2017-09-03, 20:38
Medlem
Gällande postboxar som finns på olika ställen i Stockholm. Tänker då på företag som hyr ut boxar till privatpersoner, brukar dem (personalen på firman) flagga om dom misstänker droger eller håller dom hårt på sekretessen? Någon som har erfarenhet av detta?
Senast redigerad av Lyricanisten 2017-09-03 kl. 20:40.
Citera
2017-09-13, 19:13
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AE86
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6769051

Hur tror ni smugglingen över danska gränsen kommer påverkas av detta, om ens överhuvudtaget?

Gränskontrollerna har inget med tullens verksamhet att göra så inte över huvudtaget, förutom viss myrtrafik som försvinner pga vissa upplever det som ett orosmoment när polisen kommer på och frågar efter ID
Citera
2017-09-16, 06:04
Medlem
Rufoss avatar
Jag har lekt med tanken att köpa massa godis och kakor som innehåller THC när jag är i Amsterdam eller USA, och sedan ta med detta till Sverige, eller skicka hem det med post.. Min grundtanke är att det i stort sätt är helt riskfritt att smuggla godsaker som innehåller THC.

Jag menar, hur fan ska tull / polis göra för att avslöja mig med THC-kakor eller choklad? Särskilt om jag placerar dessa bland vanligt godis i resväskan.

Måste ju vara 100 ggr säkrare än att smuggla en påse grönt. Eller?
Citera
2017-09-16, 06:51
Medlem
PeterMadsen123s avatar
När jag åkte med bilen mellan Köpenhamn och Malmö i stort sett varje dag delade jag upp haschet i små bitar. Blev oftast kashmir. Tryckte fast de i varenda hål på vindrutetorkarnas "hållare"
Citera
2017-09-20, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Jag har lekt med tanken att köpa massa godis och kakor som innehåller THC när jag är i Amsterdam eller USA, och sedan ta med detta till Sverige, eller skicka hem det med post.. Min grundtanke är att det i stort sätt är helt riskfritt att smuggla godsaker som innehåller THC.

Jag menar, hur fan ska tull / polis göra för att avslöja mig med THC-kakor eller choklad? Särskilt om jag placerar dessa bland vanligt godis i resväskan.

.... Dom kan ta fram precis % på THC-halt ur ditt piss, tror du verkligen dom skulle ha problem med att kolla om kakorna/godiset innehåller THC?
Dom drar en sticka på kakan och sätter i en maskin så ser dom vilka ämnen den innehåller...
Citera
2017-09-22, 00:18
Medlem
AE86s avatar
Är ju som vi alla vet ganska regelbundna knarkkontroller på tågen från Danmark till Sverige, men hur är det egentligen åt andra hållet, dvs. om man skulle ta med sig narkotika från Sverige till Danmark? Är det ungefär lika ofta eller är de lite slappare i den änden med tanke på att vi inte har något Chris på våran sida?
Är ingen inbiten resenär när det kommer till denna sträcka och har personligen aldrig sett någon nämna att de åkt fast på väg till Danmark.
Någon mer rutinerad som kan upplysa mig om situationen?
Citera
2017-09-22, 16:08
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AE86
Är ju som vi alla vet ganska regelbundna knarkkontroller på tågen från Danmark till Sverige, men hur är det egentligen åt andra hållet, dvs. om man skulle ta med sig narkotika från Sverige till Danmark? Är det ungefär lika ofta eller är de lite slappare i den änden med tanke på att vi inte har något Chris på våran sida?
Är ingen inbiten resenär när det kommer till denna sträcka och har personligen aldrig sett någon nämna att de åkt fast på väg till Danmark.
Någon mer rutinerad som kan upplysa mig om situationen?

Det händer att danskarna går på tågen från Sverige med narkotikahunden, det är dock inte alls lika frekvent som svenska tullen söker från andra hållet. Har stött på danskarna ett antal gånger dock.
Citera
2017-09-22, 16:14
Medlem
Hupats avatar
Min flickvän och hennes morsa åkte bil in till sverige med en femma gräs från christiania polisen tog dessutom och extra checkade deras bil för att se att de inte smugglade in något eftersom att den vägde lite för mycket. "Nej nej herr konstapel! Jag har bara en liten konstverkstad och har köpt in massa lera från tyskland enda alkoholen jag har med mig är den här vinflaskan"
Citera
2017-10-19, 12:47
Medlem
babygrls avatar
Någon som har koll på om det funkar att smuggla 3 g i en liten ziplock-påse innanför underkläderna/mellan skinkorna? Mängden är ju väldigt liten, det syns inte i deras scanner eftersom man har det på sig och det låter väl inte heller när man går genom kontrollen? Reser inrikes från en relativt liten flygplats där jag _aldrig_ sett polishundar.
Citera
2017-10-19, 21:22
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babygrl
Någon som har koll på om det funkar att smuggla 3 g i en liten ziplock-påse innanför underkläderna/mellan skinkorna? Mängden är ju väldigt liten, det syns inte i deras scanner eftersom man har det på sig och det låter väl inte heller när man går genom kontrollen? Reser inrikes från en relativt liten flygplats där jag _aldrig_ sett polishundar.

Det där låter obekvämt och fungerar säkert bra, men lägg påsen i en annan för att minimera eventuell lukt. Märk att jag har själv aldrig smugglat något men skulle tro att växtdelar inte är vad som prioriteras på röntgen.
Citera
2017-10-19, 22:38
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babygrl

Har haft hasch i fickan många gånger när jag gått genom säkerhetskontrollen, enda gången du hamnar i trubbel är om du åker på en random check, då muddrar de utanpå kläderna.
Citera
2017-12-02, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos

det luktar väl ändå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in