Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-20, 10:52
  #5341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Hundar är individer, och har sina bra och dåliga dagar.
Dessutom kan de precis som människor inte hålla koncentrationen uppe oändligt, så de jobbar pass.

Ja det är klart, och den gången var på natten efter vi kommit hem från en konsert.

Jag har bara blivit stoppad par gånger under alla år och då har jag bla en varit med en afrikan så det var säkert en stor anledning, en annan gång med en känd brottsling och vi visste det att det skulle bli så om de var där och så blev det annars har jag bara blivit stoppad 1 gång när jag varit ensam och var då märkbart påverkad men aldrig torskat för smuggling.
Citera
2018-06-21, 19:41
  #5342
Medlem
Jag har ingen gedigen erfarenhet av att smuggla knark och det är nog preskriberat nu oavsett.
När det begav sig var jag en stor graffitientusiast och åkte ofta till köpenhamn med buss, ofta en tidig tur och en sen hemresa på kvällen samma dag. Eftersom det handlade om mindre mängder gömde man oftast hashet i tejpade zip-påsar instoppade i stora spritpennor. Detta eftersom klassiska bombingpennor nästan alltid går att skruva av spetsen på för att man ska kunna byta bläck. Men en kväll när vi var påväg tillbaka och kommit över till den svenska sidan med bussen (innan bron) blev bussen invisad i ett stort garage, garageportarna gick ner och utanför bussen stod massa poliser med mp5r och det fanns flera hundar. I mitt 14-åriga huvud tänkte jag att det var kört. Vi fick gå av, en och en och ställa upp oss på en rad. Det var ett väldigt blandat klientel på bussen och hundföraren började gå längs med oss medan några andra kollade lastutrymmet och gick igenom bussen. En av mina vänner tyckte det var lite ballt med ganja men rökte inget själv. Han hade plockat med sig ett färskt löv och stoppat i sin plånbok. Hunden reagerade inte på detta och inte heller hunden som sökte igenom bussen brydde sig om klotterpennorna med hashet som vi slängt upp på en hatthyllan som fanns över några säten en bit bort från våra platser. De kollade på oss noga och valde ut folk som skulle få komma in på nån slags förhör. Vi andra fick sitta och vänta i ett tomt rum med stolar. En av mina vänner fick gå in där och han var så nervös så han skakade. Medan jag väntade pratade jag med en somalie som var supernojjig inför sitt kommande förhör/samtal då han verkade ha något mycket tyngre med sig, plötsligt slet han upp en dörr som ledde ut i hamnområdet (som var inhägnat med staket och taggtråd) och rusade ut. Konstigt nog tog ingen notis om honom och vi såg han aldrig mer under resans gång. De enda tullen hade att anmärka på var massa flak med öl ett gäng nasister köpt med sig och ingen ville kännas vid. Det var förövrigt ett riktigt härligt gäng nassar då en hade babyarmar (troligen medfött) och ändå inte orkade bära ett flak. Hur som helst, vi blev släppta efter ca 2 timmar och bussen rullade vidare utan somaliern som var försvunnen.

Men ska man smuggla större mängder får man ha med sig många pennor, men för privatbruk fungerade det. Åtminstone den gången och då gick de igenom bussen grundligt.
Citera
2018-06-25, 15:49
  #5343
Medlem
Kafes avatar
Någon som vet hur riskerna ser ut att flyga med droger inrikes i norge? Vet att röka alltid är mer riskfyllt, men MDMA då?
Citera
2018-06-25, 21:05
  #5344
Medlem
Åker till christiana första gången i helgen och funderar på att försöka få med mig lite hem. Åker Öresundståget och byter tåg vidare norrut i Malmö C.

Är helt grön, hur funkar det? Borde jag bara glömma att ens försöka eller är det grönt ljus?
Citera
2018-06-25, 21:09
  #5345
Medlem
Kalkon77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjaflipp
Åker till christiana första gången i helgen och funderar på att försöka få med mig lite hem. Åker Öresundståget och byter tåg vidare norrut i Malmö C.

