbåtarna. Samt någon enstaka gång på golvet nere på knutan virrandes och sökandes efter någon som sprungit igenom filtret. Utöver detta fick jag berättat för mig att en vän sett Tullen utan hund stått på Lunds Central och väntat samt genomgått ett SJ Snabbtåg mot STHML. Har pendlat/åkt tåg sträckan Ä-holm-Hbg-Lund-Malmö ofantliga mängder de senaste 15 åren och hade aldrig hört eller sett något sådant innan. Har för visso sätt hundar över bron och på STHML central som kollat passagerare från Malmö men aldrig annars. Så antar att det börjar bli mer o mer sugna på sina "inre gränskontroller".
Citera
2018-01-29, 15:26
Medlem
Hej!

Jag leker med tanken att ta med mig ett par space cakes i incheckat bagage från Kastrup till Spanien.
Vad anser ni om riskerna? Tror ni det går bra?

Tack på förhand!
Citera
2018-01-30, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaiserChief
Hej!

Jag leker med tanken att ta med mig ett par space cakes i incheckat bagage från Kastrup till Spanien.

Tack på förhand!
Kastrup till Spanien är lugnt och speciellt som det är några spacecakes som vi pratar om. Det ser ju bara ut som bakverk så kör på säger jag. Risken för upptäckt är minimal.
Citera
2018-02-03, 22:06
Medlem
Vill inte skapa en ny tråd så skriver här. Ska till Vegas i april 10 dagar och där är det ju lagligt att köpa och röka även som turist. Hur stor risk kan det vara att köpa med sig ett par stycken edibles och typ byta paket på dom och lägga dom i checked in baggage? Tänkte typ gummibjörnar eller liknande.
Citera
2018-02-03, 23:40
Medlem
Kalkon77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbiz
Vill inte skapa en ny tråd så skriver här. Ska till Vegas i april 10 dagar och där är det ju lagligt att köpa och röka även som turist. Hur stor risk kan det vara att köpa med sig ett par stycken edibles och typ byta paket på dom och lägga dom i checked in baggage? Tänkte typ gummibjörnar eller liknande.
99,9% att du klarar dig. Lär inte vara några problem
Citera
2018-02-20, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hadtodoit

Beroende på hur väl tränade hundarna är och hur mkt störningar som finns kan dom ta det iaf. Tips är gömma högt det är svårt och få som tränar på det. Har man tränat dåligt kan den ge utslag på acciton. Så att späda ut acciton med vatten och droppa på stratekigiska platser kan ge effekten att hunden går nuts och markerar droger överallt.
Citera
2018-02-20, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaiserChief
Hej!

Tack på förhand!

Hur lugnt som helst, jag har till och med smugglat 5a gräs vakuumpackat och gömd vid dicken
Inte ens hunden titta på mig
Citera
2018-02-27, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittrick
Beroende på hur väl tränade hundarna är och hur mkt störningar som finns kan dom ta det iaf. Tips är gömma högt det är svårt och få som tränar på det. Har man tränat dåligt kan den ge utslag på acciton. Så att späda ut acciton med vatten och droppa på stratekigiska platser kan ge effekten att hunden går nuts och markerar droger överallt.

Det är en vanlig missuppfattning att tro att alla poliser och tulltjänstemän som går omkring med hundar på allmänna platser som flygplatser och tågstationer gör det på deras nåd; oftare än ej är fallet det omvända, det vill säga att hundarna är rekvisita, tillika ej upplärda bomb- eller narkotikahundar som poliserna och tulltjänstemännen använder för att läsa av hur den mänskliga omgivningen reagerar på djurens närvaro.
Citera
2018-03-22, 11:53
Medlem
fibbe123s avatar
Tänkte ta tåget till köpenhamn och köpa lite gräs. Jag kommer ta tåget tillbaka. Jag kommer paketera det så bra som det går. Sen tejpa fast det i toan någonstans. Kommer hundarna så blir jag av med mitt gräs dock åker inte jag fast.

va säger ni om den iden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in