2014-10-12, 13:41
Medlem
LegaliseItNows avatar
Stor risk för hash att bli taget av tullen från Nederländerna?

Tänkte beställa 25 gram online från en coffeeshop och se om ett paket/brev kan ta sig till Sverige.

Är det värt? Har läst nästan alla recensioner om säljaren men ingen Svensk verkar ha handlat.
Det mesta kommer fram till England/Tyskland medans Frankrike har stenkoll på sin tull.
Citera
2014-10-12, 13:48
Medlem
Vill du ha möjligheten att få polisens ögon på dig och kanske åka på en husis för att spara några hundralappar, kör hårt.

Annars beställ från Sverige så ökar chanserna att få hem grejerna utan tullens vetskap markant.
Citera
2014-10-12, 13:51
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Stor risk för hash att bli taget av tullen från Nederländerna? infogad.

/Mod
Citera
2014-10-12, 13:54
Medlem
LegaliseItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elver
Vill du ha möjligheten att få polisens ögon på dig och kanske åka på en husis för att spara några hundralappar, kör hårt.

Annars beställ från Sverige så ökar chanserna att få hem grejerna utan tullens vetskap markant.
Beställer inte till min adress, beställer till en vän som aldrig brukar eller har något olagligt hemma hos sig.

Och Polisen ser inget namn på paketet? Bara adress eller?
Citera
2014-10-12, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LegaliseItNow
Beställer inte till min adress, beställer till en vän som aldrig brukar eller har något olagligt hemma hos sig.

Och Polisen ser inget namn på paketet? Bara adress eller?
På så vis, då är det ju din kompis namn som står på brevet.

Har du råd att förlora paketet? Kör hårt, ha i åtanke att försändelser från Holland får fler ögon på sig än paket från Norge.
Citera
2014-10-17, 13:09
Medlem
Smuggla cannabis inrikes.

Behöver er hjälp!!
Nästa vecka flyger jag till Gotland och hade tänk att ta med mig en femma röka (weed). Hur är det med tullen inrikes? Hur mycket kollar dom?
Citera
2014-10-17, 13:18
Medlem
WJC123s avatar
Det finns ingen tull inom Sverige gränser, om någon tar dig så är det i så fall polisen. Risken för detta måste anses som obefintlig.
Senast redigerad av WJC123 2014-10-17 kl. 13:20.
Citera
2014-10-17, 13:44
Medlem
Skicka det via post?
Citera
2014-10-17, 13:45
Medlem
RMBKKs avatar
Har blivit stannad, tagen åt sidan och muddrad två gånger inrikes så risken finns. Ser kanske knas ut, är även dömd för mycket men känns som en long shot att de förutspår såna resenärer. Dom skulle behöva gå igenom varje jävla passagerarlista mot straffregistret, lite väl 9/11...
Citera
2014-10-17, 13:51
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boombeach
Behöver er hjälp!!
Nästa vecka flyger jag till Gotland och hade tänk att ta med mig en femma röka (weed). Hur är det med tullen inrikes? Hur mycket kollar dom?
Chansen att bli fast ökar fort om du vill ha det med på flyget. Deras scanners hittar det definitivt och det finns knarkhundar på flygplatser.

Om du kör landvägen, dvs. med egen bil (tåg, buss är också alternativ, men inte riktigt lika säkra), så är risken närmast obefintlig (speciellt om du paketerar gräset väl, t.ex. i dubbelvakuumförpackning).
Citera
2014-10-17, 13:55
Medlem
TheReefs avatar
sätt in den i en liten plasficka och ner med den i snusdosan och lägg över snuset stäng locket voila
Citera
2014-10-17, 14:01
Medlem
EddieMeduzaRaggers avatar
Ta bilen och kör en roadtrip istället. Lite dyrare men väldigt mycket säkrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in