2005-08-21, 02:12
Medlem
hur lång räckvidd kan man ha på ett radiostyrt flygplan/båt?...
man kan ju bara lasta godsakerna på planet och sen sitta på båten i lugn och ro och flyga över planet på egen hand...

då slipper man vara nervös över att nån tar fast en..är ju bara att störta planet om de skulle skita sig...
Citera
2005-08-22, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tavi
Förlåt men du har inte nån jävla aning om vad du säger. Kan du stödja dina teser med något som helst vettigt?
Varför skulle man inte kunna göra samma resa två gånger? Man kanske har släkt i Holland? Varför skulle en tullare som ser tusentals ansikten om dagen känna igen en? Varför skulle han i så fall bli misstänksam? Varför skulle det inte gå att ha hundar i Holland, dom har inga inrikesflyg bright spark... Ofta man köper damkläder för att använda som undanflykt vid smuggel av 20g.

För övrigt så ja, hundar har cpbra luktsinne. Dom kan känna doften av ett lik på botten av en sjö om dom sitter i en båt...

Jo chansen är större att du torskar ifall du smugglar 2gånger än en gång.
chansen är även betydligt större att tullaren känner igen dig ifall du gör resan fler gånger...kan exempelvis vara speciel klädstil eller annat utsende som sätter sig på hjärnan.
jag har aldrig en sett en knarkhund på amsterdams flygplats men har nog fel men jag tror inte de har det i samma utsträckning som andra länder varför det? jo eftersom man får bära en viss mängd hasch på sig lagligt.
Och sedan angående damkläderna ? det underlättare din story BETYDLIGT ifall det är någon annans kläder (kanske damkläder) och inte dina kläder som ligger i väskan ifall du ska blåneka och skylla på väsk-förväxling.
jojo visst 20gram ? vart har jag nämnt det ? jag nämnde även att man skulle slå på stort direkt jag vet inte om att slå på stort är att smuggla 20gram hasch från amsterdam men det kanske det är för dig.

hur i helvete kan du gämföra en mäniskas doft med hasch ? det är nog bra mycket mer ämnen från en människa som en hund känner lukten av en än haschkaka.
Citera
2005-08-22, 14:23
Medlem
smuggla inte... ovärt
Citera
2005-08-22, 15:03
Medlem
atzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory
(Undrar om de kanske är tränade att bara voffa på ickebrända varor?, vi hade inget med oss, vad jag vet...)

när jag reste till norge med tåg för några år sedan så satt vi i rökkupén med några norska snubbar. dom satt och la upp linor direkt på bordet.
sen vid gränsen så kom det på en tullare med en hund.
hunden gick typ in och hälsade på alla i kupén och gick vidare till nästa.
då hade dom snortat ca 5 min innan.

resten av resan satt vi och diskuterade hurvida hunden var handikappad eller
vad det var för fel på honom?

båjn!
Citera
2005-08-22, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atze
resten av resan satt vi och diskuterade hurvida hunden var handikappad eller
vad det var för fel på honom?

Det är en vanlig missuppfattning att alla hundar som tulltjänstemän har är knarkhundar.
Citera
2005-08-22, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beslutsångest
Det är en vanlig missuppfattning att alla hundar som tulltjänstemän har är knarkhundar.

Dom är nog ganska mycket till för att nojja upp folk också... Så ifall man ser nervös ut, så kanske dom kollar dej...

PyROs förslag kanske skulle kunna fungera...
Citera
2005-08-22, 15:31
Medlem
atzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beslutsångest

är hundarna med som sällskap då eller?
Citera
2005-08-22, 15:35
Medlem
atzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyR0
Skulle man inte kunna lägga ner bitarna i en spritflaska eller något. Då borde ju inte lukten slinka ut, eller?

kondom +sprit +termos?
Citera
2005-08-22, 16:03
Medlem
Radio Hårds avatar
Hundar kan ha fel också. Fick interiören i en Simca helt nedmonterad för några år sedan vid inresa i Norge. Vi tre i bilen fick strippa mm i separata rum. Allt pga att en hund markerade mot instrumentbrädan, där det aldrig hade förvarats nåt knark. "Har dere brent nåre kabler der?" blev frågan till sist. Dessa fantastiska hundar kan alltså missta sej.
Citera
2005-08-22, 18:25
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeg
Jo det kan de göra. När hunder jagar folk i naturen känner de spår av svett på marken som kommit genom skosulan. Det är helt stört.

Jag hade för mig att hundar spårar i t.ex. skog genom att de känner vart gräs eller likn. "gått sönder" för att man trampat på det, kvistar brutits, löv krossats etc.

Det gick nått program om det på discovery har jag för mig, där de skulle testa ifall en hund kunde veta vilket håll en person gått åt ifall de började i mitten av ett spår.

Och att det är därför t.ex. det är mycket svårare för hundar att spåra på t.ex. asfalt, inomhus eller över vatten.

Dock så kan de ju lära sig att reagera på vissa dofter t.ex. Cannabis, men lukt är ju trots allt molekyler, och en lufttät behållare bör ju inte kunna släppa ut någon lukt.

Eller ?
Citera
2005-08-24, 00:42
Medlem
Ninja-Rubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
...

Dock så kan de ju lära sig att reagera på vissa dofter t.ex. Cannabis, men lukt är ju trots allt molekyler, och en lufttät behållare bör ju inte kunna släppa ut någon lukt.

Eller ?

Jo, men du har ju fortfarande tagit i själva behållaren med dina knarkiga fingrar. Om man besprutade själva behållaren med typ ättikssprit eller nåt, så borde inte hunden gå alltför nära. Eller finns det andra extremt starka dofter? Borde funka för att maskera doft/få hunden illamående och rygga tillbaka...
Citera
2005-08-24, 00:53
Medlem
Arthur Dents avatar
Jag åkte tåg mellan amsterdam-köpenhamn och hela sträckan satt vi 7-8 st. och rökte som galningar, i köpenhamn gick vi sedan genom tullen där det stod hundar, men dom reagerade inte ett skit, tom. tullarna borde ju känt hasch lukten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in