Citat:
Ursprungligen postat av fillz040
Har kört över Öresundsbron med bropass. Dom gångerna jag har kört över där har inget hänt men har dock inte haft på något då. Har själv beställt ett bropass och tänkte langa över en platta, funderar bara på vilket tid på dygnet man ska göra det på, antingen gör man det typ kl 12 på dagen på en vardag eller gör man det när det är rusningstrafik vid kl 4-6 på vardag. samt ha fina kläder på sig med fin bil. dom kommerr aldrig märka att du langar över en platta från chris, har du bropasset så kör du bara rakt igenom utan att betala, måste vara det bästa sättet att ta över från Danmark. Du kan också köpa hem nått flak öl från netto i Danmark, om dom stannar dig så säger du bara att du har varit och köpt lite öl från Danmark.
Vad tycker ni om förslaget ? tycker ni detta är bra eller är tåget bättre ?
Jag har svårt att tro att dom bara kontrollerar dom betalande bilarna. Jag tror nämligen att dom gör stick prover på såväl dom med bro pass som utan.
Det säkraste sättet som jag kan tänka mig med bil är nog att du åker med en kompis som kör med sin bil och åker före och stannar vid tullen och kollar så det inte finns någon tull polis där medans du väntar vid den sista avfarten innan tullen.