2013-04-25, 02:02
Medlem
Eric508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkakommapanamn
Du får läsa vad jag skriver - Jag SAKNAR reservdäck utan har istället två tuber med "däckfix". Dessa är förslutna med ett aliminiumlock, och detta lock kommer jag att limma ihop igen - Dom kan få trycka och kasta runt flaskan hur mycket dom vill, men dom kan väl inte öppna den då dom kostar nästan 790kr/styck från VW?

Däckkletet i sig luktar ju för fan ruttna strumpor så är ganska säker på att hundarna inte kommer anmärka det.

Det fattade jag att du inte hade ett reservdäck, Men det är ett ställa dom kolla i rutin. Märker tullarna att något är mixrat med så kolla dom det mer noga, typ läser vikten på flaskan och väger den å stämmer inte det så kommer dom att öppna det även om det skulle kostat 2000kr per flaska.

Jag å en polare blev in vinkade av tullarna en gång. dom satte oss vid väggen för dom hade inga lediga celler så man fick en bra in blick i hur dom gör.
1. Dom gör typ en ytlig kontroll och lyfter ut ALLT i bilen å sätter det på ett bord.
2. Dom tar in en hund som får går igenom bilen. Dom ställer sen alla saker på golvet så hunden få gå igenom det med, vi hade en dunk motorolja som va oöppnad men den öppnade dom å ställde framför hunden.
3. kolla med en "slang-kamera" i tanken och inuti bilens paneler å kolla med speglar överallt under bilen.

i vårt fall så markerade hunden på passagerarsidan och dom började skruva bort allt som höll fast mattan sen dammsög dom med någon lustig dammsugare som såg ut som en pet flaska. sen resten av bilen. dom fick fram 0.4 röka (Blandat små smulor av weed å braj) Vi blev släppta sen å fick bara en varning för det va inte tillräckligt för att göra en anmälan.

Och när det kommer till hundar så skulle du bli förvånad va dom kan köra ner nosen i för lustiga och äckliga dofter. Men en gång när jag å tjejen skulle förgifta ett myr bo så använde vi oss av 25% Ammoniak blandning som vi hällde rak ner i boet. hundarna blev nyfikna men dom kände lukten på flera meter å undvek det och såg ut som det gjorde ont i nosen på dom när dom försökte närma sej myrboet. Du skulle kunna använda dej av det men tänk bara på att det luktar som ett dött djur som har fått ligga ute i solen i några veckor :P
Citera
2013-04-25, 14:47
Medlem
toLowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Och du är väl myndig?
Har du inte tänkt supa under resan så är det ju chill, men frågan är fortfarande felpostad

Borde man inte bara kunna låsa in sig på toa under färden mellan Danmark-Malmö?
Den resan med tåg tar ju inte alls lång tid..

Hehe lite sent svar men kan säga att det gick bra, och de två kvällarna jag söp ner mig i smyg var fan toppen

Ps. Åkte till norge
Citera
2013-04-25, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eric508
Värdefull text....

Och när det kommer till hundar så skulle du bli förvånad va dom kan köra ner nosen i för lustiga och äckliga dofter. Men en gång när jag å tjejen skulle förgifta ett myr bo så använde vi oss av 25% Ammoniak blandning som vi hällde rak ner i boet. hundarna blev nyfikna men dom kände lukten på flera meter å undvek det och såg ut som det gjorde ont i nosen på dom när dom försökte närma sej myrboet. Du skulle kunna använda dej av det men tänk bara på att det luktar som ett dött djur som har fått ligga ute i solen i några veckor :P

Jag såg några inlägg lite längre bak i tråden där en person konstaterade att han aldrig hört på maken att tullpersonal kontrollerat en bil så utförligt och krävde videoklipp på det som källa. Hoppas han ser ditt inlägg
Däremot hade jag tagit tillbaka mitt tips om att använda starka dofter som hundens nos inte tycker om, då tullpersonalen märker hundens beteende och då kan jag garantera dig att dem kollar upp varför hunden inte vill/kan sniffa på det.

