Citat:
Ursprungligen postat av
mannen13367
tjena ska till las palmas tror ni det är värt att smuggla hem därifrån, vet nån hur säkerheten är där och vilket sätt är bästa svälja eller dra upp i röven?
Är det max en 10a (av formbar bruning) så kör upp gobiten i arslet. Tänk dock på att om ni smugglar från Chris så finns de civilare där inne varje dag som letar efter svenska killar som köper större mängder.
Har själv råkat ut för detta och torskat. Dock hade jag inte skit i röven utan i brallan :P Åkte dock på mer än vad jag själv hade för jag höll min polares med och tog på mig allt för jag visste att det tillsammans var under normalgränsen och lät han hjälpa med boten ist för att båda skulle hamna i registret. Då kunde åtminstone han få jobb.
Uppmanar alla som är vänner att göra samma om ni bryr er om varandra. Är de dock en 5a ni tillsammans har så dela upp den på alla och var trevliga så kommer ni undan med en varning... sa dem till mig i förhöret på svenska sidan bron iaf..
Klarade mig från husis som tur var då jag hade massa odlingsutrustning hemma (hos min mor!!) och berättade exakt som det var utan att blanda in någon annan. Hade tur som inte blev häktad då jag skulle till Turkiet dagen efter. Dock hade jag spenderat alla pengarna jag fått till resan på de bruna jag köpt. Blev en rätt tråkig resa som ni säkert förstår. Var aldrig otrevlig mot tullarna. De tjänar ingen på. Visst ville jag slå ihjäl den killen som grep oss när han satt och hånlog åt mig efter jag blivit frisläppt. Ist försökte jag få reda på vem han var men lyckades inte då tullverket inte ville ge ut namn på sina anställda (WHAT?! XD)
De sista tullarna sa var "Ha de så trevligt på resan!" med en trevlig ton... lite komiskt. Mådde inget vidare då men idag har jag repat mig..
Efter några månader fick jag strafföreläggande på 120 dagsböter plus 500 till brottsofferfonden/jouren? (7000+500kr) Precis som brottet hade något offer.. fjantig lag... Hade riskerat strängare straff om jag inte hållit koll på ringa-gränsen. Tänk på detta! Hoppas verkligen att Sverige skärper sig och får ett mer globalt och modernt tänk kring CB.
Till alla puffare och mumsare i Sverige har jag en sak att säga. Köp egna frön och odla eget så slipper ni bidra till organiserad brottslighet och håll er borta från piller/laglig skit. Dessa är skadliga och ingen medicin som CB-plantan!
Må gott allesammans