2012-06-11, 23:00
Medlem
OvanligtSuspekts avatar
Borde inte en glasburk med lock som man skruvar på hårt som fan vara bättre än en glassburk?
Citera
2012-06-12, 00:37
Bannlyst
Om jag ska smuggla på öresundståget från köpenhamn till Malmö. Bör jag lägga rökat i en mindre version av en glassburk, sedan in i en chipspåse och sedan in i min väska. Eller bör jag lägga in rökat i en tomm olivglasburk och sedan i en halväten chipspåse som jag sedan kan lägga i hyllorna ovanför sätena?
Citera
2012-06-12, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabbelouz
Om jag ska smuggla på öresundståget från köpenhamn till Malmö. Bör jag lägga rökat i en mindre version av en glassburk, sedan in i en chipspåse och sedan in i min väska. Eller bör jag lägga in rökat i en tomm olivglasburk och sedan i en halväten chipspåse som jag sedan kan lägga i hyllorna ovanför sätena?

hundar kommer lukta det oavsett vad fan du än gör, så packa det in till du inte kan lukta det, kan du inte kan tullerna nog inte heller.. men hundarna kommar kunde oavsett vad du gör
Citera
2012-06-12, 09:55
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteRhino
hundar kommer lukta det oavsett vad fan du än gör, så packa det in till du inte kan lukta det, kan du inte kan tullerna nog inte heller.. men hundarna kommar kunde oavsett vad du gör

Det kommer väl dock ta en stund innan lukten "läcker" igenom. Så om man lägger ner ganjat i glasburken precis innan man åker över med tåget så borde det vara större chans att hundarna missar. Någon som kan bekräfta, dementera min teori? Sen borde det ju vara så att man smetar på ganja-doft på glaset om man är oförsiktig.
Citera
2012-06-12, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PrettySneaky
Det kommer väl dock ta en stund innan lukten "läcker" igenom. Så om man lägger ner ganjat i glasburken precis innan man åker över med tåget så borde det vara större chans att hundarna missar. Någon som kan bekräfta, dementera min teori? Sen borde det ju vara så att man smetar på ganja-doft på glaset om man är oförsiktig.

exakt så löste vi det. Först in i en påse och sedan in i glasburken. Fullt tåg, ingen tull (som jag aldrig heller sett).. gick riktigt lätt och avslappnat
Citera
2012-06-13, 12:41
Medlem
fhoshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyligenfiken
Ska åka Köpenhamn-Stockholm med samma tåg, så jag tänker att när jag väl har passerat Malmö borde det vara lugnt. Ska tänka på det där med mat. Finns det något sätt att försöka dölja eller försluta lukten på annat sätt?

Du kan inte dölja lukten för en riktig hund, dock så du kan ju ha tur. Har en polare som åkt till chris och handlat ett hegge åt gången ca 30-40 resor och han har stött på tullare med hund 5-6 gånger men de har inte reagerat alls, antingen var det en slö knarkhund eller en "fake". Du åker fast när tullen ser att du nojar och blir nervös, ha det i fickan och låtsas som ingenting i princip.

Citat:
Ursprungligen postat av PrettySneaky

Sant, det tar en stund för molekylerna att trängas igenom men tillslut så kommer det lukta.
Sen kan du ju grinda nån 0,5a till smulor och kasta det lite här och var på vagnen/gången så märker du om det är en riktig hund+att hunden kommer markera allt möjligt och tillslut bli utmattad.
Senast redigerad av fhosho 2012-06-13 kl. 12:44.
Citera
2012-06-13, 15:56
Medlem
Liketotallys avatar
Åker till Holland inom någon månad och tänkte posta hem lite. Hade tänkt köra 5-7 kondomer runt grejerna och sen några plastpåsar, sen ner i en gammal piptobaksburk, och sen i ett vadderat kuvert. Den sluter tätt så någon lukt för människor lär inte vara några problem, har tullen hund så har dom, inte mycket att göra åt i så fall.

Har dock en kamrat som spekulerade runt att tullen kanske har metalldetektor de kör post igenom, och att det skulle bli högre risk om jag använder burken? Är inte övertygad själv då jag tvivlar på att tullen skulle kolla metall i all post som kommer in, men någon som vet?

Och hur pass säkert för mig är det att skicka till mig själv?
Har en föreningsbrevlåda som används väldigt sällan, ligger lite konstigt till dock så vetefan om sommarpersonalen har koll på den, är det värt att skicka dit då det inte kan bindas till mig eller kan jag lika gärna skicka paketet direkt till min dörr?
Senast redigerad av Liketotally 2012-06-13 kl. 15:59.
Citera
2012-06-13, 21:49
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liketotally
Åker till Holland inom någon månad och tänkte posta hem lite. Hade tänkt köra 5-7 kondomer runt grejerna och sen några plastpåsar, sen ner i en gammal piptobaksburk, och sen i ett vadderat kuvert. Den sluter tätt så någon lukt för människor lär inte vara några problem, har tullen hund så har dom, inte mycket att göra åt i så fall.

Har dock en kamrat som spekulerade runt att tullen kanske har metalldetektor de kör post igenom, och att det skulle bli högre risk om jag använder burken? Är inte övertygad själv då jag tvivlar på att tullen skulle kolla metall i all post som kommer in, men någon som vet?

Och hur pass säkert för mig är det att skicka till mig själv?
Har en föreningsbrevlåda som används väldigt sällan, ligger lite konstigt till dock så vetefan om sommarpersonalen har koll på den, är det värt att skicka dit då det inte kan bindas till mig eller kan jag lika gärna skicka paketet direkt till min dörr?
sätter ett halvt socialbidrag och ett par cromade pumabyxor på att tullen tar det.
metalldetektor förhelvete

ett tips eftersom du verkar vara dum nog att skicka cb från holland, handskar när du hanterar brevet.
Senast redigerad av Tjackad-Tullare 2012-06-13 kl. 21:54.
Citera
2012-06-13, 22:08
Medlem
Trasigmasks avatar
Risken finns ju alltid att det tas oavsett hur du skickar
Senast redigerad av Trasigmask 2012-06-13 kl. 22:10.
Citera
2012-06-13, 22:12
Medlem
Liketotallys avatar
Kompisar har skickat flera gånger tidigare utan problem, inget skickas från amsterdam om det skulle ha någon betydelse, vet inte om allt skickas från nederländerna samtidigt eller om det skickas separat från olika delar av landet.
Citera
2012-06-13, 22:19
Medlem
Varje gång jag varit i Chris har jag stoppat rökat i kondomer och när jag klivit på tåget mot Sverige stoppat kondomen i sätet... done! Om de hittar rökat i sätet så kan du ju bara neka.
Citera
2012-06-13, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
sätter ett halvt socialbidrag och ett par cromade pumabyxor på att tullen tar det.
metalldetektor förhelvete

ett tips eftersom du verkar vara dum nog att skicka cb från holland, handskar när du hanterar brevet.

Kondomer sen sprätter du upp en nallebjörn och skriver ett kort...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in