2018-04-26, 20:33
Medlem
myts avatar
Räkna med att det kommer vara ID-kontroll av polis på hyllie. Har du otur har dem hund med sig
Citera
2018-04-26, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lunkkvistaren-s
Har du otur har du en av Sveriges bästa tullhund på tåget. Cannabis är det som de enklast hittar av de preparat som de är tränade på.
Ah vad drygt. Reagerar de på alkohol då? Eller salvia
Citera
2018-04-26, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mykzurbf
Ah vad drygt. Reagerar de på alkohol då? Eller salvia

Alkohol skiter de i. Om du inte kommer med en fullastad skåpbil.

Men hundarna är jävliga på hitta Cannabis. De räcker de kommer in i en vagn så får de första vittringen. Sen är det bara en tidsfråga.
Citera
2018-04-26, 20:41
Medlem
Flyg istället. Kontrollen är i det närmsta obefintlig.
Citera
2018-04-26, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lunkkvistaren-s
Alkohol skiter de i. Om du inte kommer med en fullastad skåpbil.

Men hundarna är jävliga på hitta Cannabis. De räcker de kommer in i en vagn så får de första vittringen. Sen är det bara en tidsfråga.
Ajdå, då får jag väl hålla mig till becknare
Citera
2018-05-01, 14:34
Medlem
Någon som har tips för att smuggla MDMA från Sverige genom flyg, jag tänker för personligt bruk hur stor risk är det att jag blir tagen om jag plastar in det och sväljer det några timmar innan påstigning och spyr eller skiter ut det när jag kommer fram.
Citera
2018-05-07, 18:25
Medlem
Är det värt risken att smuggla in till Sverige från Danmark, eller ska man bara hålla sig till att köpa i Malmö?
Citera
2018-05-08, 22:50
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersuarez
Är det värt risken att smuggla in till Sverige från Danmark, eller ska man bara hålla sig till att köpa i Malmö?
Det är helt klart värt det. Men som du ser ovan är det mycket kontrollanter på Hyllie, så åk bil om det är möjligt.
Citera
2018-05-17, 18:26
Medlem
Thubbes avatar
Ska på festival i Tyskland i sommar och leker med tanken på att ta med lite skoj.

Knark är visserligen lättare att få tag på där än glass, men jag är ett enormt fan av edibles och det är ju inte bland det vanliga att folk säljer.

Så: om man flyger till Berlin i Juli med specialbakade chokladbollar och en grinder i det incheckade bagaget, hur stor är risken att man åker fast? Någon med erfarenhet?
Senast redigerad av Thubbe 2018-05-17 kl. 18:37.
Citera
2018-05-17, 22:43
Medlem
kastad420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arga.Apan
I call bullshit.

Tullens hundar är utbildade på att markera mot specifika olagligheter. En så kallad "vanlig" hund fyller ingen som helst funktion. innan jag tror på detta påstående vill jag se en hyfsad trovärdig källa eller en större mängd trovärdiga anekdoter som tyder tyder på en sådan irrationell strategi.

Det är sant, det är inte alltid knarkhundar & även om det är en knarkhund så är det inte alltid den har fått kommando att söka. Jag gick förbi tullen & deras hund med 200g på mig när jag kom från Holland. Tänkte på en gång att nu är det kört när jag såg hunden & tullarna. Men där hade jag tur i oturen att jag tidigare haft ganska stor erfarenhet av polisen & spenderat x antal timmar i förhör, häkte & rättegångar.

Så jag försökte bara slappna av & gick som vanligt. Hunden reagerade inte för 5öre.

Jag vet även folk som löser upp någon meter tjacklösning & skvätter lite här & där (där man inte förvarar knarket) & "jobbar" hunden då så kommer den få spel & markera på flera ställen där dom inte kommer hitta ett skit. Denna metod vet jag flera hemmasäljare som använder sig av också. Sprutar lite lösning på golv, dörrlister (gärna nära dörren in i lägenheten). Hunden kommer markera & sen har den gjort sitt jobb & snuten går lottlös därifrån.
Citera
2018-05-18, 22:17
Medlem
Arga.Apans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastad420
Det är sant, det är inte alltid knarkhundar & även om det är en knarkhund så är det inte alltid den har fått kommando att söka. Jag gick förbi tullen & deras hund med 200g på mig när jag kom från Holland. Tänkte på en gång att nu är det kört när jag såg hunden & tullarna. Men där hade jag tur i oturen att jag tidigare haft ganska stor erfarenhet av polisen & spenderat x antal timmar i förhör, häkte & rättegångar.

Så jag försökte bara slappna av & gick som vanligt. Hunden reagerade inte för 5öre.

Jag vet även folk som löser upp någon meter tjacklösning & skvätter lite här & där (där man inte förvarar knarket) & "jobbar" hunden då så kommer den få spel & markera på flera ställen där dom inte kommer hitta ett skit. Denna metod vet jag flera hemmasäljare som använder sig av också. Sprutar lite lösning på golv, dörrlister (gärna nära dörren in i lägenheten). Hunden kommer markera & sen har den gjort sitt jobb & snuten går lottlös därifrån.
Ja precis. Om narkotikahundar skulle markera så fort de passerade lite knarkdoft utan att ha fått order att söka skulle den få fnatt varannan meter. Faller på sin egen orimlighet.

Smart grej med villospår där det husmorsknepet kan säkert komma till användning.
Citera
2018-05-23, 11:29
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrik
Det bästa helt klart är att gå in i en jaktaffär o kph köp en flaska rävpiss som används när man tränar rävhundar. Köp din skit i chris, eller vart du köper och när du når på så droppar du rävpiss bakom dig en vagn. Hundarna, om dom kommer, blir helt galna.

Menar du sånt här? https://z-aim.com/lockmedel-och-beten/rav/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in