2015-11-30, 22:18
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-snus
När man torskar för o skicka knark får man hem i fint litet brev från tullen där dem förklarar att dem hittat narkotika i en postförsändelse till dig, sen får du bara ringa dem o ge din story (du har inget med detta o göra) sen är de tack o hej vi hörs aldrig igen

Om det inte handlar om större försändelser som kan ge fängelse straff. Tex "adels mannen" som försökte smuggla 430 gram kokain i en longboard. Då blev det i stället så att tullmännen agerade "postmän" och delade ut det åt han för att sen skicka snuten på han.
Citera
2015-12-13, 20:46
Medlem
Jag brukade köra runt med en jävla massa gräs i europa.

En gång tog franska polisen mej men släppte mig då de tyckte jag såg ut som en surfare (hade brädor i bilen på väg till biarritz. ) troligen skulle det var annorlunda on jag var arab.

En annan gång tog spanska militär polisen mig, de skickade in hund i bilen.

I båda fallen hade jag en liten mängd cannabis de "fann" överst, så det såg inte mycket ut ett par gram harsh olja. Under hade jag många gånger mer.

Det som alltid skrämde mig mest var svenska polisen. De tog mig aldrig, jag pendlade mellan cph och sverige ett par år och lärde mig snabbt att man kollar tull tjänstemännen i ögonen, är lugn och glad.

Det säkraste av allt var ju väska som man tog med på öresundståget. Man lägger den på andra änden i samma kupe så man ser den hela tiden. Finns väl inte en chans i världen att bli tagen.
Citera
2015-12-15, 20:22
Medlem
DanSons avatar
Hur är smuggelrundorna nu efter allt gräns-snack?
Citera
2016-01-01, 17:57
Medlem
Tablettaskens avatar
Vad finns det för regler gällande import utav röktillbehör från tex china ? Säg att man beställer 10-50 st Grinders. Är de nått tullen bryr sig om ?
Citera
2016-01-01, 18:39
Medlem
rondellhundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tablettasken
Vad finns det för regler gällande import utav röktillbehör från tex china ? Säg att man beställer 10-50 st Grinders. Är de nått tullen bryr sig om ?

Är nästan säker på att det inte är några problem, röktillbehör är inte olagligt i sverige.
Citera
2016-01-01, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tablettasken

Utanför EU blir du föremål för tull-avgifter och skatt så varför beställa från länder där du får extra krångel?
Citera
2016-01-01, 23:59
Medlem
Tablettaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rondellhunden
Är nästan säker på att det inte är några problem, röktillbehör är inte olagligt i sverige.

Okej tack !

Citat:
Ursprungligen postat av 5finger
Utanför EU blir du föremål för tull-avgifter och skatt så varför beställa från länder där du får extra krångel?

Beställ massvis med saker ifrån China, aldrig behövt betala någon avgift
Citera
2016-01-02, 02:43
Medlem
beardbraids avatar
Måste bidra till sid. 420

Brukar ta med mig 5-10 g brunt till Finland, oftast i munnen så det kan sväljas i nödfall. 2 ggr räddats av tricket att kleta lite på en medpassagerare som får gå före och tas av hunden som då är upptagen när jag går igenom. Elakt men funkar.
Citera
2016-01-02, 16:30
Medlem
Sju poliser med två hundar som steg på tåget innan öresundsbron idag, kollade igenom toalett och gjorde id-kontroller. Verkade dock inte vara några knarkhundar då jag och fyra polare kom undan utan problem.
Senast redigerad av ASAPROCKY 2016-01-02 kl. 16:34.
Citera
2016-01-02, 18:50
Medlem
BigFatCones avatar
Det kan ju vara på tiden att påpeka att så kallade knarkhundar sällan är schäfrar eller liknande utan snarare en spaniel eller så där.
Citera
2016-01-21, 01:04
Medlem
Vid bussresa från Köpenhamn till Sverige, hur går det till när passagerarna ska gränskontrolleras?
Vid vilken plats utförs gränskontrollen?
Stiger alla passagerare av bussen eller sitter alla kvar?
Brukar det finnas knarkhundar?
Senast redigerad av Uniik 2016-01-21 kl. 01:06.
Citera
2016-01-21, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uniik
Vid bussresa från Köpenhamn till Sverige, hur går det till när passagerarna ska gränskontrolleras?
Vid vilken plats utförs gränskontrollen?
Stiger alla passagerare av bussen eller sitter alla kvar?
Brukar det finnas knarkhundar?

Åkt över bron med buss två gånger under gränskontrollerna. Vi fick alla sitta kvar i bussen medans endast en polis klev in och kollade pass/id. Kontrollen utförs precis vid tullen, svårt att beskriva. Av dessa två gånger så såg jag inte någon knarkhund.

Att ta risken och transportera över är dumt enligt mig...
Senast redigerad av Enil 2016-01-21 kl. 09:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in