2018-06-17, 17:58
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava
Så snacka inte om att jag ger folk felaktig info.

Du både ger ut felaktiv info och kan tydligen inte läsa ordentligt.
Missade du själva huvudpunkten med min post? Du kan inte vara säker att de hundar du mött är tränade. Get it?

Svårt att komma med en korrekt analys när man har så bristande underlag.
Citera
2018-06-17, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Ehm? Det har aldrig slagit dig att det kanske inte var narkotikahundar du passerat?
Att tull, över hela världen, använder icke narkotikatränade hundar för att framkalla reaktioner är vitt känt.

Så nej, du kan inte säga åt folk att dom bara kan bli tagna om hunden nosar precis på en. Du kan sätta folk i skiten med sån felaktig info, och kanske till och med på death row om det är fel land.

Skärpning! Hehe

Så kan det absolut vara! Har tullen ibland. Jag hade dock tur en gång då dopet började läcka i min mun då jag hade plastat det med skit plast på tåget så fick lägga det i myntfickan (var bara nått gram) och vi blev stoppade och hunden luktade på oss utan reaktion och den hunden såg jag senare i tidningen att den fått nått pris för bra arbete.

Just den gången var det bara som sagt bara lite som var över och ville inte slänga det och var helt borta den natten annars hade jag inte klantat så.
Citera
2018-06-17, 21:59
Medlem
Citat:
Du både ger ut felaktiv info och kan tydligen inte läsa ordentligt.
Missade du själva huvudpunkten med min post? Du kan inte vara säker att de hundar du mött är tränade. Get it?

Svårt att komma med en korrekt analys när man har så bristande underlag.

Okej jag ska komma med mitt sista bevis på att du är dum i huvudet. Det var för övrigt exakt denhär hunden ”bea” som jag gick förbi när jag skulle stiga ombord på en kryssning i Stockholm.
(Lägg märke till nu som du ser, hundföraren är tvungen att peka åt hunden var hon ska nosa)

https://m.youtube.com/watch?v=yGOkmDA-eZY
Citera
2018-06-18, 01:47
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Okej jag ska komma med mitt sista bevis på att du är dum i huvudet. Det var för övrigt exakt denhär hunden ”bea” som jag gick förbi när jag skulle stiga ombord på en kryssning i Stockholm.
(Lägg märke till nu som du ser, hundföraren är tvungen att peka åt hunden var hon ska nosa)

Intressant video som visar hur en knarkhund arbetar. Det är tydligt att det är hundföraren som styr jobbet och var hunden skall nosa efter knark någonstans.
Citera
2018-06-18, 06:46
Medlem
Kafes avatar
Hur ser tullsituationen i buss och tåg verksamhet mot Oslo?

Hittar bara massa gamla trådar :/
Citera
2018-06-18, 16:30
Medlem
Godfather8188s avatar
Måste först bara få säga mycket rolig läsning och diverse kreativa förslag till smuggling.
Sen till alla er som skall smuggla 1 - 50 g från Danmark till Sverige(Skåne) är det verkligen värt det? menar är priserna/kvaliteten så mycket högre/sämre på svensk sida än dansk sida?

Har själv smugglat brunt ifrån Köpenhamn till Sverige men det är många år sen,det var på det glada 80 talet.
Jag stoppade när det i spypåsar som hängde vid dörrarna där man går mellan vagnarna.

Skall ni köpa 100 g eller mer gör inte upp en sådan affär inne i Christiania,leta reda på någon som vill göra upp affären någon annanstans.
Citera
2018-06-19, 23:32
Medlem
akvifers avatar
Citat:

Alltså intelligensnivån är inte hög hos dig.

Du drar felaktiga slutsatser från start pga bristande kunskap i frågan.
Du förstår inte vikten av en anekdot in en diskussion.

Här har du en annan anekdot, lika oviktig, en hund som söker utan pek.
https://youtu.be/CO09LXMd-ps?t=76

En ny variabel du inte tänkt på, hundar är olika.. Tänka sig.
Citera
2018-06-19, 23:39
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Så kan det absolut vara! Har tullen ibland. Jag hade dock tur en gång då dopet började läcka i min mun då jag hade plastat det med skit plast på tåget så fick lägga det i myntfickan (var bara nått gram) och vi blev stoppade och hunden luktade på oss utan reaktion och den hunden såg jag senare i tidningen att den fått nått pris för bra arbete.

Just den gången var det bara som sagt bara lite som var över och ville inte slänga det och var helt borta den natten annars hade jag inte klantat så.

Hundar är individer, och har sina bra och dåliga dagar.
Dessutom kan de precis som människor inte hålla koncentrationen uppe oändligt, så de jobbar pass.
Citera
2018-06-20, 00:02
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Hundar är individer, och har sina bra och dåliga dagar.
Dessutom kan de precis som människor inte hålla koncentrationen uppe oändligt, så de jobbar pass.
Väldigt korta pass ska tilläggas. Det ska visst vara jobbigt för just knarkhundar att jobba länge. Är man på säg en flygplats så luktar ju dessutom säkert en tredjedel av omgivningen knark i någon utsträckning. En svag jämförelse är att lyssna efter en viss röst på en viss plats med hundratals liknande och till och med likadana röster i omgivningen. Jag blir fan trött bara av att skriva det.
Citera
2018-06-20, 00:05
Medlem
Citat:
Alltså intelligensnivån är inte hög hos dig.

Du drar felaktiga slutsatser från start pga bristande kunskap i frågan.
Du förstår inte vikten av en anekdot in en diskussion.

Här har du en annan anekdot, lika oviktig, en hund som söker utan pek.
https://youtu.be/CO09LXMd-ps?t=76

En ny variabel du inte tänkt på, hundar är olika.. Tänka sig.

Kan du vara jättesnäll och berätta exakt vad det är du pratar om? För jag förstår inte vad du försöker komma fram till.

Jag trodde att vi pratade om narkotikasökhunden ”Bea” som uppenbarligen är en värdelös narkotikahund. Jag har aldrig sagt att alla hundar söker med hjälp av hundföraren utan dethär var mina egna erfarenheter med en specifik hund.

Oj jag hade visst sagt att dom inte har så bra luktsinne som ni tror, knäpp en nöt och va gla!
Senast redigerad av Diablitozastava 2018-06-20 kl. 00:19.
Citera
2018-06-20, 00:22
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Kan du vara jättesnäll och berätta exakt vad det är du pratar om? För jag förstår inte vad du försöker komma fram till.

Jag trodde att vi pratade om narkotikasökhunden ”Bea” som uppenbarligen är en värdelös narkotikahund. Jag har aldrig sagt att alla hundar söker med hjälp av hundföraren utan dethär var mina egna erfarenheter med en specifik hund.

Oj jag hade visst sagt att dom inte har så bra luktsinne som ni tror, knäpp en nöt och va gla!
Vad han pratar om är att anekdotiska bevis är i stort sett meningslösa.
Citera
2018-06-20, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vad han pratar om är att anekdotiska bevis är i stort sett meningslösa.

Ja jo jag förstod det tillslut, jag förstår. Jag får be om ursäkt om jag satte någon i knipa man ska förstås alltid vara försiktig.

Jag saknar lilla knarkskolan för övrigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in