2006-10-17, 22:32
Medlem
BigMoneys avatar
har man egen lägenhet så är det ju mkt bättre att odla själv .

om det nu är kvalité eller kvantitet vi är ute efter spelar ju ingen roll eftersom det kommer med tiden när man hunnit köra några odlingar.

och du tjänar snabbt tillbaka pengar genom att ,ja dela med dig av det goda gröna med kompisarna.

sen så är det ju helt klart lättare att åka fast för smuggling än för hemma odling.

för så länge du inte håller på med nån annan typ av olagligheter än odlingen och "säljandet" till kompisarna så är det ju hyffsat lungt.
Citera
2006-10-18, 03:27
Medlem
dollardavids avatar
Ett bra tips

Bra tips:

När du stiger på tåget i Köpenhamn gå in på toaletten, ta ut rejält med papper i den där pappershanduks-hållaren som sitter ovanför vasken. Stoppa upp dina grejjer där och sätt tillbaks pappershanddukarna under grejjerna. I Malmö/Svågetorp har du givetvis en polare som kollar läget på stationen (håller utkik efter tullare/hundar), denne kompis har du även kontakt med via mobil.

Se till att inte lämna fingeravtryck på påsen med grejjerna i ...
Citera
2006-10-18, 07:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dollardavid
Bra tips:

När du stiger på tåget i Köpenhamn gå in på toaletten, ta ut rejält med papper i den där pappershanduks-hållaren som sitter ovanför vasken. Stoppa upp dina grejjer där och sätt tillbaks pappershanddukarna under grejjerna. I Malmö/Svågetorp har du givetvis en polare som kollar läget på stationen (håller utkik efter tullare/hundar), denne kompis har du även kontakt med via mobil.

Se till att inte lämna fingeravtryck på påsen med grejjerna i ...
de var ett bra tips!
Citera
2006-10-18, 08:19
Medlem
ang tips

Citat:
Ursprungligen postat av Thaistick.
varför skriver ni tipsen här??

ta det privat man!

Håller fullständigt med dig, men antar att många är mycket unga o dumma
Citera
2006-10-18, 09:19
Medlem
faggot666s avatar
nu när det redan är nämnt, helsingör-helsingborg lär ju vara det absolut säkraste om man inte vill hålla på med en massa gömma på superhemliga ställen-grejer. åker över där en del. för det första kostar det inte ett skit och för det andra har de inte resurser att ha tulltjänstemän där efter klockan sex på kvällen.
Citera
2006-10-18, 09:40
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faggot666
nu när det redan är nämnt, helsingör-helsingborg lär ju vara det absolut säkraste om man inte vill hålla på med en massa gömma på superhemliga ställen-grejer. åker över där en del. för det första kostar det inte ett skit och för det andra har de inte resurser att ha tulltjänstemän där efter klockan sex på kvällen.

Vad jag har hört så är det den sämsta sträckan man kan ta, har hört att otroligt många torskar där då dom har hundar minst sagt hela tiden som patrullerar färjan.
Citera
2006-10-18, 19:01
Medlem
aegs avatar
Jag har aldrig stött på någon tullare, men sen har jag aldrig smugglat heller. Och kommer inte göra heller. Jag vistas dock en del på Centralen och har sett både det ena och det andra gå förbi. Bl.a. en snubbe som tappade ett paket innehållandes en hel del vita tabletter, vad detta var låter jag vara osant. Snabbt som fan samlade han ihop sina grejer och halvsprang därifrån utan att någon Polis såg det.

Mitt tips är att fixa en privat båt som ni seglar/kör över med och handlar. Varorna fästes sedan i ett rep och firas ner under båten. Det finns inga poliser/Tullare i småhamnar som t.ex. Limhamn. Väl framme drar ni bara upp varorna med repet och har trevligt
Citera
2006-10-18, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aeg
Jag har aldrig stött på någon tullare, men sen har jag aldrig smugglat heller. Och kommer inte göra heller. Jag vistas dock en del på Centralen och har sett både det ena och det andra gå förbi. Bl.a. en snubbe som tappade ett paket innehållandes en hel del vita tabletter, vad detta var låter jag vara osant. Snabbt som fan samlade han ihop sina grejer och halvsprang därifrån utan att någon Polis såg det.

Mitt tips är att fixa en privat båt som ni seglar/kör över med och handlar. Varorna fästes sedan i ett rep och firas ner under båten. Det finns inga poliser/Tullare i småhamnar som t.ex. Limhamn. Väl framme drar ni bara upp varorna med repet och har trevligt
de hade varit bra om vi hade haft RÅD att köpa en båt, men de har vi inte...
Citera
2006-10-19, 00:49
Medlem
faggot666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Vad jag har hört så är det den sämsta sträckan man kan ta, har hört att otroligt många torskar där då dom har hundar minst sagt hela tiden som patrullerar färjan.

va? sjukt, har släktingar i helsingör så åker över där framochtillbaka varannan månad +- och aldrig sett spåret av någon tullare!
Citera
2006-10-19, 16:49
Medlem
aegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusar´n
de hade varit bra om vi hade haft RÅD att köpa en båt, men de har vi inte...
Måste ju gå att hyra någonstans.

Alla känner väll någon med båt?
Citera
2006-10-21, 00:32
Medlem
jag tog in en femma från köpenhamn till sthlm med flyg, hade den i skon. men det var ju som sagt bara en femma, tycker inte att det var så billigt där ivf. 90 dkr / gramet för det bra rökat. fick säkert nån dålig deal.
Citera
2006-10-21, 01:14
Bannlyst
en person jag känner som bor i skåne och åker ofta säger att hon nästan aldrig varit med om tullare i helsingborg

dessutom finns det väl ingen sån där "tullkontroll" (typ som en port man går igenom) på tågstationen i malmö?

men OM det nu finns: om man stiger av innan malmö, på någon av de små orterna, där finns det väl knappast någon tull man går igenom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in