2013-06-01, 15:35
Medlem
Basfrostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
För att jag ska till ett asiatiskt land så är extremt nojjig om tullarna hittar det och märka att dom är falska . Har inge problem att svälja en kondom . Är bara lite nojjig för att jag råkar skita ut det på resan. Samt om kondomerna går sönder, kan man inte få någon typ av bly förgiftning då?
Det låter som en synnerligen dålig idé att svälja kondomer. I ditt fall vore nog det bästa att klä ut dig till turist och stoppa pengarna i plånboken. Du lyckas med 80% säkerhet.
Citera
2013-06-01, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfrosten
Det låter som en synnerligen dålig idé att svälja kondomer. I ditt fall vore nog det bästa att klä ut dig till turist och stoppa pengarna i plånboken. Du lyckas med 80% säkerhet.

Jo oddsen är ju verkligen på min sida, men om jag har otur får jag spendera 100 år i något asiatisk fängelse. Varför är det en dålig att svälja kondomer? Har sett många i den är tråden som ska smuggla ifrån chriss som sväljer/stoppar upp (?) kondomer. Är det en synnerligen dålig ide för att det handla om pengar? Pengar borde man ju kunna trycka ihop enklare och göra mindre en t.e.x hash.

När man går igenom den där flyggdektetoren som dom har på varje flygplats, den ser väl inte om man har en uppstoppad kondom med pengar i magen?
Citera
2013-06-01, 23:54
Medlem
Eric508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realn1gga
hade fan varit helt sjukt najs att åka med med 100g og kush i fickan likosm, men vågar fan inte. Kan man inte bara lägga paketet någonstans när ingen ser?

En påse Weed kan kanske bli lite krångel pga volymen men en platta brunt är typ inga problem. Vill du inte ha det på dej så lägg allt i en jacka på hatthyllan eller i en påse.

Har skälv tagit över flera gånger med buss å närmast jag varit med om att tullen kollat är att dom tagit ut allt bagage ur lastutrymet å kollat med hund men aldrig i skälva bussen.
Citera
2013-06-02, 11:33
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfrosten
Hur kom du fram till 80%???
Citera
2013-06-02, 11:40
Medlem
Basfrostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3an
Devetefan, tänkte inte, men det lät bra
Citera
2013-06-02, 14:19
Medlem
hahaha ! Tror ni man klarar att ha en kondom i röven i 15 timmar? Btw borde man bara inte kunna lägga pengarna i väskan som ska bak på planet? Tycker deras scan endast borde leta efter lukter där? bomber knark? Eller ser den genom allt? Så jävla enkelt kan det faktiskt inte vara att smuggla pengar, sett flera artiklar med lirar som åker fast.
Citera
2013-06-02, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D3an

Btw vad tycker du om kondom iden?? Är den dålig? i sånna fall varför?
Citera
2013-06-02, 14:39
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Jo oddsen är ju verkligen på min sida, men om jag har otur får jag spendera 100 år i något asiatisk fängelse. Varför är det en dålig att svälja kondomer? Har sett många i den är tråden som ska smuggla ifrån chriss som sväljer/stoppar upp (?) kondomer. Är det en synnerligen dålig ide för att det handla om pengar? Pengar borde man ju kunna trycka ihop enklare och göra mindre en t.e.x hash.

När man går igenom den där flyggdektetoren som dom har på varje flygplats, den ser väl inte om man har en uppstoppad kondom med pengar i magen?
De skiter fullständigt i att kolla om några av sedlarna du har i plånboken är äkta eller inte även om du blir inplockad för rutinkontroll. Skärp dig och sluta vara så överdrivet paranoid över en sådan struntsak.
Citera
2013-06-02, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
De skiter fullständigt i att kolla om några av sedlarna du har i plånboken är äkta eller inte även om du blir inplockad för rutinkontroll. Skärp dig och sluta vara så överdrivet paranoid över en sådan struntsak.

Stort fan av dig min kära medknarkare så ska ursäkta ditt språkval om det hade varit någon annan hade jag sänkt han direkt. Men om man ska ha med typ 100 sedlar i 20 dollar kanske det är lite misstänksamt.Plus om jag torskar blir det inte kul, men sätta dom i väskan som man checkar in då? är det felfritt?
Citera
2013-06-02, 15:05
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Stort fan av dig min kära medknarkare så ska ursäkta ditt språkval om det hade varit någon annan hade jag sänkt han direkt. Men om man ska ha med typ 100 sedlar i 20 dollar kanske det är lite misstänksamt.Plus om jag torskar blir det inte kul, men sätta dom i väskan som man checkar in då? är det felfritt?
Jag menade ingenting personligt med det jag skrev, vill bara att du verkligen ska förstå att det inte är någon fara. Du kan ha dem i väskan eller plånboken, det spelar ingen roll. Så länge det inte rör sig om tusentals sedlar kommer de inte bry sig överhuvudtaget så det är ingenting att oroa sig över.
Citera
2013-06-02, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag menade ingenting personligt med det jag skrev, vill bara att du verkligen ska förstå att det inte är någon fara. Du kan ha dem i väskan eller plånboken, det spelar ingen roll. Så länge det inte rör sig om tusentals sedlar kommer de inte bry sig överhuvudtaget så det är ingenting att oroa sig över.

Soft hoppas du vet att jag skoja lite halvt, du är min idol. Dock tror jag faktiskt det finns en risk, finns ju folk som har torskat på smuggla falska pengar.

Men är säkrat lite extra nojjig, men man vill ju inte spendera resten av sitt liv på bangkonk hilton
Citera
2013-06-02, 15:41
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Soft hoppas du vet att jag skoja lite halvt, du är min idol. Dock tror jag faktiskt det finns en risk, finns ju folk som har torskat på smuggla falska pengar.

Men är säkrat lite extra nojjig, men man vill ju inte spendera resten av sitt liv på bangkonk hilton
Tack, kul att höra.

Fast de som har åkt fast för sådant är i regel de som smugglar otroligt mycket mer (och i högre valörer). Så länge du inte väcker misstanke i tullen av någon annan anledning (du ser ut som en terrorist, någon hund känner doft av droger från dig) så är det så otroligt låg sannolikhet att några falska sedlar skulle få dem att reagea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in