Sen till personen som du svarade till, om du tror att argumenten mot att tullen inte ska öppna dina söta flaskor för att dom kostar ~tusenlapp/styck håller, så tycker jag inte du ska ge dig in på detta ens. Sen beskriver du inte ens hur du hade tänkt få ner dom i flaskorna heller, vilket kanske är det viktigaste här ? Mycket går att försluta och stänga igen, men själva packeteringen är ju den viktigaste biten, vilket du inte nämnt något om ? När man fokuserar på fel saker och gör misstag, då sitter man där.
Citera
2013-04-25, 18:38
Medlem
Eric508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyrlexa
Däremot hade jag tagit tillbaka mitt tips om att använda starka dofter som hundens nos inte tycker om, då tullpersonalen märker hundens beteende och då kan jag garantera dig att dem kollar upp varför hunden inte vill/kan sniffa på det.

Tullen behöver inte använda hundar för å känna den doften, för Ammoniak luktar så starkt så dom kommer nog undra om någon ha dött i bilen ^^ när vi hällde det i myrboet så luktade det i flera dagar efter.
Citera
2013-04-28, 12:50
Bannlyst
Jag säger absolut inte att jag ska göra detta, men om man skulle starta en internet webbshop, som skickar rökat från Danmark till Sverige/Norge med vanlig post. Skulle detta ha slutat med att allt hade blivit uppsnappat eller hur stor är risken för det att bli taget?
Citera
2013-04-28, 22:15
Medlem
Eric508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahola
Jag säger absolut inte att jag ska göra detta, men om man skulle starta en internet webbshop, som skickar rökat från Danmark till Sverige/Norge med vanlig post. Skulle detta ha slutat med att allt hade blivit uppsnappat eller hur stor är risken för det att bli taget?

I början skulle det kanske gå, men efter polisen/Tullen ha tagit det första paketet så kommer dom kontrollera alla paket som kommer från den avsändaren.
Citera
2013-05-01, 14:38
Medlem
Awesums avatar
Jag var i Danmark och Christiania för ett par dagar sen. Det var första gången jag rökte på då och jag minst sagt gillade det. När vi skulle sticka där ifrån så köpte vi med oss lite hem. Jag köpte så att jag hade ett par i fickan när vi åkte tillbaka till Sverige över gränsen och jag blev lite nojig i de ögonblicken när tåget åkte över bron. Så vad skulle hända om tullen tar mig när jag köpt med mig t.ex. 5 färdigrullade spliffar som man får i såna små rör?

Tacksam för snabba svar för det jag tog med mig tillbaka tog snabbt slut och jag planerar på att göra en liknande resa snart igen
Citera
2013-05-01, 22:26
Medlem
Fick mig en liten snilleblixt. Om man är i chris och ska ta med sig lite weed på tåg eller buss så kanske man kan gömma det i en fet korv? Man går in i valfri mataffär i Danmark och köper sig x antal danska tjocka korvar, beroende på hur mycket man ska smuggla med sig, och sedan även lite andra livsmedel(för vem köper enbart ett antal stora korvar?). Sedan öppnar man dem på ett smidigt sätt, gröper ur mitten och stoppar in sitt weed där, som självklart är förpackat i kondomer, zippåse, etc., för att sedan segla förpackningen igen. Sen stoppar man ner den i sin matkasse med all annan mat. Skulle en hund sniffa på en kan man ju ha den danska korven som ursäkt! Och anledningen till att man ens har på sig massa dansk mat är självklart att man avgudar maten och bara var tvungen att köpa med lite hem då det inte finns mat av den klassen i Sverige.

Edit: Ha även en korv utan något i, för om de mot alla odds skulle be dig öppna upp en kan det vara bra att ha en clean.

Känns inte det lite stabilt?
Senast redigerad av smultronguld 2013-05-01 kl. 22:34.
Citera
2013-05-01, 23:34
Medlem
Eric508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronguld
TEXT

Jag diggar din idé men det är bara ett fel.

