2011-04-07, 19:32
Medlem
Shoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enjoipanda
Hur vanligt är det att man blir stoppad med BroBizz?
eller är det lika vanligt att bli stoppad med brobizz som när man betalar vanligt

Jag har ingen erfarenhet av att hämta weed i bil, därimott har jag hämtat sprit i tyskland en hel del gånger i både Skåpbil / Lastbil / Dodge nitro / Renault Laguna mm och då har jag använt mig av lånade brobizzer från olika personer och jag har blivit stoppad 1 gång och det var i Ranaulten. SÅ KÖR HÅRT
Citera
2011-04-10, 23:31
Medlem
Hej,
Jag skulle vilja veta lite om det är någon som har lyckas med att skicka cannabis från Spanien till Sverige via flyget (eventuellt liknande land). Vilka risker som finns samt ett effektivt sätt att slå in "presenten". Behöver alla tipps jag kan få. Ni får gärna nämna lite riskfaktorer och hur stor chansen är att de tar paketet på tullen?

(Orkade inte läsa igenom alla 230 sidor så ni får ursäkta om allting stor här men var mest från danmark)
Citera
2011-04-11, 11:48
Medlem
Lystrads avatar
Tjo! Ska bila ner till en festival i Belgien nu nästa vecka, på vägen ner åker vi förbi Amsterdam. Någon som vet hur det ser ut vid gränsen holland/belgien? Blir det stor uppståndelse om man har med en femma och de nu skulle komma på dig?
Citera
2011-04-11, 12:29
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lystrad
Tjo! Ska bila ner till en festival i Belgien nu nästa vecka, på vägen ner åker vi förbi Amsterdam. Någon som vet hur det ser ut vid gränsen holland/belgien? Blir det stor uppståndelse om man har med en femma och de nu skulle komma på dig?

Att dra gräs över gränser är en big deal överallt, så jag skulle inte göra det för en ynka 5a. Dessutom är det lätt att fixa gräs i Belgien enligt mina erfarenheter, i Bryssel i alla fall.
Citera
2011-04-12, 14:15
Medlem
Lystrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Att dra gräs över gränser är en big deal överallt, så jag skulle inte göra det för en ynka 5a. Dessutom är det lätt att fixa gräs i Belgien enligt mina erfarenheter, i Bryssel i alla fall.

Hm, festivalen vi ska på ligger i en liten håla i Belgien. Och folk verkar ju inte vara så jätteglada i att sälja sitt gräs de har med sig på festivaler. Men det löser sig säkert på ett eller annat sätt
Citera
2011-04-12, 17:51
Medlem
Tänkte åka till chris nu på lördag. Ska röka där med några kompisar och ta med 2-3g hem, vad får man för straff om man åker fast för detta?
Citera
2011-04-12, 19:32
Medlem
eilahtans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoze
Tänkte åka till chris nu på lördag. Ska röka där med några kompisar och ta med 2-3g hem, vad får man för straff om man åker fast för detta?

Du åker nog bara på böter.
Citera
2011-04-13, 15:21
Medlem
vetickes avatar
Hur fungerar det att skicka 15-20 g brunt i vadderat kuvert Danmark- Sverige? Ordentligt inslaget såklart. Har dom hård koll i tullen eller hur är det?
Citera
2011-04-13, 17:47
Medlem
fhoshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veticke
Hur fungerar det att skicka 15-20 g brunt i vadderat kuvert Danmark- Sverige? Ordentligt inslaget såklart. Har dom hård koll i tullen eller hur är det?

Utrikes ska det vara ganska hård koll vad jag har läst(här på flashback), inrikes ska dock vara nästan helt lugnt.
Citera
2011-04-13, 22:16
Medlem
Om man åker till t ex Christiania och köper sådana där färdigrullade jointar som ligger i sådana
plastbehållare och sedan stoppar dessa i en tom petflaska och skruvar på korken, kan tullhundarna
på tågen känna lukten av det då?? Vi förutsätter att man inte har någon lukt på fingrarna och att flaskan ligger i en ryggsäck! Någon som har prövat? =)
Citera
2011-04-13, 23:36
Medlem
enjoipandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lystrad
är ingen tull mellan Holland/Belgien. var där i somras och det var bara att åka motorväg rätt in
Citera
2011-04-13, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enjoipanda
är ingen tull mellan Holland/Belgien. var där i somras och det var bara att åka motorväg rätt in

Kan också bekräfta detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in