2013-05-03, 00:33
Medlem
ni4ns avatar
Pallar inte leta igenom alla 300+ sidor..

Om vi säger att man ska ta sig från Stockholm till Christiania och sedan tillbaks (med luktande bagage osv)

Vad är bästa sättet? Snabbaste sättet? Säkraste?

Och hur lång tid kan man räkna med att det tar? (Är det kanske värt att fixa en hotell natt nånstans i närheten av chris?

Sist men inte minst, hur mycket ska man räkna med att betala för en ToR-resa från stockholm? Förstår att det kan skilja lite men.. ungefär
Citera
2013-05-03, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herblaw
Och gör det så sent som möjligt så lukten inte hinner ta sig ut.

+1

Citat:
Jag skulle lagt allt i en kondom natten innan.

-1. Då har den kådisen redan hunnit ta åt sig en del lukt under natten och antar att hela den luktar friskt dagen efter. Slöseri på kådis haha, men du förstår poängen. ^^

Citat:
Ursprungligen postat av Bahmut
Rusningstid på morgonen 6-9 då och e.m. 15-17 typ? Antar att det är en del som pendlar till jobbet. Och jag antar att det är mindre risk att de tar in en, eller att de ens kollar tågen då.
Hur ser bussen ut annars? Säkrare? Kan man ta någon nattbuss?

kissen_mjau kom med bra råd till dig faktiskt. Du får vidga dina tankebanor lite mer om du ska lyckas med detta, om du misstänker att tullen inte ens kollar tågen under rusningstider för att det råkar vara mer folk på tågen då. Tvärtom kanske ? Annars hade väl halva Sverige tryckt sig in i alla tåg mellan 15-18 och tagit in kilon för att dom tror att tullen inte går på tåget då för att många pendlar till/från jobb då.

Som kissen_mjau även sa, ska du nu chansa så kör på rusningstrafik. Dvs INTE på natten. Vare sig du tar tåg, buss eller fan simmar över. Du verkar inte vara så gammal, så det ser bara skumt ut att en ung gosse som ser halvrökt ut i ansiktet åker utan något större baggage över gränsen mitt i natten.

Alltså när jag läser era tankar och "idéer" här undrar jag om ni verkligen vill att er första prick ska vara "narkotikasmuggling" ? Samt följderna på det ? Det känns som ni tror att myndigheter tar lätt på sådant här ? Bara för att ni kanske snattat någon gång i erat liv och kommit lindrigt undan, ska ni inte ta för givet att folk är lika lätta att ha att göra med när ni smugglar in något som myndigheterna jobbar så starkt för att motarbeta.

Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Ingen gillar att jobba natt eller på udda tider. Inte ens tullare.

Sant. Så dom som jobbar natt/udda tider är extra jävliga och "noggranna".

Citat:
Ursprungligen postat av Bahmut
Någon som vet hur ofta de brukar ha en hund med sig? Det är väl inte alltid de har det. I alla fall inte när de går i vagnen?

Vilka frågor du ställer. "Ja, jag vet!! 24/7!!"
Ibland har dom hund, ibland inte. Ibland är det riktig narkhund, ibland inte.
Tror du inte hunden går igenom vagnarna i tåget, eller vad menar du ? Alltså............

Citat:
Ursprungligen postat av ni4n
Pallar inte leta igenom alla 300+ sidor..

Här har vi en riktig klassiker! Du vill ha en snabb ihopsnickrad manual på hur du ska gå tillväga för att göra din resa, för att du "inte pallar leta". Herregud. Skitsamma, vi åker och hämtar över allt åt dig, var bor du någonstans ? Vi levererar hem det till dig istället!

Du efterfrågar bl.a. det säkraste sättet, det är ju det som det har bollats fram och tillbaka mest om i denna tråden ? Det finns inget sätt som är utnämnt som "Det bästa sättet"

Ifrågasätter du hur lång tid din tågresa fram och tillbaka tar ? Hur lat är du ? Gå in och kolla själv på SJ.se och använd din hjärna.

Och sist men inte minst, gör inte detta. Du verkar vara så ung att skulle du åka fast skulle du säkert även berätta för tullen vad du åt till frukost av rädsla.
Senast redigerad av Zyrlexa 2013-05-03 kl. 01:15.
Citera
2013-05-04, 12:35
Medlem
P1ngvins avatar
Citat:
Ha på dig handskar när du paketerar så du inte har någon lukt på fingrarna och får på utsidan av kondomen.
Och gör det så sent som möjligt så lukten inte hinner ta sig ut.

Jag skulle lagt allt i en kondom natten innan, och sen 10min innan avresa skulle ja dragit in dom i en extra kondom.

Tack för tipset! Jag köpte 10 gram Lemon Haze istället som jag la i 5 kondomer och sen tryckte jag ner det i en motorolja flaska som jag hade i bilen. Allt detta i onödan dock för det var ingen tull när jag åkte över Öresundsbron x)
Citera
2013-05-04, 14:33
Medlem
Hej!
Imorn så åker jag till åland för att jobba och jag går på båten. Nån som vet hur noga dom är med tull? Har testo p med mig + verktyg till de. Går de att få med grejerna eller är de lika bra att lämna de hemna?
Citera
2013-05-04, 23:14
Medlem
yeah-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxzor77
Hej!
Imorn så åker jag till åland för att jobba och jag går på båten. Nån som vet hur noga dom är med tull? Har testo p med mig + verktyg till de. Går de att få med grejerna eller är de lika bra att lämna de hemna?
undrar lite över samma sak, dok även utrikes/inrikes färjor och tåg. nu har jag inte läst igenom alla sidor, men det borde väll vara relativt säkert att smuggla AAS (så länge det är oljor) då detta inte medför någon lukt och upptäcks därför inte av narkhundar.

så ända chansen att åka fast är ju om dom kollar igenom väskan, men det ska det väll inte finnas någon risk för, eller har jag helt fel i detta?
Citera
2013-05-08, 13:58
Medlem
Mackalackas avatar
Tja gänget!