Narkotikahundar är tränade till att ignorera mat, så när hunden markera din matkasse så kommer dom att plocka den å öppna allt som ligger där i.

Fast jag ha hört en som han lyckas med något liknade för några årsen. det va ett par killar som köpte stora danska pastejer och gömde typ 80g i den. dom hade gröpt ut ena hälften å gömt allt där å andra va som vanligt. så hade dom köpt bröd så hade dom pastejen på bordet å käkade lite ifrån den, tullhunden stannade till vid deras bord å började lukta mot den öppna pastejen så drog tullaren iväg hunden å sa "hon vill säkert med han en bit" och fortsatte vidare på tåget.
Citera
2013-05-01, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eric508
Jag diggar din idé men det är bara ett fel.

Narkotikahundar är tränade till att ignorera mat, så när hunden markera din matkasse så kommer dom att plocka den å öppna allt som ligger där i.

Fast jag ha hört en som han lyckas med något liknade för några årsen. det va ett par killar som köpte stora danska pastejer och gömde typ 80g i den. dom hade gröpt ut ena hälften å gömt allt där å andra va som vanligt. så hade dom köpt bröd så hade dom pastejen på bordet å käkade lite ifrån den, tullhunden stannade till vid deras bord å började lukta mot den öppna pastejen så drog tullaren iväg hunden å sa "hon vill säkert med han en bit" och fortsatte vidare på tåget.
Alla hundar kan nog falla för frestelsen för en stor fet korv.
Det med leverpastejen var ju oerhört smart och finurligt! Man borde verkligen försöka smuggla det på ett "öppet sätt", borde sänka misstankarna om det jämfört med om man försöker dölja det och blir påkommen på så vis!
Citera
2013-05-02, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronguld
Känns inte det lite stabilt?

Ska du ge dig på det projektet antar jag att du funderar på att ta med dig en 30g> mängd över gränsen ? Lättast sätt att få svar på din fråga är väl att gå till närmaste livsmedelsaffär, köpa ett paket feta korvar, gröpa ur, fylla dem på ditt önskvärda sätt och se hur det ser ut
Tänkte du ha plastförpackningen som korvarna ligger i öppen eller hur tänkte du ? (Har du tänkt längre än det du skrivit ?)
Har du en kasse med massa saker i (spelar ingen roll om det är livsmedel eller gödsel i) och hunden markerar på din kasse, tror jag inte tullpersonalen kommer luta sig mot väggen och be dig plocka fram det du kan tänka dig att hunden skulle reagera på ur kassen. De kommer så klart luskontrollera din kasse och där sitter du som ett fån med snittade korvar fyllda med kantiga zipbags.

Hahahaha.
Citera
2013-05-02, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyrlexa
Ska du ge dig på det projektet antar jag att du funderar på att ta med dig en 30g> mängd över gränsen ? Lättast sätt att få svar på din fråga är väl att gå till närmaste livsmedelsaffär, köpa ett paket feta korvar, gröpa ur, fylla dem på ditt önskvärda sätt och se hur det ser ut
Tänkte du ha plastförpackningen som korvarna ligger i öppen eller hur tänkte du ? (Har du tänkt längre än det du skrivit ?)
Har du en kasse med massa saker i (spelar ingen roll om det är livsmedel eller gödsel i) och hunden markerar på din kasse, tror jag inte tullpersonalen kommer luta sig mot väggen och be dig plocka fram det du kan tänka dig att hunden skulle reagera på ur kassen. De kommer så klart luskontrollera din kasse och där sitter du som ett fån med snittade korvar fyllda med kantiga zipbags.

Hahahaha.
Oerhört lätt att bryta upp och segla vissa förpackningar så det bör inte vara några problem, får ju öva lite innan med på andra förpackningar.

Bra poäng där med att det inte spelar någon roll om man ha en clean med sig eller ej. Dock är det uppenbarligen som så att personer klarat sig när de smugglat via mat och min idé var något man kanske kan ha i tanken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in