2011-03-25, 23:32
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Oj, hade ingen aning om att det var ett sånt här liv när man kommer från Danmark
När jag var i Chris förra året stoppade vi det bara rakt i fickan och åkte glatt bussen hem
Fattar inte vad som är problemet? Någon tull såg vi då aldrig.

/Mvh
Citera
2011-03-26, 01:26
Medlem
Så jävla illa att denna tråden ens existerar.
Hur dumma är ni? Självklart läser även tullare detta.

Vad tror ni att ni får ut av detta? Om det är någon som har någon bra ide om hur man kan få över olagligheter över gränserna, så håll det fan för er själva. Så fort ni skriver det här så övergår det till en jäkligt dålig ide.

"Jag tänkte åka till Chris imorgon och sedan ta tåget hem vid 18.00 och 3 heggen, tror ni jag klarar mig???+".

Ännu tråkigare är att folk med faktiskt lite koll, ger sina tips till dessa troll. Dock tydligen inte tillräcklig koll att inse att det genast blev väldigt dåligt tips, så fort det kom ut på Sveriges största (?) forum.
Men kör på ni.
Citera
2011-03-26, 21:18
Medlem
tankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Så jävla illa att denna tråden ens existerar.
Hur dumma är ni? Självklart läser även tullare detta.

Vad tror ni att ni får ut av detta? Om det är någon som har någon bra ide om hur man kan få över olagligheter över gränserna, så håll det fan för er själva. Så fort ni skriver det här så övergår det till en jäkligt dålig ide.

"Jag tänkte åka till Chris imorgon och sedan ta tåget hem vid 18.00 och 3 heggen, tror ni jag klarar mig???+".

Ännu tråkigare är att folk med faktiskt lite koll, ger sina tips till dessa troll. Dock tydligen inte tillräcklig koll att inse att det genast blev väldigt dåligt tips, så fort det kom ut på Sveriges största (?) forum.
Men kör på ni.
OFF:Snälla du sluta krydda.
Har följt denna tråden länge vissa dumma inlägg finns det men den fyller också sitt syfte folk är intresserade och vill veta andras erfarenhet.

ON:Råkade ut för en riktigt rolig grej för ett par veckor sedan
Satt på Öt på väg hem, innan tåget börjar rulla sätter sig en kille mitt emot mig ( de 4 platserna där man sitter mitt emot varandra). Tåget är ganska fullt när vi stannar på Kastrup, då börjar han vrida nacken och titta åt alla möjligt håll, skumt tänker ja men ända inte konstigt han såg ut som vem som helst (svensk var han)

Cirka 5 minuter efter Kastrup ser ja tullare i civila kläder, och killen börjar bli riktigt orolig han börjar resa sig sätta sig ner vet inte vad han ska ta vägen. När så tullarna kommer fram till oss och tittar runt och ser honom så börjar de prata med honom.
Var har du varit, har du bagage med dig mm han svara snabbt och börjar svettas

ja börjar tänka för mig själv att nu är han rökt, men från ingenstans brister han i en flod av tårar och skriker hysteriskt "OK JAG HAR GLÖMT MITT PASS SNÄLLA JA ÄR PÅ VÄG HEM JA KAN VISA ER VAR JA BOR, SNÄLLA DEPORTERA MIG INTE TILLBAKA TILL DANMARK"

Av vilket ja börjar ass garva och de tullare som var på plats börja också små garva. Det sluta med att fick hoppa av med dom i Hyllie station
Citera
2011-03-26, 21:27
Medlem
Kyotos avatar
Har en vän som köpte cannabis i Danmark och hans vän tyckte att det skulle gömma undan det så det inte lukta och dom la det i en vattentät påse och tryckte ner det i en dunk med Aco Alsolsprit lösning och gömde det i ett säte, men uppfattade inte om de sökte igenom dem så mycket. Men de klara sig iaf.
Citera
2011-03-27, 19:00
Medlem
Mr.Ouijas avatar
Gick bra idag, åkte med 14.33 tåget. Inga securitas, tull, polis eller nåt.
Citera
2011-04-05, 11:08
Medlem
rassis avatar
Tjena.
I sommar kommer jag åka en hel del tåg igenom europa. Och första stoppet är såklart amsterdam.
Nu undrar jag hur lätt det är att ta med sig lite på tåget från amsterdam till något annat land t.ex frankrike/tyskland etc? Polare har pungat weed från amsterdam med flygplan så känns som att det borde vara ganska mycket lättare med tåg.
Om jag skulle få med mig lite på tåget. Går det att röka diskret och bra på tåget?
Citera
2011-04-05, 19:47
Medlem
Shoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rassi
Tjena.
I sommar kommer jag åka en hel del tåg igenom europa. Och första stoppet är såklart amsterdam.
Nu undrar jag hur lätt det är att ta med sig lite på tåget från amsterdam till något annat land t.ex frankrike/tyskland etc? Polare har pungat weed från amsterdam med flygplan så känns som att det borde vara ganska mycket lättare med tåg.
Om jag skulle få med mig lite på tåget. Går det att röka diskret och bra på tåget?