Jag har ett litet dilemma jag slåss med mig själv om.

Jag skall åka till afrika inom en månad, och jag vill inte spendera en hel vecka där utan att röka lite. Jag har mitt lemon haze här hemma, och jag har iiingen aning om kvaliteten och straffsatserna som gäller där nere, så vad tycker ni jag ska göra? Köra upp några gram i dumlekanalen och festa som en kung, eller hoppas på att få tag i nåt där nere?

Är dom stenhårda med sånt där? Typ flera år i fängelse om man åker fast, eller kan man muta dom? Ja såna frågor vill jag gärna ha svar på.

Nordafrika för övrigt, vill inte specificera mer med risk för att bli outad
Citera
2013-05-15, 00:50
Medlem
I Barry Coopers film Never get raided får man se hur man får polishundar att bli förvirrade genom att pulverisera marijuana och sedan kasta ut i trädgården. Så när hundarna kom skulle de bli galna så de tror att det finns gräs överallt.

Detta kanske funkar på tåg också, så istället för att försöka gömma det kan man göra det överdrivet uppenbart för hundarna att hitta. Kasta pulvret i en annan kupé då de förmodligen kommer bli misstänksamma på folket i kupén med pulvret först och främst. De kommer omöjligt leta igenom hela tåget och förmodligen kommer hunden vara för confused.

Det funkar tydligen att gnida sin påse längs väggarna så det ska lukta.
Citera
2013-05-15, 01:42
Medlem
Herblaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackalacka
Nordafrika för övrigt, vill inte specificera mer med risk för att bli outad

Gissar på att du skall åka till Egypten. Ja du hittar lätt brunt där, och alla andra afrikanska länder i norra regionen. Prata med taxi chaufförerna.
Citera
2013-05-15, 19:01
Medlem
Har med bil passerat Öresundsbron cirka 20 gånger senaste 3 åren, varav en gång utav dessa så syntes tullare till men jag blev inte stoppad, detta var runt 9 på morgonen. De andra tiderna jag har passerat från Köpenhamn till Malmö är runt 5 på morgonen och då har jag aldrig sett några gula västar

Vill man gömma det gröna så kom jag på en rolig idé:
Man borde kunna lägga allt i en cylinder formad behållare och sedan stöpa ett blockljus runt behållaren, borde hålla lukten ute och se stealth ut? Alltså ett sådant lite större blockljus 10-15cm i diameter, du borde även kunna ha i någon olja när du stöper ljuset för att få ett "doftljus"

Ett lager om 3cm stearin håller detta lukten borta?
Citera
2013-05-15, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollhesten
Har med bil passerat Öresundsbron cirka 20 gånger senaste 3 åren, varav en gång utav dessa så syntes tullare till men jag blev inte stoppad, detta var runt 9 på morgonen. De andra tiderna jag har passerat från Köpenhamn till Malmö är runt 5 på morgonen och då har jag aldrig sett några gula västar

Vill man gömma det gröna så kom jag på en rolig idé:
Man borde kunna lägga allt i en cylinder formad behållare och sedan stöpa ett blockljus runt behållaren, borde hålla lukten ute och se stealth ut? Alltså ett sådant lite större blockljus 10-15cm i diameter, du borde även kunna ha i någon olja när du stöper ljuset för att få ett "doftljus"

Ett lager om 3cm stearin håller detta lukten borta?

En hund hade kunnat lukta 0.001g cannabis i ett ton skit så nej så länge det inte är vakuumpaketerat kan du glömma det
Citera
2013-05-18, 13:59
Medlem
Kan ju poängtera dock att om en hund skulle komma så spelar det ingen roll om det är på toa eller inte då har otroligt bra luktsinne! Samt de kollar "oftast" toan oxå då jag har sett iaf.

Kan tycka bäst att åka på rusningstiden då det är mycket folk och polisen är "oftast" inte med då så bara glida in. Jag kan säga oxå att Tullen har en vana att hoppa på i kastrup precis i sista minuten innan tåget går! Så att det inte syns så tydligt så de "smyger" på och ibland kan de gömma sig i tåget innan Kastrup oxå! I det lilla mörka rummet där de "styr".

Kan ju tilläga att jag även sett de stå där uppe i flygplatsen innan rulltrappan man åker ner till tåget och stå tullare och hundar och bara smyga i sista minuten De är så sneaky iblan!
Senast redigerad av Loffee88 2013-05-18 kl. 14:16.
Citera
2013-05-21, 04:49
Medlem
Skulle det vara dålig ide att åka till Danmark för att hämta saker och sedan till Norge för att sedan åka till Sverige? Är det mindre chans att åka fast? Hur ser tullen ut där emellan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in