2011-03-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hashmonstret
Du behöver inte vara otrevlig.
Vem har sagt att jag inte kan smuggla? Jag frågade efter tips från folk som är mer erfarna. Var tycker du man ska fråga då om man inte kan fråga i tråden som heter "den stora smuggeltråden"?

Edit: har sett inlägg av dig förut i cb-forumet och du brukar ofta ha en ganska taskig attityd. Det är bara onödigt och bidrar till dålig stämning. Man kan förmedla precis samma budskap utan att vara otrevlig.

Fråga folk pm istället. Säger man hur man ska smuggla tror du inte att aina för statestik? Alla läser på flashback inte bara nördar utan myndigheter,polisen,tullen m.m. Bara idiotiskt kolla hur mycket tullen kör nu jämnfört med tidigare-
Citera
2011-03-20, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KlasKalas-
Fråga folk pm istället. Säger man hur man ska smuggla tror du inte att aina för statestik? Alla läser på flashback inte bara nördar utan myndigheter,polisen,tullen m.m. Bara idiotiskt kolla hur mycket tullen kör nu jämnfört med tidigare-

ni ska bara veta de läser här dagligen.. de ska sätta in mer folk på sundsbussarna nu.. det var även därför man byggde ihop scandliens och hh ferries..
tullen whina så nu kan de va på 1 plats istället för 2.
även bussarna ska de skymma för så man inte ser om de e där eller ej. även bygga om har jag hört.. snart kan ni glömma chris helt och hållet.
Citera
2011-03-20, 17:09
Medlem
Shoess avatar
Om vi säger rent hypotetiskt att jag sitter på helsingör färjan mot helsingborg med ett ett X antal gram på mig / på båten och jag har en snubbe i helsingborg på knutpungten.

Finns det någon chans att min kille i helsingborg kan informera mig om det står tullare utan att värka skumm ?

Kan man se från knutpungten om där står någon tullare? Eller måste han springa in i motsat riktning bland folk åt ett håll som itne är tillåtet?
Citera
2011-03-20, 17:27
Medlem
brackvattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KlasKalas-

Borde inte den här tråden vara 200+ inlägg egentligen...
Citera
2011-03-20, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brackvatten
Borde inte den här tråden vara 200+ inlägg egentligen...
vad spelar det för roll? räcker nån polis skriver flum inlägg. tråden borde inte finnas alls lal..
Citera
2011-03-20, 20:42
Medlem
Fizzbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shoes
Om vi säger rent hypotetiskt att jag sitter på helsingör färjan mot helsingborg med ett ett X antal gram på mig / på båten och jag har en snubbe i helsingborg på knutpungten.

Finns det någon chans att min kille i helsingborg kan informera mig om det står tullare utan att värka skumm ?

Kan man se från knutpungten om där står någon tullare? Eller måste han springa in i motsat riktning bland folk åt ett håll som itne är tillåtet?

Folk som inte stiger av båten har inte tillgång till det stället där tullarna står, dvs där man går ut från båten.
Citera
2011-03-20, 20:45
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzbitch
Folk som inte stiger av båten har inte tillgång till det stället där tullarna står, dvs där man går ut från båten.
har de byggt om? åtminstone tidigare var det så att när man gått förbi tullen gick man igenom en fotocellstyrd dörr som öppnade sig när man kom i närheten, och så var man direkt ute i ankomsthallen dit alla har tillgång. därifrån borde man väl kunna titta in och se om det står tullare där?
Citera
2011-03-21, 00:03
Medlem
Shoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissflickan
har de byggt om? åtminstone tidigare var det så att när man gått förbi tullen gick man igenom en fotocellstyrd dörr som öppnade sig när man kom i närheten, och så var man direkt ute i ankomsthallen dit alla har tillgång. därifrån borde man väl kunna titta in och se om det står tullare där?

Vet du om denna är på Över eller under våningen? Jag har inte åkt båten på väldigt länge med dock e jag på knutpungten varjedag.
Citera
2011-03-21, 00:11
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shoes
Vet du om denna är på Över eller under våningen? Jag har inte åkt båten på väldigt länge med dock e jag på knutpungten varjedag.
en trappa upp från bottenplan, tror jag. ett plan under det man går ombord färjorna på. om jag inte minns fel...
Citera
2011-03-21, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissflickan
en trappa upp från bottenplan, tror jag. ett plan under det man går ombord färjorna på. om jag inte minns fel...

Ibland står dom efter svängen när dom har hund för det är smalast där men ja står dom där kan du se dom när dörren öppnas.
Citera
2011-03-25, 11:33
Medlem
users avatar
Om man är tre personer, en som först går på och åker över med en färja och kollar efter tull. Är allt lugnt går en andra person på nästa färja och dubbelkollar, är allt lugnt då med + att man kollat med personen i sverige så att det inte är tull där. Då kör bilen med stashet på färjan. Hur stor är chansen att det hinner dyka upp tull på den lilla stunden eller hur säker är egentligen den planen?
Citera
2011-03-25, 19:09
Medlem
Shoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user
Om man är tre personer, en som först går på och åker över med en färja och kollar efter tull. Är allt lugnt går en andra person på nästa färja och dubbelkollar, är allt lugnt då med + att man kollat med personen i sverige så att det inte är tull där. Då kör bilen med stashet på färjan. Hur stor är chansen att det hinner dyka upp tull på den lilla stunden eller hur säker är egentligen den planen?

Eller så är man 2 personer på båten och ena personen hoppar va i helsingborg och pratar i telefon sammtidigt med dig. Han har ingenting på sig när han går förbi tullarna och om de står där åker man bara tebax till danmark, står de inte där så är de ju fritt fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in