Är helt grön, hur funkar det? Borde jag bara glömma att ens försöka eller är det grönt ljus?
Hur ska vi veta om tullen kliver på tåget med hundar eller inte?
Citera
2018-06-27, 01:31
  #5346
Medlem
Samuel332s avatar
Smuggla edibles?

Cannabisindustrin runtom i världen växter sig allt större och starkare framförallt i Nordamerika. Om man nu skulle resa dit och köpa godis eller tuggummi med thc i för att sedan lägga i plastpåsar blandat med annat "normalt" godis. Hur enkelt skulle detta vara att smuggla till Sverige?
Citera
2018-06-27, 08:51
  #5347
Medlem
DiamantTjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
Cannabisindustrin runtom i världen växter sig allt större och starkare framförallt i Nordamerika. Om man nu skulle resa dit och köpa godis eller tuggummi med thc i för att sedan lägga i plastpåsar blandat med annat "normalt" godis. Hur enkelt skulle detta vara att smuggla till Sverige?
Det är förhållandesvis riskfritt faktiskt. Jag lyckades smuggla med typ 10 brownies från Cali till Sverige för ett par månader sedan, då hade jag dem i en incheckad resväska. Det som kan sätta käppar i hjulet är om man har grejerna i handbagage utan vakumförpackning, alternativt att de har hundar på flygplatsen som markerar.
Citera
2018-06-27, 09:52
  #5348
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Även jag känner en person som tagit med sig lite ätbarheter från Amerikatt. För honom gick det utan problem.

Dock så ska du ju vara försiktig, och jag råder dig absolut att låta bli. Tänk vad du skulle ångra dig om du åkte fast..
Citera
2018-06-28, 02:53
  #5349
Medlem
Rufoss avatar
Borde ju vara väldigt riskfritt. Om man mot all förmodan åker fast, dvs att säkerhetsvakterna tar ditt godis och gör ett laboratorietest för att se om karamellerna eller kakorna innehåller THC så kanske man kan komma undan med att spela dum.. "Va? Men det är ju bara godis?!"

Välgjorda edibles luktar inte weed och ser ju ut som vilket godis som helst. Därför tror jag att risken är minimal. Kanske t.o.m obefintlig.

Edit: Såvida man inte blir avslöjad av en hund. De kan förmodligen känna lukten.
__________________
Senast redigerad av Rufos 2018-06-28 kl. 03:04.
Citera
2018-06-28, 22:56
  #5350
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Smuggla edibles? infogad.

/Mod
Citera
2018-06-30, 19:51
  #5351
Medlem
knekt sparvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Hur svårt skulle de vara å typ smuggla 100 kilo till Norge? Bara parkera nånstans långt upp i Norrland å vandra över gränsen till fots genom skogen till en bil på andra sidan eller?
Jag har tänkt precis samma sak om en vandringsled i Mellansverige jag har vandrat.

Hur noga kollar de bilar till Danmark som inte ser allt för suspekta ut nuförtiden förresten?
Citera
2018-07-03, 18:48
  #5352
Medlem
Thubbes avatar
Jag fick av misstag med mig ca ett gram weed på planet hem från Tyskland.
Hade det bara inrullat i lite plast i handbagaget och det var inga problem alls.
Skulle aldrig gjort det om jag visste att det var där, men nu har jag gjort det och är väl smugglare också.
Måste haft en väldans tur, en polare till mig blev haffad i säkerhetskontrollen på Tegel för att han hade en pipa i handbagaget en gång. Det var dock 2010, kanske tiderna har förändrats? Nej, så långt har vi nog inte kommit. Menmen.

Flickvännen flög med samma mängd weed instoppat i ett paket rulltobak för inte så längesedan, men hon gjorde det medvetet. Hon är fan hardcore, jag hade bajsat på mig om jag vetat att det var där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback