Fast de som har åkt fast för sådant är i regel de som smugglar otroligt mycket mer (och i högre valörer). Så länge du inte väcker misstanke i tullen av någon annan anledning (du ser ut som en terrorist, någon hund känner doft av droger från dig) så är det så otroligt låg sannolikhet att några falska sedlar skulle få dem att reagea.
Hmm tänkte ha med mig cirka 100 20 dollars sedlar. Det borde väl inte vara någon förvånansvärt stor summa för en turist att med sig in i ett land?
Inga som smugglar till fängelser?
Lätt jobb, bra betalt. 5papp blir 10, 10 blir 15.
För dom som inte orkar jobba på sommaren.
Så finns det en bra semester kassa att tjäna in
Ja det är precis det jag menar. Ta det lugnt så kommer allting gå bra.
Vet att jag är lite jobbig.. Men vad tror ni är bäst? Att ha dom falska pengarna i plånboken eller att ha dom i något brev som man checkar in med bagage väskan?
Inga som smugglar till fängelser?
Lätt jobb, bra betalt. 5papp blir 10, 10 blir 15.
För dom som inte orkar jobba på sommaren.
Så finns det en bra semester kassa att tjäna in
Om 5 blir 10 borde väl 10 bli 20?
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Vet att jag är lite jobbig.. Men vad tror ni är bäst? Att ha dom falska pengarna i plånboken eller att ha dom i något brev som man checkar in med bagage väskan?
Det beror nog på hur mycket det är, om det kan misstänkas att du ska sälja vidare så kan dom nog göra nått. men ifall det bara är för hemmabruk så skiter de i dig. Skulle inte tro att det skiljer sig nått från om du köper från europa. Angående terrorhotet så tror jag det är troligare att de har bombhundar än knarkhundar på sina postkontor..
Det beror nog på hur mycket det är, om det kan misstänkas att du ska sälja vidare så kan dom nog göra nått. men ifall det bara är för hemmabruk så skiter de i dig. Skulle inte tro att det skiljer sig nått från om du köper från europa. Angående terrorhotet så tror jag det är troligare att de har bombhundar än knarkhundar på sina postkontor..
Sant, det är inga större mängder.. kanske ett hägge eller dylikt.
För har en kontakt där nere.. och rökat där nere är så gott som "gratis" jämfört med Sveriges priser.
500-600kr per hägge låter som en bra deal att kanske riskera att det blir taget
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!