2014-03-25, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Du behöver egentligen inte växla, man kan ta ut pengar från bankomaterna i danmark. Men Forex leggar bara när man använder kort, har aldrig varit med om att visa legg när jag växlat kontanter.
jo visst ser ju inte lite konstigt om man ska ta ut tio tusen i dk
Citera
2014-05-03, 00:46
Medlem
superbajss avatar
Om en vän hade tänkt smuggla prime från amsterdam till sverige (hegge), vad vore det bästa alternativet?
Om man först tar sig till kiel i tyskland och tar båten till göteborg, sj tåg från göteborg till stockholm, låter det något som skulle fungera i praktiken?
Citera
2014-05-10, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superbajs
Om en vän hade tänkt smuggla prime från amsterdam till sverige (hegge), vad vore det bästa alternativet?
Om man först tar sig till kiel i tyskland och tar båten till göteborg, sj tåg från göteborg till stockholm, låter det något som skulle fungera i praktiken?

Funderar på exakt samma sak inför sommarlovet, haha. Nån som har erfarenhet med tullen Kiel- gbg? Har åkt Helsingør - helsingborg med bil några gånger och aldrig stött på tull eller polis. Men hur är det som gångpassagerare på färjan Kiel -gbg?
Citera
2014-05-11, 18:40
Medlem
skoningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superbajs

Om du bara ska ta med dig ett hekto så ta flyget till kastrup. Torskar du så får du böter.
Citera
2014-05-11, 18:56
Medlem
Ja jag själv smugglade in ett hekto brunt utan några problem, åkte över med min termos med lite kaffebönor i o sen la ner plattan i termosen sen åkte tillbaka, inga problem alls åkte den 28:e maj och det var inte ett käft där hehe.
Citera
2014-05-24, 11:00
Medlem
ska till criss snart och har lite frågor:

när man kommer tillbaka till malmö är man väl säker?

en annan fråga med: hur duktiga är deras hundar på att sniffa fram saker? jag har gömt saker i påsar med kaffe i en väska med massa parfymerade kläder, medans det jag köpt ligger i doftsäkra special påsar, kan dom ända sniffa fram saker?

sedan en fråga till: om det vore jag och en grupp med kompisar som åkte, är chansen mindre att dom upptäcker en? (speciellt om man klär sig snyggt och uppför sig normalt)

funkar bil lika bra som tåg?
Citera
2014-05-24, 15:01
Medlem
Polismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragomir
ska till criss snart och har lite frågor:

när man kommer tillbaka till malmö är man väl säker?

en annan fråga med: hur duktiga är deras hundar på att sniffa fram saker? jag har gömt saker i påsar med kaffe i en väska med massa parfymerade kläder, medans det jag köpt ligger i doftsäkra special påsar, kan dom ända sniffa fram saker?

sedan en fråga till: om det vore jag och en grupp med kompisar som åkte, är chansen mindre att dom upptäcker en? (speciellt om man klär sig snyggt och uppför sig normalt)

1. Ja. Är du över gränsen såborde du ha klarat dig.
2. Det kommer att göra det svårare, helt klart. Kan såklart inte garantera att det kommer få ta att komma unda lagens långa arm. Men bäst att vara på säkra sidan och försöka i alla fall.

De andra två har jag ingen anning om.
Citera
2014-05-24, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragomir
Har åkt ett antal gånger med bil från malmö till köpenhamn och tillbaka. Jag tycker att bil är bättre, har aldrig blivit kontrollerat.
Citera
2014-06-06, 13:15
Medlem
Hur går posten ifrån England till Norge ? Åker posten med fygplan till oslo och skickas sedan vidare?
Citera
2014-06-06, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZumZ
Hur går posten ifrån England till Norge ? Åker posten med fygplan till oslo och skickas sedan vidare?

hade kunnat hjälpa dig men du vill ju inte bli min kompis så jag skiter i att hjälpa dig.
Citera
2014-06-06, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t0nty
hade kunnat hjälpa dig men du vill ju inte bli min kompis så jag skiter i att hjälpa dig.

Okej inte visste jag att man va tvungen att bli kompis när man hjälper en gemensam individ! Ditt val
Citera
2014-06-08, 00:35
Medlem
Om en vän har ett par bitar brunt och vill flyga från Malmö uppåt i landet, till en mindre flygplats, var och hur bör han frakta det? Handbagaget eller "i skuffen"? Han har ingen lust och kasta dem och bila ner för den lilla mängden känner han är onödigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in