okej.. då tar vi de igen, Det är ALLTID 50/50 att bli av med weedet ( Om du inte är så trög att du har de på dig), du kan göra de svårare för dom men det går INTE att lista ut när de kommer.

Desutomm skulle jag aldrig i mitt liv gjort något olagligt i frankrike, Poliser som inte snackar engelska och är förövrigt hårdhänta, då blir det nog problem att ta dig hem.
Tyskland är ju onödigt, plocka första bästa rastaman på stationen i berlin ( Om det är ditt ni ska ) de snackar nästan svenska därnere. Mindre staff om du nu skulle bli busted med det i berlin än om du har de på tåget.

Mitt tips är att röka så mycket du orkar i Amsterdam och sedan hitta någon ny snybbe i övriga länder
Citera
2011-04-05, 20:33
Medlem
rassis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shoes
okej.. då tar vi de igen, Det är ALLTID 50/50 att bli av med weedet ( Om du inte är så trög att du har de på dig), du kan göra de svårare för dom men det går INTE att lista ut när de kommer.

Desutomm skulle jag aldrig i mitt liv gjort något olagligt i frankrike, Poliser som inte snackar engelska och är förövrigt hårdhänta, då blir det nog problem att ta dig hem.
Tyskland är ju onödigt, plocka första bästa rastaman på stationen i berlin ( Om det är ditt ni ska ) de snackar nästan svenska därnere. Mindre staff om du nu skulle bli busted med det i berlin än om du har de på tåget.

Mitt tips är att röka så mycket du orkar i Amsterdam och sedan hitta någon ny snybbe i övriga länder
alright tack för svar jag hade ingen aning. tänkte bara att de kunde vara najs att röka på de långa tågresorna.
Citera
2011-04-05, 21:06
Medlem
Laughing-Buddhas avatar
Någon som har koll på hur det är att flyga mellan Köpenhamn och Stockholm? Vilka tider är det mest folk som flyger(kan tänka mig att många pendlar dagligdags inom affärsvärlden och så) och hur ser det ut på helger?

Vet att det förmodligen varierar sig, men är intresserad av att veta hur just DU uppfattar kontrollerna, om det nu är några, men det antar jag att det kan vara då och då.

Hundar?
Citera
2011-04-05, 23:55
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rassi
Tjena.

Citat:
Ursprungligen postat av Shoes

Att smuggla till Tyskland är halvriskabelt. Jag har åkt tåg över gränsen ca 20 gånger och hälften av gångerna har det varit kontroll men bara en gång med hund. Övriga gånger verkade tullarna mest intresserade av folks pass, men de kollade även toaletterna och någon enstaka gång har jag sett dem be en resenär öppna sin väska. Dessutom är det som sagt lätt att fixa här och ofta får man bra weed för en hyfsat billig peng.
Citera
2011-04-06, 22:00
Medlem
enjoipandas avatar
Hur vanligt är det att man blir stoppad med BroBizz?
eller är det lika vanligt att bli stoppad med brobizz som när man betalar vanligt
Citera
2011-04-07, 11:19
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enjoipanda
Hur vanligt är det att man blir stoppad med BroBizz?
eller är det lika vanligt att bli stoppad med brobizz som när man betalar vanligt
det är ingen skillnad; tullkontrollen kommer efter betalstationen och om det står tullare i ditt körfält får du stanna oavsett hur snabbt du kört igenom betalstationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in