2018-08-08, 09:15
Medlem
jag o några vänner åkte ner till danmark och rökte lite cannabis.. påvägen hem med tåget blev vi kontrollerade av polisen i sverige som bad oss hoppa av för vidare visitering. Dom hittade ingeting förutom ett rör där jointen hade legat. Efter en liten diskusstion erkände vi att vi hade rökt och var på väg hemåt. Vi fick inte följa med till stationen för urin prov, utan polisen sa att vi fick gå på tåget igen men att det blir en anmärkning på detta. Vad menar han med en anmärkning? kommer detta följas upp? kommer vi bli kallade till förhör? lämna prover? böter? socialen?
Citera
2018-10-10, 06:54
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reffen
jag o några vänner åkte ner till danmark och rökte lite cannabis.. påvägen hem med tåget blev vi kontrollerade av polisen i sverige som bad oss hoppa av för vidare visitering. Dom hittade ingeting förutom ett rör där jointen hade legat. Efter en liten diskusstion erkände vi att vi hade rökt och var på väg hemåt. Vi fick inte följa med till stationen för urin prov, utan polisen sa att vi fick gå på tåget igen men att det blir en anmärkning på detta. Vad menar han med en anmärkning? kommer detta följas upp? kommer vi bli kallade till förhör? lämna prover? böter? socialen?

Nu är jag visserligen oerfaren inom "cannabisbranschen" men har hållit på med steroider i +10 år. Detta är det typiska polisen drar till med när de inte har tid för småbrottslingar, men säger så för att göra dig lite rädd så du inte gör samma sak igen. Du kan vara lugn, de har inte gjort någon anmärkning.
Citera
2018-10-23, 20:12
Medlem
Någon som har provat smuggla "lite mera" röka till finland med bil(färja) ?
Ca 0.5-2kg??
Isåfall hur gick det till, när och så...
Citera
2018-11-08, 20:34
Medlem
Nochillss avatar
Jag är precis hemkommen efter en tre veckors resa, rakt genom Nederländerna, Belgien & Paris.

Naturligtvis så köpte jag på mig några få gram CB och tryfflar i zip-påsar och plastbehållare eftersom det är billigt och lätt att ta med sig. När jag skulle passera gränspolisen på Bryssels tågstation så bjäfsade schäferhunden åt mig men Poliserna som stod och pratade med varandra, märkte ingenting.

På flygplatsen hem i Paris så var det heller inga problem med att checka in ryggsäcken med godsakerna.
Däremot så har de säkert större koll på mindre flygplatser, tex de som Ryanair använder sig av där allt bagage röntgas och de kollar mer noggrant.
Citera
2018-11-18, 19:39
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ni har erkänt ett brott för polisen... ni kommer få garanterat få böter,
sen kommer ni få problem att ta körkort om ni blir dömda, ni kommer behöva gå till en läkare för att lämna urin prov fram till ni övertygat läkaren att Ni inte röker något mer.

Detta kommer också synas i brottsregistret i ca 3-5 år så ni kommer få problem att få job där de kräver brottsregister t.ex skola eller butik

Jävligt korkat att ni erkände. Nästa gång så nekar ni tills ni dör och vägrar lämna urinprov.
Citera
2018-11-18, 22:48
Medlem
läramighackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
sen kommer ni få problem att ta körkort om ni blir dömda, ni kommer behöva gå till en läkare för att lämna urin prov fram till ni övertygat läkaren att Ni inte röker något mer.

Detta kommer också synas i brottsregistret i ca 3-5 år så ni kommer få problem att få job där de kräver brottsregister t.ex skola eller butik

Jävligt korkat att ni erkände. Nästa gång så nekar ni tills ni dör och vägrar lämna urinprov.
Så många fel på så få meningar.

1. Inget kommer hända, som någon innan nämnde är detta bara en skrämseltaktik.
2. Inga uppgifter gallras i belastningsregistret efter bara tre år om man är myndig.
3. De behövde varken följa med till stationen eller lämna urin.
Citera
2018-11-18, 23:42
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av läramighacka
Så många fel på så få meningar.

1. Inget kommer hända, som någon innan nämnde är detta bara en skrämseltaktik.
2. Inga uppgifter gallras i belastningsregistret efter bara tre år om man är myndig.
3. De behövde varken följa med till stationen eller lämna urin.
Jag vet ett flertal personer som fått problem med att få ta körkort för att de blivit tagna av polisen när de rökt
Citera
2018-11-19, 18:31
Medlem
läramighackas avatar
Citat:
Jag vet ett flertal personer som fått problem med att få ta körkort för att de blivit tagna av polisen när de rökt
Jo det är klart, om man blir dömd. I killens fall så kommer dom inte bli dömda för någonting utan polisen försökte bara skrämma upp dem.
Citera
2018-11-19, 21:31
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av läramighacka
Jo det är klart, om man blir dömd. I killens fall så kommer dom inte bli dömda för någonting utan polisen försökte bara skrämma upp dem.
klart han kommer bli dömd!
Han har erkänt brott för en polis.
Citera
2018-11-24, 23:29
Medlem
Citat:

är du blasted eller? är flerfaldigt dömd för narkotikabrott, och mitt körkort är intakt. det är först om det är i samband med framförande av fordon som det börjar bli tjafs om pissprov om länsstyrelsen vill sno lappen. jag kom ända till frivårdsutredning innan transportstyrelsen ens gett mig en blick

vidare är ett erkännande på plats inte värt något i fallet beskrivet, så tagga ned, jävla krimmare
Citera
2018-11-25, 00:41
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westcoastcrew
är du blasted eller? är flerfaldigt dömd för narkotikabrott, och mitt körkort är intakt. det är först om det är i samband med framförande av fordon som det börjar bli tjafs om pissprov om länsstyrelsen vill sno lappen. jag kom ända till frivårdsutredning innan transportstyrelsen ens gett mig en blick

vidare är ett erkännande på plats inte värt något i fallet beskrivet, så tagga ned, jävla krimmare
Har du kört kort spelar det mindre roll dock om du försöker ta körkort får du problem om du blivit dömd för narkotikabrott

Citat:
När man ska ta körkort krävs ett körkortstillstånd från Transportstyrelsen. När Transportstyrelsen prövar om man ska få ett tillstånd gör de en bedömning om man är lämplig för att ta körkort, se 3 kap 2 § körkortslagen, och hänsyn tas då bland annat till noteringar i belastningsregistret. Just narkotikabrott kan tyda på att man inte är pålitlig i nykterhetshänseende, vilket är ett kriterium som ska bedömas. Om man har en notering i belastningsregistret kan det leda till att Transportstyrelsen beslutar om en så kallad spärrtid, enligt 3 kap 9 §. Denna spärrtid kan vara mellan en månad till tre år, och under spärrtiden kan man alltså inte ta körkort. Efter spärrtidens slut kan man på nytt ansöka om körkortstillstånd, varpå Transportsstyrelsen gör en ny bedömning. Har man fått ett körkortstillstånd kan detta återkallas om man inte längre uppfyller kraven
.
Håll käften jag vet vad jag pratar om. Amatör knarkare.
Senast redigerad av FelGud 2018-11-25 kl. 00:44.
Citera
2018-11-25, 03:12
Medlem
populopiduss avatar
Citat:

Hur lugnt som helst, men snälla. Varför erkänna att ni rökt? Det är ju bara att komma med en av 1000 möjliga bortförklaringar till att ni hade röret. ERKÄNN ALDRIG!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in