2015-11-06, 15:50
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
"Okej, det låter ju illa. Vem är det som tvingar dig?"
"Eh, ja alltså.. Det var en.. Ja, han såg ut att tillhöra lokalbefolkningen och sa att han hette Paul."
"Kan du beskriva honom?"
"Eh... uhm.. alltså.. Näe, inte riktigt.. han har rakad skalle och en tatuering på ena armen..."

Du kanske ser var jag är på väg med det här?

Jo, jag är med att man lär låta rätt sinnesförvirrad, men om man berättar ALLT om mötet från första sekund, när man mötte hans kompis i ens hemland som ville bjussa en på en resa och att man fick reda på först framme i landet att man skulle smuggla droger?

Visst för att man lär låta dum i huvudet och väldigt naiv (gratis resa utan gentjänster?), men hellre naiv än i en fängelsecell i något U-land med skit på väggarna >.>.
Citera
2015-11-06, 15:53
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jo, jag är med att man lär låta rätt sinnesförvirrad, men om man berättar ALLT om mötet från första sekund, när man mötte hans kompis i ens hemland som ville bjussa en på en resa och att man fick reda på först framme i landet att man skulle smuggla droger?

Visst för att man lär låta dum i huvudet och väldigt naiv (gratis resa utan gentjänster?), men hellre naiv än i en fängelsecell i något U-land med skit på väggarna >.>.
Jag tänkte dra det lite längre faktiskt; det måste ju bevisas också.
Citera
2015-11-06, 19:16
Utifrån min uppfattning av rättsväsendet i åtminstone Thailand så tror jag man är rätt så körd där iaf.
Citera
2015-11-11, 22:59
Medlem
MyskooMojss avatar
Tror ni de här nya tillfälliga gränskontrollerna kommer påverka smugglingen mellan Sverige och Danmark eller kollar de endast ID och utan hundar?

http://www.svt.se/nyheter/sverige-in...ranskontroller
Citera
2015-11-12, 19:10
Medlem
Cannamupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyskooMojs
Tror ni de här nya tillfälliga gränskontrollerna kommer påverka smugglingen mellan Sverige och Danmark eller kollar de endast ID och utan hundar?

http://www.svt.se/nyheter/sverige-in...ranskontroller

Idag har tullen varit ombord med hund iallafall.

Undrar samma sak som dig faktiskt.
Skall bli intressant att se.
Gränskontrollen görs av polisen iallafall.

Problemet jag ser spontant med polis där är att man nu i teorin kan bli tvingad till urin/blodprover eftersom tullen nu enkelt kan lämna över en i händerna på polisen.

Observera att det är teoretiskt
I praktiken vet jag inte hur det ser ut då poliserna kommer att ha fullt upp med att kolla handlingar på resande.

Hursomhelst lär närvaron vara jävligt stor.
Alla tåg 24 timmar om dygnet kollas.
På bron görs stickprover om var 3-4 fjärde bil ungefär stod det i någon artikel.

Så smugglar man ska man nog ändå ha nerver av stål.
Den stora närvaron av både tull och polis får inte göra en minsta nervös.
Citera
2015-11-14, 01:52
Medlem
trueforgoods avatar
Hur är det att ta med lite gräs på färjan (StenaLine) från Karlskrona till Gdynia? Har bil och hytt över natten och villa in det i Polen för lite festande.
Citera
2015-11-14, 13:47
Medlem
MyskooMojss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannamupp
Idag har tullen varit ombord med hund iallafall.

Undrar samma sak som dig faktiskt.
Skall bli intressant att se.
Gränskontrollen görs av polisen iallafall.

Problemet jag ser spontant med polis där är att man nu i teorin kan bli tvingad till urin/blodprover eftersom tullen nu enkelt kan lämna över en i händerna på polisen.

Observera att det är teoretiskt
I praktiken vet jag inte hur det ser ut då poliserna kommer att ha fullt upp med att kolla handlingar på resande.

Hursomhelst lär närvaron vara jävligt stor.
Alla tåg 24 timmar om dygnet kollas.
På bron görs stickprover om var 3-4 fjärde bil ungefär stod det i någon artikel.

Så smugglar man ska man nog ändå ha nerver av stål.
Den stora närvaron av både tull och polis får inte göra en minsta nervös.

Åh jisses, sådana nerver har ju inte jag i alla fall. Aldrig att jag gör det om de har hund med sig. Utan hund tror jag inte de skulle visitera mig då jag har pass/körkort med mig. Fast usch, är inte taggad på att chansa med all polisnärvaro. Gränskontrollerna skulle väl bara vara tillfälliga i 10 dagar men nu efter Paris lär ju det säkert förlängas.
Citera
2015-11-14, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Hur är det att ta med lite gräs på färjan (StenaLine) från Karlskrona till Gdynia? Har bil och hytt över natten och villa in det i Polen för lite festande.
Villa i Polen? Va...
Citera
2015-11-14, 18:51
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absurd-suprnovA
Villa i Polen? Va...

Haha. "Vill ha" (auto correct)
Citera
2015-11-27, 18:55
Medlem
Hur smugglar man från Stockholm till Stockholm utan kontakt?
Citera
2015-11-27, 19:08
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anubi
Hur är det att få ca 100g av något, på posten från deepweb(inte inrikes), någon som har någon aning om risken eller hur dom paketerar det? Eller piller i större mängd?

Mycket tacksam för svar!
Gått bra för mig och alla mina polare.

Ärligt så låter deep web mkt "osäkrare" än vad det är, men min personliga uppfattning är att det är tvärt om.

De som håller sig med droger öppet och säljer större mängder är oftast knas på andra sätt också.

Haft polare som blivit blåsta om och om igen och tycker att jag är dum som beställer online, när jag inte blir blåst, får bättre pris, säkrare, bättre kvalite. Nä gör du allt rätt är det kolugnt!

Kom ihåg tumreglerna VPN, TOR, PGP och inte spara något lokalt såsom lösenord osv.

SWIM har beställt ganska mkt Ecstasy samt LSD, även mdma har inhandlats flertalet gånger. Har beställt 100grams kakor ett par gånger.

Allt har gått fint förutom 15 gram gräs från UK som inte kom fram, samt 30 st tram i blisters som blev norpat, annars har det bara fungerat toppen!
Citera
2015-11-29, 19:55
Medlem
General-snuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefcool
Hej! Jag var nere i christiania förra helgen, rökte lite och köpte sedan 45g och skickade hem. Jag plastade in cannabiset med gladpack, la i ett DVD-fodral, plastade in DVD-fodralet och tejpade sedan med silvertejp så allt var tätt packat. Jag skickade tre brev(ca 15 g i varje). Läste igenom några trådar på flashback där många rekomederade att skicka istället för smuggla över det. Jag har fått lite grönt skickat till mig inrikes, då var det helt lungt. Märker nu hur helvetes dum jag varit, då jag inte packat ordentligt och gjort mer research innan jag skickade(var väldigt stressad då jag var tvungen att hinna med tåg). Finns en stor risk att jag blir tagen för detta? Samt hur kollar tullen igenom post som skickas inom Europa? luktar hundar på varenda post-vagn/lastbil från Danmark till Sverige?
Breven borde komma imon eller övermon om dem kommer fram. Är endå lugn över det hela, finns värre saker att oroa sig över!

Hälsnignar!

När man torskar för o skicka knark får man hem i fint litet brev från tullen där dem förklarar att dem hittat narkotika i en postförsändelse till dig, sen får du bara ringa dem o ge din story (du har inget med detta o göra) sen är de tack o hej vi hörs aldrig igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in