2016-04-04, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliko
Tänkte bara påpeka att tullen har minst lika bra koll om inte bättre, på vägen mellan Göteborg och Malmö.

Ser det som ytterst tveksamt. Du är välkommen att motbevisa mig, har aldrig sett nån tull mellan Malmö - Göteborg. Tullen den står vid gränserna.
Senast redigerad av amakiri 2016-04-04 kl. 21:05.
Citera
2016-04-04, 21:35
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliko
Tänkte bara påpeka att tullen har minst lika bra koll om inte bättre, på vägen mellan Göteborg och Malmö.

Det kan väl knappast vara sant? Varför skulle tullen ens bry sig när det gäller inrikes då det ju inte ens rör sig om smuggling? När jag rökte åkte jag väldigt ofta tåg inrikes med röka på mig under flera år och inte en enda gång såg jag en tullare på tåget.
Senast redigerad av populopidus 2016-04-04 kl. 21:38.
Citera
2016-04-06, 05:39
Medlem
Elikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Det kan väl knappast vara sant? Varför skulle tullen ens bry sig när det gäller inrikes då det ju inte ens rör sig om smuggling? När jag rökte åkte jag väldigt ofta tåg inrikes med röka på mig under flera år och inte en enda gång såg jag en tullare på tåget.

Vägen, inte tågspåret..
Citera
2016-04-20, 20:52
Medlem
BlankaRyus avatar
Hur stor är risken att resa med fem gram mellan Norrköping-Stockholm-Uppsala? Finns det hundar eller någon typ av kontroller?
Citera
2016-05-10, 19:10
Medlem
samahs avatar
fan va mycket rädda människor, kom till norrland! du kan linda in skallen med en harsch kaka som ett pannband och cykla runt hela dagen utan att behöva oroa dig för nåt, lämna bara inte cykeln olåst för den jäveln stjäl dom!
Citera
2016-05-11, 02:22
Medlem
Cannamupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus

Du ska läsa på lite nästa gång du väljer att kommentera som att du faktiskt visste något.
Tullen arbetar nationellt dvs även inrikes. Tullen mer än bara att stå vid landets gränser som du och en del andra tycks ha för sig.

Eftersom vi diskuterar narkotikasmuggling så kolla fallet med tomten som smugglade kokain.
Tullkriminalen plocka honom i landet och inte vis någon gränskontroll.

Olika tjänstemän inom tullen med olika roller.
Tullkrim får arbeta mer eller mindre som polisen.
Utreder större brott som kräver resurser och ofta en del span.
Så nog kan tullen plocka en långt efter att man korsat gränsen.
Beror på vem man är och vad dom kan plocka in en för.
Dom jagar en inte in i landet för några småpåsar iallafall.

Sen brukar polisen stå i Stockholm t.ex. Redo att plocka in eventuella smugglare som kommer med tåget från köpenhamn. Samma sak i Götet.
Citera
2016-05-11, 02:25
Medlem
Cannamupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlankaRyu
Hur stor är risken att resa med fem gram mellan Norrköping-Stockholm-Uppsala? Finns det hundar eller någon typ av kontroller?

Inte större än om du haft dom 5 grammen när du är ute och går på gatan.
Dessutom är det inte ens smuggling så du är helt ute i fel tråd.

Lika stor chans som att åka fast på gatan som sagt
Citera
2016-05-14, 00:06
Medlem
FreshnCleans avatar
Om man flyger Amsterdam - Kastrup, kan man då plocka med sig förslagsvis pipa/grunder/papper med sig i handbagage, så länge det inte varit i kontakt med cannabis? Räknas något annat än själva rökat som smuggling?
Citera
2016-05-14, 00:14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreshnClean
Om man flyger Amsterdam - Kastrup, kan man då plocka med sig förslagsvis pipa/grunder/papper med sig i handbagage, så länge det inte varit i kontakt med cannabis? Räknas något annat än själva rökat som smuggling?
Jag brukar lägga sånt i det checkade bagaget men har haft både papper och pipor genom säkerhetskontrollen.
Citera
2016-05-20, 16:14
Medlem
Någon som vet hur det är att ta med sig en liten bit brunt på flyg inom norden?

Ska bort en weekend och pallar inte ligga sömnlös på nätterna, så tänkte ta med mig 2 gram brunt på flyget..

Sitter och funderar vad som är bäst, gömma det på sig, eller i väskan (handbagaget) kommer inte checka in nån väska.

Alla tips uppskattas
Citera
2016-05-20, 16:29
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getyourmindright
Någon som vet hur det är att ta med sig en liten bit brunt på flyg inom norden?

Ska bort en weekend och pallar inte ligga sömnlös på nätterna, så tänkte ta med mig 2 gram brunt på flyget..

Sitter och funderar vad som är bäst, gömma det på sig, eller i väskan (handbagaget) kommer inte checka in nån väska.

Alla tips uppskattas
Kör en kondom i röven med mkt glidmedel
Citera
2016-05-22, 22:36
Medlem
Kom precis hem till Sverige från Chris med väldoftande gräs för 400DKK i väskan. Aldrig varit så nojjig som då på tåget (även fast jag inte rökte något själv i chris) eftersom jag inte hade något att paketera grejerna med, och jag kunde känna lukten själv flera gånger. Två påsar halvhjärtat gömt i vardera ficka på en jacka i väskan :P

Hade väl säkert en dum jävla tur, eller så är det lättare kontroller på helger/söndagar, för snubben som id-kollade på tåget var inte snut, utan hade bara en väst på sig som det stod "ID-kontrollant" på.

Med det sagt har jag, som många andra här redan sagt, aldrig stött på en knarkhund eller tullare de gånger jag rest, och jag tror att de kanske gör det mer sällan nu efter gränskontrollerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in