2020-03-12, 21:36
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeistundTeufel
Tjenare har en fråga.
Jag har en vän som fick slut på sina mediciner och ska nu packa dom. Det ligger redan i en liten zippåse och jag undrar hur jag döljer det bäst? Har köpt ett sånt här vanligt blått paket och tänkte skicka med lite annat mer normalt men hur döljer jag det bättre? Kommer det synas i någon röntgen genomgång, har dom hundar i postterminalen? Första gången jag gör det här och förmodligen den sista.

Notera: Ska skickas inom Sverige.

Tack på förhand
Du skriver att din vän fått slut på sina mediciner och om det handlar om vanliga mediciner som du skall skicka i ett brev så finns det absolut inget att oroa sig för. Men då du poster i tråden för cannabis-smuggling så menar du väl cannabis när du säger medicin. Oavsett om du tänker skicka vanliga mediciner eller cannabis inrikes så finns det inget att oroa sig för. Skicka och var helt lugn över att inget kommer att hända.
Citera
2020-03-24, 12:51
Medlem
megasinned1s avatar
Det beräknas komma runt 30 ton hasch till Sverige varje år. Kan tänka mig att en del ska till Norge och Finland.
Svenska polisen och tullen börjar ta runt 2 ton varje år. Några rekordbeslag var runt 2700 kg cannabis och något på ungefär 2400 kg.
Skulle själv inte smuggla genom att sätta mig vid en bil via öresundbron idag. Även om det mesta sägs komma in den vägen och via postflödet.
Citera
2020-03-28, 16:46
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rondellhunden
Säkert narkotikarester också.

snacka om killgissa.

Det enda man kollar efter i europeiska säkerhetskontroller in till flygplatser är sprängmedel eller sådana substanser som kan användas till det.
Senast redigerad av Tjackad-Tullare 2020-03-28 kl. 16:48.
Citera
2020-04-10, 12:35
Medlem
Hallå där! Nu är det så att det är extrem torka i Norge på grund av denna covid 19 o stängda gränser. Min fråga är hur svårt det är att åka till Sverige o köpa på sig o åka tillbaka till Norge. Går det att posta hit dit på något sätt ? Kommer brev från utlandet fram så här tids ?
Citera
2020-04-10, 13:33
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Jag känner till ett hus som stor tomt, dvs ingen skriven på adressen (ägaren har många hus men har svårt att hitta hyresgäst till detta), lugnt å skicka dit om jag typ sätter dit ett c/o namn på brevlådan.. det står inget på lådan nu..

Citat:
Ursprungligen postat av Aibut
Det är lugnt och sätt du upp ett namn på brevlådan och skicka dit. Brevbäraren kan inte veta om han som äger huset har fått en hyresgäst dit nu och att det är han som skall ha posten. Sätt först upp namnet och skicka sen ett par vanliga brev till namnet som du skrivit på brevlådan och skicka sen cannabis dit. Bör vara helt lugnt och brevbäraren lär sig det nya namnet först genom dom vanliga breven som du skickar och sen när ditt paket med cannabis kommer är det bara att gå dit och hämta det.

Kanske är att krydda lite, men i sådant fall hade jag gått steget extra. Till exempel strö lite barnleksaker i gården, sätt upp en blomkruka, parkera en cykel, flytta runt saker...ja något som gör det levande och nytt ut.

Då slipper en tänka på om brevbäraren ska vara misstänksam om varför det dyker upp en brevlåda happhupp, speciellt om det är en långsiktig låda.

Vad har du förresten att förlora på att inte använda C/o? Gå under radarn och använd husägarens eller Kalle Karlsson.
Senast redigerad av fizzle 2020-04-10 kl. 13:38.
Citera
2020-04-14, 11:30
Medlem
Hallå gott folk! En polare beställde fågelfrön från utlandet och har nu fått hem grejerna, problemet är att han även fick med en lapp från tullverket där de meddelade honom om att de kollat igenom hans paket..

Bör han vara orolig över att polisen kommer och knackar på om några månader när hans frön gått i blom?
Citera
2020-04-14, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattbalja
Hallå gott folk! En polare beställde fågelfrön från utlandet och har nu fått hem grejerna, problemet är att han även fick med en lapp från tullverket där de meddelade honom om att de kollat igenom hans paket..

Bör han vara orolig över att polisen kommer och knackar på om några månader när hans frön gått i blom?
Förmodligen. Din vän får hålla krutet torrt.
Citera
2020-04-14, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattbalja
..fick med en lapp från tullverket där de meddelade honom om att de kollat igenom hans paket..

Skickar tullare seriöst ut och berättar det? "Hej, såg vad du beställt, här får du dina fågelfrön så du kan använda dom nu när vi kikat. Lyckat till!" Eller?

Känns lite puckat till och med för tjänstemän men vad vet jag.
Citera
2020-04-24, 15:38
Medlem
Angående Norges gräns...

Jag vet att det finns gott om kontrollanter vid Svinesund nu under corona, men hur det med småvägar in till Norge lite norr om Svinesund? Är det obemannat där tro?
Citera
2020-05-04, 04:51
Medlem
beyonder1s avatar
Tjena! Min polare har då beställt lite olika glada medicin piller från den mörka sidan av internet förut, men nu vill han nog kolla på lite trä. Är det något att oroa sig för? Dvs luktar det genom paketet eller är det helt safe och beställa hem? (Inrikes eller nära sverige isåfall)
Citera
2020-05-11, 20:31
Medlem
Jag är en erfaren cannabisrökare som endast stöttat lokala langare, nu trött på deras lattjolajban och ska beställa grönt/brunt via tor/darknet.
Vill inte gå och hämta ut från coop lr liknande, vill beställa hem till brevinkastet.

Hur mycket har ni beställt som mest åt gången?
Säg att jag beställer 100g, får jag då 20 kuvert med skiten eller får jag en enda susp box?
Hur fungerar det när man har brevinkast (ca 3cmx25cm), tror ni brevbäraren pressar in ett kuvert med 20g eller vart hamnar det om det inte skulle gå?
Hur många av era beställningar senaste året har kommit fram? Vet ni om det stoppades i tull, av polis, av postnord etc
Hur minimerar jag riskerna när jag beställer? Något speciellt man ska tänka på?
Citera
2020-05-13, 15:42
Medlem
LilYachtys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allanamnupptagnax
Jag är en erfaren cannabisrökare som endast stöttat lokala langare, nu trött på deras lattjolajban och ska beställa grönt/brunt via tor/darknet.
Vill inte gå och hämta ut från coop lr liknande, vill beställa hem till brevinkastet.

Hur mycket har ni beställt som mest åt gången?
Säg att jag beställer 100g, får jag då 20 kuvert med skiten eller får jag en enda susp box?
Hur fungerar det när man har brevinkast (ca 3cmx25cm), tror ni brevbäraren pressar in ett kuvert med 20g eller vart hamnar det om det inte skulle gå?
Hur många av era beställningar senaste året har kommit fram? Vet ni om det stoppades i tull, av polis, av postnord etc
Hur minimerar jag riskerna när jag beställer? Något speciellt man ska tänka på?
Ifall du ska beställa inrikes från tex flugsvamp så kommer ditt godis till att alltid komma direkt till din brevlåda, ifall du beställer ett hägge grönt tex så gissar jag på att säljaren skickar 2st 50g pack.

Ifall ditt brev skulle vara för stort för att få plats i brevlådan så kommer du till att få en avi av brevbäraren där du kan hämta ut på närmaste utlämningsställe istället, chansen att det skulle bli taget om du beställer inrikes är otroligt liten då det varken går igenom tull eller annan kontroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in