Citat:
Ursprungligen postat av
SpOeNdi
Jag känner till ett hus som stor tomt, dvs ingen skriven på adressen (ägaren har många hus men har svårt att hitta hyresgäst till detta), lugnt å skicka dit om jag typ sätter dit ett c/o namn på brevlådan.. det står inget på lådan nu..
Citat:
Ursprungligen postat av
Aibut
Det är lugnt och sätt du upp ett namn på brevlådan och skicka dit. Brevbäraren kan inte veta om han som äger huset har fått en hyresgäst dit nu och att det är han som skall ha posten. Sätt först upp namnet och skicka sen ett par vanliga brev till namnet som du skrivit på brevlådan och skicka sen cannabis dit. Bör vara helt lugnt och brevbäraren lär sig det nya namnet först genom dom vanliga breven som du skickar och sen när ditt paket med cannabis kommer är det bara att gå dit och hämta det.
Kanske är att krydda lite, men i sådant fall hade jag gått steget extra. Till exempel strö lite barnleksaker i gården, sätt upp en blomkruka, parkera en cykel, flytta runt saker...ja något som gör det levande och nytt ut.
Då slipper en tänka på om brevbäraren ska vara misstänksam om varför det dyker upp en brevlåda happhupp, speciellt om det är en långsiktig låda.
Vad har du förresten att förlora på att inte använda C/o? Gå under radarn och använd husägarens eller Kalle Karlsson.