2017-07-20, 14:45
Medlem
Custom_mades avatar
Joo, det händer faktiskt att de tar med sig en "vanlig" polishund.

Var iofs när han var på väg över till norge, men han hade illegala substanser på sig och hunden gick bara förbi.

Tänk dig själv effekten det får om folk som smugglar tror att de garanterat åker fast, det minsta man får är lite orolighet liksom.
Citera
2017-08-05, 10:34
Medlem
Swedish Stars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
2) Om den inte är utbildad på narkotika så är det ju rent definitionsmässigt inte en narkotikahund.

Det kan ju ha varit en tobaks- eller alkoholhund som letar efter enorma mängder odeklarerad tobak eller alkohol.
Citera
2017-08-09, 18:02
Medlem
Elwys avatar
Jag skickade några gram gräs från ett annat EU-land till Sverige i ett kuvert med posten. Det kom fram på några dagar. Jag hade slagit in varan i fyra--fem plastpåsar för att kuvertet inte skulle stinka alltför mycket, men jag förmodar att vilken hund som helst hade kunnat sniffa sig fram till brevet. Hade jag tur eller är kontrollen av brev slapp?
Citera
2017-08-09, 22:06
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy
Jag skickade några gram gräs från ett annat EU-land till Sverige i ett kuvert med posten. Det kom fram på några dagar. Jag hade slagit in varan i fyra--fem plastpåsar för att kuvertet inte skulle stinka alltför mycket, men jag förmodar att vilken hund som helst hade kunnat sniffa sig fram till brevet. Hade jag tur eller är kontrollen av brev slapp?

Beror på från vilket land det skickas
Citera
2017-08-10, 08:10
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Beror på från vilket land det skickas
Menar du att kontrollen av brev från vissa länder är hårdare? Vilka är de i så fall?
Citera
2017-08-12, 10:42
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy
Menar du att kontrollen av brev från vissa länder är hårdare? Vilka är de i så fall?

De som är kända för mycket narkotika i deras ögon. Holland toppar alltid listan vad gäller eu
Citera
2017-08-18, 11:25
Medlem
CheeseHDs avatar
Hur stor är risken att man blir catchad om man gör som användaren ovan? dvs postar cannabis från Holland till Svedala.
Citera
2017-08-19, 07:05
Medlem
megareds avatar
Brev inom EU är rätt lite chans att toraka på.
Citera
2017-08-20, 12:33
Medlem
getbusys avatar
Hur svårt skulle de vara å typ smuggla 100 kilo till Norge? Bara parkera nånstans långt upp i Norrland å vandra över gränsen till fots genom skogen till en bil på andra sidan eller?
Citera
2017-08-20, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Hur svårt skulle de vara å typ smuggla 100 kilo till Norge? Bara parkera nånstans långt upp i Norrland å vandra över gränsen till fots genom skogen till en bil på andra sidan eller?
Ja det är lätt, precis så lätt som du föreställer dig. Jag har själv gått på tur med skidor i jämtlandsfjällen och man går över gränsen in i Norge utan problem.

Så du kan ju göra en dagstur nu på sensommaren och se ut som en typisk fjällvandrare och packa ner 100 kilo hasch i din ryggsäck istället för den typiska packningen som fjällvandrare har, och så går du rakt in i Norge med dina 100 kilo hasch. Vet inte vad haschet kostar i Norge men det är betydligt dyrare än i Sverige så du lär göra dig en god förtjänst på 100 kilo.
Citera
2017-08-21, 19:02
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aibut
Ja det är lätt, precis så lätt som du föreställer dig. Jag har själv gått på tur med skidor i jämtlandsfjällen och man går över gränsen in i Norge utan problem.

Så du kan ju göra en dagstur nu på sensommaren och se ut som en typisk fjällvandrare och packa ner 100 kilo hasch i din ryggsäck istället för den typiska packningen som fjällvandrare har, och så går du rakt in i Norge med dina 100 kilo hasch. Vet inte vad haschet kostar i Norge men det är betydligt dyrare än i Sverige så du lär göra dig en god förtjänst på 100 kilo.

Okej, vet inte hur mycket man orkar men är man 2 pers så blir de 50 kg var, de kanske är lite tungt. På vintern kan man ju ha pulka de kan vara smidigt kanske.

Bara funderade lite tänker inte smuggla själv . Tack för svar!
Citera
2017-09-03, 17:45
Medlem
AE86s avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6769051

Hur tror ni smugglingen över danska gränsen kommer påverkas av detta, om ens överhuvudtaget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in