2016-12-23, 14:02
Medlem
l150s avatar
Hur många hundar har Tullverket?
har för mig att jag läst att polisen har ca 400 hundar varav 100 är narkotikahundar.
Och att Tullverket har ca 50 st.
Men säkert tio år sen jag läste det // Med reservation för att jag kommer ihåg helt fel.
Citera
2016-12-23, 15:42
Medlem
mmm frågan är väl om de verkligen spanar efter folk som kan ha 10-20 gram cannabis på sig eller kanske spanar efter den som har 5 kilo med sig??
Eller de kanske spanar efter terrorister som har som plan att döda så många som möjligt på tåget som skedde på ett tåg mellan Frankrike/England??
Citera
2016-12-23, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
mmm frågan är väl om de verkligen spanar efter folk som kan ha 10-20 gram cannabis på sig eller kanske spanar efter den som har 5 kilo med sig??
Eller de kanske spanar efter terrorister som har som plan att döda så många som möjligt på tåget som skedde på ett tåg mellan Frankrike/England??

Klä dig vanligt, bete dig vanligt, så kan du plocka med dig 10-15g utan problem. Det är tuffa tider för både polisen och tullen, dom har andra saker att göra. Jag vet folk som har blivit "tagna" i Malmö under en visitation med en femma +/- utan några konsekvenser.
Citera
2016-12-23, 16:31
Medlem
Men snälla! Han har passerat gränsen och Malmö. Klart det är lugnt. Tullare kollar inte vanliga interna sj tåg osv, bara vid gränsen.

Sen är det jul osv så de få hundar som finns är nog mest lösa på postterminalerna nu!

Tillägg och nej man är inte säker för att man åkt över bron. Det kan komma tullare till ett sånt tåg frarm till centralen. Fast ovanligt. Det brukar ta det över resan. Det tar ju ett tag för dem. Och nu är det extra kaos med poliskontroll av flyktingar plus försenade pendlare.

Det är ganska chill.
Senast redigerad av egoistiskpsykopat 2016-12-23 kl. 16:34.
Citera
2016-12-24, 21:39
Medlem
Hejhopens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejasd123
Jag ska bege mig till Tignes, alperna, i början på 2017. Det är flera hundratals elever från olika gymnasium som ska med och jag hade tänkt att ta med cannabis.

Jag har 2 bekanta som åkt på liknande resor då dem hålls varje år och varken av dem upplevde någon kontroll/tull på buss-respektive färjturen.

Jag tänkte kolla med er ifall någon har någon koll på hur riskfyllt det är att åka buss ner till Danmark, färga över till Tyskland och därefter från Tyskland genom frankrike/Schweiz till Tignes med ett par dussin gram med mig?

Har ni som relativt nyligen åkt på en skolresa till alperna upplevt någon tull/kontroll under resan?

Tack på förhand

När jag åkte till alperna med buss för ca 3år sedan så var vi inte med om ett enda stop ang godisletande. Dock så var det inte med gymnasiet utan 10-12 familjer som gjorde det privat.

Om det skulle vara någon skillnad får din noja avgöra.
Citera
2016-12-25, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testikelx
Vill testa att ha produkten i fryspåse som sedan förvaras i en glasburk (mason jar) som i sin tur fylls med vatten eller matolja. Sedan skickas det som prio paket över sundet

Tror ni detta skulle fungera? Jag tänker att molekylerna från produkten bör fastna i vätskan/oljan istället för att sakta men säkert finna sin väg ut i det friska
Du tänker helt rätt när du tänker cannabis i fryspåse i glasburk (mason jar) och sedan fylla på med vatten eller matolja. Bästa sättet att skicka den är precis som du säger, som prio-paket över sundet. Molekylerna kommer att fastna i oljan eller i vattnet och stanna där och inte leta sig ut i det fria, så inga hundar kommer att upptäcka ditt paket.

Olja är dessutom lite bättre än vatten då olja har högre densitet än vatten. Jag rekommenderar att du väljer olja framför vatten. Du kan även smälta stearin så det blir helt flytande i glasburken och sen lägga ner fryspåsen med haschet däri. Stearinet stelnar runtomkring din fryspåse och bildar en helt lufttät barriär och inga lukter kan slippa ut. Lycka till!
Citera
2016-12-25, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aibut
Du tänker helt rätt när du tänker cannabis i fryspåse i glasburk (mason jar) och sedan fylla på med vatten eller matolja. Bästa sättet att skicka den är precis som du säger, som prio-paket över sundet. Molekylerna kommer att fastna i oljan eller i vattnet och stanna där och inte leta sig ut i det fria, så inga hundar kommer att upptäcka ditt paket.

