Citat:
Ursprungligen postat av
Arga.Apan
I call bullshit.
Tullens hundar är utbildade på att markera mot specifika olagligheter. En så kallad "vanlig" hund fyller ingen som helst funktion. innan jag tror på detta påstående vill jag se en hyfsad trovärdig källa eller en större mängd trovärdiga anekdoter som tyder tyder på en sådan irrationell strategi.
Det är sant, det är inte alltid knarkhundar & även om det är en knarkhund så är det inte alltid den har fått kommando att söka. Jag gick förbi tullen & deras hund med 200g på mig när jag kom från Holland. Tänkte på en gång att nu är det kört när jag såg hunden & tullarna. Men där hade jag tur i oturen att jag tidigare haft ganska stor erfarenhet av polisen & spenderat x antal timmar i förhör, häkte & rättegångar.
Så jag försökte bara slappna av & gick som vanligt. Hunden reagerade inte för 5öre.
Jag vet även folk som löser upp någon meter tjacklösning & skvätter lite här & där (där man inte förvarar knarket) & "jobbar" hunden då så kommer den få spel & markera på flera ställen där dom inte kommer hitta ett skit. Denna metod vet jag flera hemmasäljare som använder sig av också. Sprutar lite lösning på golv, dörrlister (gärna nära dörren in i lägenheten). Hunden kommer markera & sen har den gjort sitt jobb & snuten går lottlös därifrån.