Citat:
Ursprungligen postat av Herblaw
Och gör det så sent som möjligt så lukten inte hinner ta sig ut.
+1
Citat:
Ursprungligen postat av Herblaw
Jag skulle lagt allt i en kondom natten innan.
-1. Då har den kådisen redan hunnit ta åt sig en del lukt under natten och antar att hela den luktar friskt dagen efter. Slöseri på kådis haha, men du förstår poängen. ^^
Citat:
Ursprungligen postat av Bahmut
Rusningstid på morgonen 6-9 då och e.m. 15-17 typ? Antar att det är en del som pendlar till jobbet. Och jag antar att det är mindre risk att de tar in en, eller att de ens kollar tågen då.
Hur ser bussen ut annars? Säkrare? Kan man ta någon nattbuss?
kissen_mjau kom med bra råd till dig faktiskt. Du får vidga dina tankebanor lite mer om du ska lyckas med detta, om du misstänker att tullen inte ens kollar tågen under rusningstider för att det råkar vara mer folk på tågen då. Tvärtom kanske ? Annars hade väl halva Sverige tryckt sig in i alla tåg mellan 15-18 och tagit in kilon för att dom tror att tullen inte går på tåget då för att många pendlar till/från jobb då.
Som kissen_mjau även sa, ska du nu chansa så kör på rusningstrafik. Dvs INTE på natten. Vare sig du tar tåg, buss eller fan simmar över. Du verkar inte vara så gammal, så det ser bara skumt ut att en ung gosse som ser halvrökt ut i ansiktet åker utan något större baggage över gränsen mitt i natten.
Alltså när jag läser era tankar och "idéer" här undrar jag om ni verkligen vill att er första prick ska vara "narkotikasmuggling" ? Samt följderna på det ? Det känns som ni tror att myndigheter tar lätt på sådant här ? Bara för att ni kanske snattat någon gång i erat liv och kommit lindrigt undan, ska ni inte ta för givet att folk är lika lätta att ha att göra med när ni smugglar in något som myndigheterna jobbar så starkt för att motarbeta.
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Ingen gillar att jobba natt eller på udda tider. Inte ens tullare.
Sant. Så dom som jobbar natt/udda tider är extra jävliga och "noggranna".
Citat:
Ursprungligen postat av Bahmut
Någon som vet hur ofta de brukar ha en hund med sig? Det är väl inte alltid de har det. I alla fall inte när de går i vagnen?
Vilka frågor du ställer. "Ja, jag vet!! 24/7!!"
Ibland har dom hund, ibland inte. Ibland är det riktig narkhund, ibland inte.
Tror du inte hunden går igenom vagnarna i tåget, eller vad menar du ? Alltså............
Citat:
Ursprungligen postat av ni4n
Pallar inte leta igenom alla 300+ sidor..
Här har vi en riktig klassiker! Du vill ha en snabb ihopsnickrad manual på hur du ska gå tillväga för att göra din resa, för att du "inte pallar leta". Herregud. Skitsamma, vi åker och hämtar över allt åt dig, var bor du någonstans ? Vi levererar hem det till dig istället!
Du efterfrågar bl.a. det säkraste sättet, det är ju det som det har bollats fram och tillbaka mest om i denna tråden ? Det finns inget sätt som är utnämnt som "Det bästa sättet"
Ifrågasätter du hur lång tid din tågresa fram och tillbaka tar ? Hur lat är du ? Gå in och kolla själv på SJ.se och använd din hjärna.
Och sist men inte minst, gör inte detta. Du verkar vara så ung att skulle du åka fast skulle du säkert även berätta för tullen vad du åt till frukost av rädsla.