Flashback bygger pepparkakshus!
2006-10-21, 01:53
Medlem
Gott&Blandats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamol
jag tog in en femma från köpenhamn till sthlm med flyg, hade den i skon. men det var ju som sagt bara en femma, tycker inte att det var så billigt där ivf. 90 dkr / gramet för det bra rökat. fick säkert nån dålig deal.
tror du det spelar någon roll om du har 5g eller 5kg när de kommer med hund(förutsatt att den är tränad vilket alla inte är)?
Citera
2006-10-21, 11:42
Medlem
aegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stierna875
en person jag känner som bor i skåne och åker ofta säger att hon nästan aldrig varit med om tullare i helsingborg

dessutom finns det väl ingen sån där "tullkontroll" (typ som en port man går igenom) på tågstationen i malmö?

men OM det nu finns: om man stiger av innan malmö, på någon av de små orterna, där finns det väl knappast någon tull man går igenom?
Tåget från Köpenhamn stannar i Svågertorp och sen rakt in på Malmö Central. Svågertorp ligger i Malmös södra del och består endast av Bauhaus och andra större företag.
Citera
2006-10-21, 12:07
Medlem
On fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stierna875
en person jag känner som bor i skåne och åker ofta säger att hon nästan aldrig varit med om tullare i helsingborg

dessutom finns det väl ingen sån där "tullkontroll" (typ som en port man går igenom) på tågstationen i malmö?

men OM det nu finns: om man stiger av innan malmö, på någon av de små orterna, där finns det väl knappast någon tull man går igenom?

Tullarna är nästan alldrig i Helsingborg om man tar sundsbussarna. Har sett tullare 2 gånger och aldrig några hundar. Se bara till att ha en kamrat som står i färje terminalen så kan han kolla om är tullare där.
Har heller alldrig sett några tullare patrullera båten med hund. Har alldrig sett några tullare på båten över huvudtaget.
Citera
2006-10-21, 12:18
Medlem
Mrmistahs avatar
förmodligen så har dom civilare...
Citera
2006-10-21, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Vad jag har hört så är det den sämsta sträckan man kan ta, har hört att otroligt många torskar där då dom har hundar minst sagt hela tiden som patrullerar färjan.

Det finns aldrig hundar på färjan. Jag åker den sträckan många gånger om året och de senaste tio åren har det dessutom varit helt tomt i tullbåsen när man går av färjan.
Citera
2006-10-21, 18:04
Medlem
Mourns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaddeLigist
"grabben" lever också i skåne, och har gjort det i hela sitt liv, "grabben" har åkt över till danmark såpass mycket så han vet med säkerhet att där finns tull med hund ute på stationen i malmö vissa dagar, "grabben" vet att man inte kan se tullen när man är på tåget, så när man tar sin väska som man hade nån annanstans innan, och går ut. Så kommer hundfan lukta att du har något i väskan som inte borde vara där.

Man går ju först ut och kollar, om det e ljust ute kan man även se om det e tullare. Sen låtsas man som man glömt sin väska om det nu inte e tullare och hämtar den, om det e tullare där så skiter man i den. Man kan även lägga en mindre bit i ett ciggpacke sen slänga det i papperskorgen som man sedan hämtar på samma sätt.
Citera
2006-10-21, 18:10
Medlem
illNills avatar
är brass biligare i christiania?
Citera
2006-11-15, 17:31
Bannlyst
Smuggla(Kondom)!

Klarar man sig så här:
Lägger in röka i kondom o sen äter man kondomen?
Kommer inte kondomen få håll?
Kan man bajsa ut det sen?
Är det bra smugglings sätt?
Kommer hundarna känna lukten?
Citera
2006-11-15, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokas
Kommer inte kondomen få håll?

Det beror på om du ätit innan. Har man ätit och rör på sig så kan den få det. Men det finns tips som att klämma en sten i handen så brukar hållen gå över.. stackars kondom
Citera
2006-11-15, 17:38
Medlem
Squalos avatar
Kondom och CB känns helt fel. Kondom använder man ju för exklusivare saker.

Känns som ett dåligt sätt att göra det på.
Citera
2006-11-15, 17:38
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Du formulerar dig som du just kommit på detta, när det i själva verket är ett av de mest välkända sätten att smuggla narkotika.
Citera
2006-11-15, 17:51
Medlem
Toasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokas
Kommer hundarna känna lukten?
Den absolut dummaste frågan jag någonsin hört på ett drogforum. Och jag har hört många dumma frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in