2016-07-19, 03:06
Medlem
snus-spyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Vilken lösning väljer du själv för att smuggla, alternativ ett, två eller tre!

Tvån skulle inte vara ett alternativ för mig, men ettan är nog enklast, men ifall man kan ha hund på tåget så känns det säkrare för större mängder.
Citera
2016-07-19, 09:30
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snus-spyan
Tvån skulle inte vara ett alternativ för mig, men ettan är nog enklast, men ifall man kan ha hund på tåget så känns det säkrare för större mängder.

Hahahah. Du är ju för fan tappad..

Sen, hur fan tänker du att det är säkrast att trycka ner "stora mängder" i halsen hunden?? Tänker du för dig eller hunden då? Jag vet inte hur mycket erfarenhet du har av hundar men jag tänker att det inte jättelätt att "trycka ner" några kilo i käften på hunden.

Vad är det förresten för fel på den välbeprövade metoden att svälja? En normalt otränad man får ner en kasse utan problem, upp emot 2-2,5 om man gjort det ett tag. Så kan man dessutom ta sig ner till Spanien istället och köpa betydligt bättre och billigare hasch och slippa den mest övervakade vägen in till Sverige från Danmark.
Citera
2016-07-19, 14:58
Medlem
Citat:
Lösning tre, om man har hund, skulle man kunna trycka ned en kondom i halsen, om en tullhund skulle markera tänker de nog inte på att hunden har det i sig, eller så tror de att tullhunden inte gör rätt för att det är en annan hund och att hunden blir orolig och därför markerar.

Operera in det under huden på hundar är annars en beprövad metod, hur genomförbart denna eller din metod är lämnar jag öppet.
Citera
2016-07-22, 12:27
Medlem
snus-spyans avatar
Såklart man inte kan trycka ner kilovis på en liten pekingese, men anledningen att göra det på en hund istället för en människa skulle vara för att ifall tullen stoppar en och tvingar en sitta och skita så kan de inte på samma sätt tvinga en hund att skita, om de ens tänker att någon skulle smuggla i en hund.
Citera
2016-07-22, 13:16
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Såklart man inte kan trycka ner kilovis på en liten pekingese, men anledningen att göra det på en hund istället för en människa skulle vara för att ifall tullen stoppar en och tvingar en sitta och skita så kan de inte på samma sätt tvinga en hund att skita, om de ens tänker att någon skulle smuggla i en hund.
Varför skulle tullen INTE kunna plocka in en misstänkt hund för att skita, var har du fått det ifrån? Antagligen är det enklare med en hund än med en människa. En människa som svalt hasch vet om att det är kört så fort den bajsar men en hund vet inte detta. En människa kan hålla sig in i det sista för att skita men en hund gör inte det utan bajsar så fort tullen tar den med på en liten promenad och då är det bara för tullen att plocka upp haschet som kommer ut.

Hundar är lärda att bajsa när man tar ut dom på promenad. Sen för att skynda på det hela kan tullen också mata en hund med hundmat eller något annat gott för att skynda på själva förloppet medan en männniska kan tacka nej till mat. En hund tackar inte nej till något att äta.
Citera
2016-07-22, 13:58
Medlem
snus-spyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Varför skulle tullen INTE kunna plocka in en misstänkt hund för att skita, var har du fått det ifrån? Antagligen är det enklare med en hund än med en människa. En människa som svalt hasch vet om att det är kört så fort den bajsar men en hund vet inte detta. En människa kan hålla sig in i det sista för att skita men en hund gör inte det utan bajsar så fort tullen tar den med på en liten promenad och då är det bara för tullen att plocka upp haschet som kommer ut.

Hundar är lärda att bajsa när man tar ut dom på promenad. Sen för att skynda på det hela kan tullen också mata en hund med hundmat eller något annat gott för att skynda på själva förloppet medan en männniska kan tacka nej till mat. En hund tackar inte nej till något att äta.

förutsagt att de tror att hunden har något i sig överhuvudtaget, vilket jag inte tror de gör, iallafall inte i första taget
Citera
2016-08-18, 14:24
Medlem
Hejsan...

Vad skulle ni tro är det säkraste sättet att posta från spanien?
Via ett hotell eller bara rakt ner i brevlådan?
Hur skulle ni ha packaterat det isåfall?
Handlar om 1-2 heggen max.

Tack på förhand ))
Citera
2016-08-23, 14:27
Medlem
cnbs avatar
Hej en familje vän som jag vill skicka receptbelagda sömntabletter till som bor i Norge. Rör sig om kanske 10st. Någon som deras tull scannar alla paket från Sverige? Tips på paketering?
Citera
2016-08-25, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cnb
Hej en familje vän som jag vill skicka receptbelagda sömntabletter till som bor i Norge. Rör sig om kanske 10st. Någon som deras tull scannar alla paket från Sverige? Tips på paketering?

Nä, lika obevakat som att skicka inrikes. Undvik att skicka i blister, en eller två kanske krossas men värt ifall du vill vara safe.
Citera
2016-08-26, 09:14
Medlem
cnbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HampusTxD
Nä, lika obevakat som att skicka inrikes. Undvik att skicka i blister, en eller två kanske krossas men värt ifall du vill vara safe.

Tack så mycket för infon.
Citera
2016-08-26, 15:13
Jag har alltid tagit med mig en joint från Chris på tåget och båten hem till Sverige på min årliga tur.
Aldrig sett en snut.

Men fan, så arg min partner blev. När jag berättade vad jag gjort.
Citera
2016-09-07, 14:17
Medlem
Nån som vet hur säkert det är att ta med en hasch bit på färjan till Helsingör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in