2013-04-25, 02:02
Citat:
Ursprungligen postat av Orkakommapanamn
Du får läsa vad jag skriver - Jag SAKNAR reservdäck utan har istället två tuber med "däckfix". Dessa är förslutna med ett aliminiumlock, och detta lock kommer jag att limma ihop igen - Dom kan få trycka och kasta runt flaskan hur mycket dom vill, men dom kan väl inte öppna den då dom kostar nästan 790kr/styck från VW?
Däckkletet i sig luktar ju för fan ruttna strumpor så är ganska säker på att hundarna inte kommer anmärka det.
Däckkletet i sig luktar ju för fan ruttna strumpor så är ganska säker på att hundarna inte kommer anmärka det.
Det fattade jag att du inte hade ett reservdäck, Men det är ett ställa dom kolla i rutin. Märker tullarna att något är mixrat med så kolla dom det mer noga, typ läser vikten på flaskan och väger den å stämmer inte det så kommer dom att öppna det även om det skulle kostat 2000kr per flaska.
Jag å en polare blev in vinkade av tullarna en gång. dom satte oss vid väggen för dom hade inga lediga celler så man fick en bra in blick i hur dom gör.
1. Dom gör typ en ytlig kontroll och lyfter ut ALLT i bilen å sätter det på ett bord.
2. Dom tar in en hund som får går igenom bilen. Dom ställer sen alla saker på golvet så hunden få gå igenom det med, vi hade en dunk motorolja som va oöppnad men den öppnade dom å ställde framför hunden.
3. kolla med en "slang-kamera" i tanken och inuti bilens paneler å kolla med speglar överallt under bilen.
i vårt fall så markerade hunden på passagerarsidan och dom började skruva bort allt som höll fast mattan sen dammsög dom med någon lustig dammsugare som såg ut som en pet flaska. sen resten av bilen. dom fick fram 0.4 röka (Blandat små smulor av weed å braj) Vi blev släppta sen å fick bara en varning för det va inte tillräckligt för att göra en anmälan.
Och när det kommer till hundar så skulle du bli förvånad va dom kan köra ner nosen i för lustiga och äckliga dofter. Men en gång när jag å tjejen skulle förgifta ett myr bo så använde vi oss av 25% Ammoniak blandning som vi hällde rak ner i boet. hundarna blev nyfikna men dom kände lukten på flera meter å undvek det och såg ut som det gjorde ont i nosen på dom när dom försökte närma sej myrboet. Du skulle kunna använda dej av det men tänk bara på att det luktar som ett dött djur som har fått ligga ute i solen i några veckor :P