Olja är dessutom lite bättre än vatten då olja har högre densitet än vatten. Jag rekommenderar att du väljer olja framför vatten. Du kan även smälta stearin så det blir helt flytande i glasburken och sen lägga ner fryspåsen med haschet däri. Stearinet stelnar runtomkring din fryspåse och bildar en helt lufttät barriär och inga lukter kan slippa ut. Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av megasinned1
Finns det någonting överhuvudtaget som man kan lägga haschet i som inte narkotikahundarna alls känner någon doft?

Se svaret ovan, till ett tidigare inlägg. Där har du ett sätt som funkar så att inga narkotikahundar kan känna någon lukt. Fryspåse i smält stearin som stelnar till en lufttät barriär eller i olja, i lufttät glasburk (mason jar).
Senast redigerad av Aibut 2016-12-25 kl. 12:50.
Citera
2016-12-25, 18:00
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dennebenne321
Kanske jävligt flummig ide. Men bör det inte vara möjligt att göra kemiska droger i nån helt annan konsistens? Tullen letar ju alltid efter pulver etc. Tror dem hade missat det rätt fint om det var i någon helt annan konsistens än pulver
Är ju väldigt vanligt att det smugglas i annan form än pulver när det kommer till t.ex. kokain. Ett exempel är ju böcker vars sidor är dränkta/består av kokain.

Blir ju lite svårare när det kommer till cannabis. Med lite fantasi går nog det att dölja någorlunda.
Citera
2016-12-26, 21:50
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejasd123
Jag ska bege mig till Tignes, alperna, i början på 2017. Det är flera hundratals elever från olika gymnasium som ska med och jag hade tänkt att ta med cannabis.

Jag har 2 bekanta som åkt på liknande resor då dem hålls varje år och varken av dem upplevde någon kontroll/tull på buss-respektive färjturen.

Jag tänkte kolla med er ifall någon har någon koll på hur riskfyllt det är att åka buss ner till Danmark, färga över till Tyskland och därefter från Tyskland genom frankrike/Schweiz till Tignes med ett par dussin gram med mig?

Har ni som relativt nyligen åkt på en skolresa till alperna upplevt någon tull/kontroll under resan?

Tack på förhand

Sent svar kanske, har åkt denna fördjävliga bussresa flera gånger, men det är hög risk för kontroll i Schweiz om ni åker den vägen, vilket många bussar gör. Busschafförerna brukar ge dem gränsvakterna en lista med passagerare och ibland låter de bara bussen åka. Men jag har varit med om att de går ombord och kollar pass på alla samt så tog de ett snabbvarv runt bussen med hund (lät den nosa vid bagagedörrarna). Skulle inte säga att det är värt risken att ta med ner, i orter som val thorens är det sjukt lätt att få tag på och många som röker öppet (finns en hel del säsongare som finansierar sin resa genom att sälja)
Citera
2017-01-02, 15:02
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Såg en narkotikahund för ett par år sen(inom ett års tids pendlande) när jag pendlade mellan malmö och lund. Så det handlar väl mest om tur.

Det var då någonting nytt jag visste såklart inte att dem har det inrikes också :/ Men jag vill se en narkotikahund i verkligheten har aldrig sätt det faktiskt. Trots att jag åker och reser mycket. Aha där ser man
Citera
2017-01-02, 17:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megasinned1
Det var då någonting nytt jag visste såklart inte att dem har det inrikes också :/ Men jag vill se en narkotikahund i verkligheten har aldrig sätt det faktiskt. Trots att jag åker och reser mycket. Aha där ser man
Har en polare som har en, de ser ut som en vanlig hund
Men som jag förstått det på tågen, så är de flesta vanliga polishundar som inte sniffar droger.
Och kan gissa att de används för sålla ut de nervösa.
Citera
2017-01-03, 09:11
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Men som jag förstått det på tågen, så är de flesta vanliga polishundar som inte sniffar droger.
Och kan gissa att de används för sålla ut de nervösa.
Sådana har jag sett, ett par 18-åringar som gick med dom genom tåget. Hundarna såg inte ut att bry sig ett skit..
Senast redigerad av CarlXII 2017-01-03 kl. 09:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in