2014-09-24, 14:56
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wufc
Hej! Jag kommer flyga från Arlanda till en mindre flygplats i Norge (inte Oslo) och skulle vilja ta med en femma brunt. Är det safe eller är jag cp som funderar på det? Vad är bästa tillvägagångssätt isåfall? Mvh

Är det inte ett Privatplan du ska hoppa på
så låter det lite stressande att springa runt på Arlanda med det där

Posta det till adressen du ska till.
Citera
2014-09-24, 15:17
Medlem
wufcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Är det inte ett Privatplan du ska hoppa på
så låter det lite stressande att springa runt på Arlanda med det där

Posta det till adressen du ska till.
Det skulle jag gjort, men är för sent ute så det kommer aldrig hinna komma upp i tid... Det är långt norrut jag ska flyga, tror det tar flera dagar att posta dit :/
Citera
2014-09-24, 18:05
Medlem
akvifers avatar
Det säkraste sättet att smuggla så små mängder är ju i munnen, sen sväljer du bara om du ser tullen.

Forma haschet som två tre gelatinkapslar och lägg dom i locket på en snusdosa, sen när du ska passera områden där tullen agerar så stoppar du dom i munnen, sen tar du ur dom när det är lungt. Typ att du passerat gaten på Arlanda/ytterdörrarna på norska flygplatsen.

Gjort sådär både på flyg från Amsterdam och tåg från Chris, och funkar fint. En rolig historia om detta hittas i tråden
Citera
2014-09-24, 19:57
Medlem
dennihsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Det säkraste sättet att smuggla så små mängder är ju i munnen, sen sväljer du bara om du ser tullen.

Forma haschet som två tre gelatinkapslar och lägg dom i locket på en snusdosa, sen när du ska passera områden där tullen agerar så stoppar du dom i munnen, sen tar du ur dom när det är lungt. Typ att du passerat gaten på Arlanda/ytterdörrarna på norska flygplatsen.

Gjort sådär både på flyg från Amsterdam och tåg från Chris, och funkar fint. En rolig historia om detta hittas i tråden

Låter mycket bra detta, tänker bara på hur lätt det är att komma i kontakt med något orent genom detta. Det är ju fortfarande så att haschet inte är direkt svanmärkt, fair-trade, ekologiskt, nyckelhållsmärkt... eller?
Citera
2014-09-24, 20:31
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dennihsu
Låter mycket bra detta, tänker bara på hur lätt det är att komma i kontakt med något orent genom detta. Det är ju fortfarande så att haschet inte är direkt svanmärkt, fair-trade, ekologiskt, nyckelhållsmärkt... eller?

What?
Citera
2014-09-25, 04:55
Medlem
Om man har tillgång till en liten/lagom båt i Malmö.. är de svårt/omöjligt eller går de att hämta från Chris med tex med båten?
förstår ju att de givetvis de går men gör folk de ofta?
åker dom ofta fast?
eller va ingen som ger sig in på de?
Tacksam för svar
Citera
2014-09-25, 08:29
Medlem
skoningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soolan
Om man har tillgång till en liten/lagom båt i Malmö.. är de svårt/omöjligt eller går de att hämta från Chris med tex med båten?
förstår ju att de givetvis de går men gör folk de ofta?
åker dom ofta fast?
eller va ingen som ger sig in på de?
Tacksam för svar

Ja folk har blivit bustade i båt, men då har det varit kartongvis, finns ju annars ett tåg som avgår var tjugonde minut som du kan ta, varför krångla till det? Eller handla i Malmö istället :P
Citera
2014-09-25, 11:19
Medlem
Rolf-Davids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoningen
Ja folk har blivit bustade i båt, men då har det varit kartongvis, finns ju annars ett tåg som avgår var tjugonde minut som du kan ta, varför krångla till det? Eller handla i Malmö istället :P

Av ren nyfikenhet. Säg att man skulle ta tåget hem med 15-25g (Allt under 50g räknas väl som ringa narkotikabrott?) på fickan och dom kommer på en, vad får man för straff då? Jag utgår ifrån att det är böter, men böter i vilken storleksordning?
Citera
2014-09-25, 16:25
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolf-David
Av ren nyfikenhet. Säg att man skulle ta tåget hem med 15-25g (Allt under 50g räknas väl som ringa narkotikabrott?) på fickan och dom kommer på en, vad får man för straff då? Jag utgår ifrån att det är böter, men böter i vilken storleksordning?

Du får dagsböter, vad det blir beror på din inkomst

Dock ska du tänka på att du faktiskt åker dit för smuggling av narkotika, och inte bara ett simpelt ringa narkotikabrott
Citera
2014-09-26, 14:55
Medlem
Kan man inte bara grinda ~1g gräs & smula ut det lite diskret här & där på tåget?
Då borde väl rimligen hundarna få fnatt & markera överallt & man är safe?
Citera
2014-09-26, 16:11
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Authoritey
Kan man inte bara grinda ~1g gräs & smula ut det lite diskret här & där på tåget?
Då borde väl rimligen hundarna få fnatt & markera överallt & man är safe?
Då är rent chillipulver mer effektivt, allra helst nyspulver. En annan bra grej är att lägga stachet på utsidan tåget med hjälp av magneter. Där kollar ingen..
Citera
2014-09-26, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wufc
Hej! Jag kommer flyga från Arlanda till en mindre flygplats i Norge (inte Oslo) och skulle vilja ta med en femma brunt. Är det safe eller är jag cp som funderar på det? Vad är bästa tillvägagångssätt isåfall? Mvh
Polare lägger det i munnen, kan prata helt normalt med 2 5r i munnen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in