Flashback bygger pepparkakshus!
2010-01-15, 20:04
Medlem
fredrik1110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammeljuden
Plasten kanske kan lyra synen, men fatta att sitta och smula ner hasch / weed i ciggaretter, om det är marijuana så KOMMER lukten att sprida sig in i pappret, in i tobaken, in i ciggpaketen osv osv. Det kommer att lukta kort och gott, och om du nu kör hasch och lyckas undvika den starka marijuanalukten så kanske du kan lura människonäsan, men en hundnäsa kommer lätt känna det om den går förbi.

Men hur ofta är det hundar brukar lukta igenom en bagage på en flygplats?
Citera
2010-01-16, 20:32
Medlem
Errys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik1110

hundarna luktar igenom väskorna innann lastarna slänger på väskorna på arrivalbandet....

en hund måste vila nosen minst en timme.. så en flygplats (tull) med två hundar luktar på 1 plan i timmen.. och då hellre på plan som kommer ifrån holland eller har passagerare som har transfer därifån...
Senast redigerad av Erry 2010-01-16 kl. 20:34.
Citera
2010-01-19, 21:33
Medlem
Ljudkrafts avatar
Kanske inte har med smuggling att göra direkt men men.. Är det någon som vet hur det är om man har rökt tidigare på dagen i christianshavn och det står en hund i tullen?
Citera
2010-01-19, 22:16
Medlem
Flashpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik1110

Väldigt ofta!
Där du lär träffa på en hund på en flygplats är med ganska stor sannolikhet vid bagagebandet när du väntar på ditt bagage eller när du går med bagaget därifrån ut genom tull fickan. första gången du flyger el?

Hunden tog mig en gång i Bergen när jag gick ut med bagaget. hade inget på mig men hade rökt innan jag åkte hemifrån. Den sprang som en tok efter mig hehe. Tog mig en halvtimme extra med striptease och genomsökning av bagage sen var jag fri att gå.
Citera
2010-01-20, 00:21
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljudkraft
Kanske inte har med smuggling att göra direkt men men.. Är det någon som vet hur det är om man har rökt tidigare på dagen i christianshavn och det står en hund i tullen?

Ja den kan markera, men har man inget på sig är det ju säkert. Det värsta som kan hända är att du kanske blir visiterad å strippad..
Citera
2010-01-26, 07:52
Medlem
shu =) nån här som har fungerandetips på hur man ska få hem sitt cb från chris med tåg? hört att öresundstågen har mkt tull på sig nu, men det är bara en tidsfråga innan det blir lugnare? eller är gåsen igång för fullt mellan gränsen mé? =D

har vart i chris en gång innan men då satt polarn o jag på SJ och han hade runt 12g på sig av blandat cb. ingen tull då men ja... det finns väl enklare sett ändå utan att behöva ha grejerna på sig?

mvh
Citera
2010-01-26, 10:26
Medlem
AIK.STHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveOh
shu =) nån här som har fungerandetips på hur man ska få hem sitt cb från chris med tåg? hört att öresundstågen har mkt tull på sig nu, men det är bara en tidsfråga innan det blir lugnare? eller är gåsen igång för fullt mellan gränsen mé? =D

har vart i chris en gång innan men då satt polarn o jag på SJ och han hade runt 12g på sig av blandat cb. ingen tull då men ja... det finns väl enklare sett ändå utan att behöva ha grejerna på sig?

mvh

Sök, och du skall finna.
https://www.flashback.org/sp20456119
Citera
2010-01-26, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIK.STHLM
Sök, och du skall finna.
https://www.flashback.org/sp20456119

thx m8 =)
Citera
2010-02-09, 20:38
Medlem
tankels avatar
Sorry om jag postar fel men here we go. Jag ska upp till fjällen om en inte alltför avlägsen framtid, och vill ju självklart kunna röka där. Resesättet är tåg från centralen. Mina frågor är:
Är det safe att ta med röka på ett tåg från centralen?
Om inte, vad kan jag göra för att minska lukt, eller ska jag skita i det helt?
Tåget har ju vissa längre stopp, så kan man unna sig en joppe på ett av stoppen?
Tacksam för svar!
Kan tilllägga att det är nattåg
Citera
2010-02-09, 22:50
Medlem
Komyteas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankel
Sorry om jag postar fel men here we go. Jag ska upp till fjällen om en inte alltför avlägsen framtid, och vill ju självklart kunna röka där. Resesättet är tåg från centralen. Mina frågor är:
Är det safe att ta med röka på ett tåg från centralen?
Om inte, vad kan jag göra för att minska lukt, eller ska jag skita i det helt?
Tåget har ju vissa längre stopp, så kan man unna sig en joppe på ett av stoppen?
Tacksam för svar!
Kan tilllägga att det är nattåg

Vakuumförpackat is the way to go. Borde vara helt säkert, aldrig sätt hundar på centralen, i alla fall om man ska åka inrikes.
Citera
2010-02-09, 23:14
Medlem
tankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komytea
Vakuumförpackat is the way to go. Borde vara helt säkert, aldrig sätt hundar på centralen, i alla fall om man ska åka inrikes.
Skönt att höra! Men om vi kollar på den andra frågan då, kan man röka på vägen upp på ett av stoppen? Det skulle ju i så fall innebära att man är tvungen att bryta vukuumförpackningen på väg upp..
Citera
2010-02-09, 23:17
Medlem
Men gud, tror du dom har tull på inrikeståget upp till fjällen? Eller möjligtvis en narkotikahund? Kom igen nu grabben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in