2011-06-27, 21:06
Medlem
medical_growers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illusi0n
Det här är en dum fråga som ni säkert kommer att skratta åt men tror ni att det finns någon chans att man kan ta med sig grönt genom flygplatskontrollen från Sverige till Mallorca?

Jag vet inte hur tullen är där, men du kan nog hitta fint gräs på Mallorca ska du se.
Citera
2011-06-27, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medical_grower
Jag vet inte hur tullen är där, men du kan nog hitta fint gräs på Mallorca ska du se.

Hur menar du nu? Att jag kan hitta gräs i skogen?
Citera
2011-06-27, 23:24
Medlem
medical_growers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illusi0n
Hur menar du nu? Att jag kan hitta gräs i skogen?

Snarare att du köper av någon strandraggare eller dylikt.
Citera
2011-06-27, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medical_grower
Snarare att du köper av någon strandraggare eller dylikt.
Finns det såna? Är inte det lite riskabellt? Menar civilarna får det ju ett rätt så bra jobb att ligga på stranden och vänta på att bli "uppraggad"^^
Citera
2011-06-30, 22:29
Medlem
RoddanNo1s avatar
Är chansen stor att man blir tagen ifall jag smugglar ca 6-7G från Christiania till Sverige? Ska åka dit med båten
Citera
2011-07-02, 02:15
Medlem
Nån ide att smuggla med sig lite salvia från amsterdam? Hundarna är väl inte tränade för att känna salvia lukt eller?
Citera
2011-07-02, 23:23
Medlem
petardylovers avatar
Torskade idag, 4 gram brunt. Helsingör-hbg...
Fick 5500 kr i böter. Ostraffad.

Rätt surt faktiskt..Inte så kul å visa ballen för en man.
Kmr jag få göra pisseprov? Dom sade inget om pisseprov, inget om polisen heller.

Blev bara tullad, sen fick jag vänta väldigt länge sen kom dom och fråga var jag köpt det och hur mkt det kostade. Sen fick jag följa med och skriva på en fullmakt att jag godkänner att jag smugglat.

Kan jag ta körkort, eller är det problem nu?
Citera
2011-07-02, 23:24
Medlem
petardylovers avatar
fel.
Citera
2011-07-03, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av petardylover
Torskade idag, 4 gram brunt. Helsingör-hbg...
Fick 5500 kr i böter. Ostraffad.

Rätt surt faktiskt..Inte så kul å visa ballen för en man.
Kmr jag få göra pisseprov? Dom sade inget om pisseprov, inget om polisen heller.

Blev bara tullad, sen fick jag vänta väldigt länge sen kom dom och fråga var jag köpt det och hur mkt det kostade. Sen fick jag följa med och skriva på en fullmakt att jag godkänner att jag smugglat.

Kan jag ta körkort, eller är det problem nu?

Inga problem, du får endast böter, och ingen kontakt med polis, inget händer med ditt körkort =)
Citera
2011-07-03, 12:44
Medlem
petardylovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amoamo
Inga problem, du får endast böter, och ingen kontakt med polis, inget händer med ditt körkort =)

Ok skönt. Första gången jag torskat via båten. Jag trodde att jag kunde göra som jag alltid gjort. bara gått igenom. Utan tull. Men icke. Denna gång stod dom svinen där. Men trevliga var dom. Även om dom tog mitt stash.
Citera
2011-07-03, 13:31
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petardylover
Ok skönt. Första gången jag torskat via båten. Jag trodde att jag kunde göra som jag alltid gjort. bara gått igenom. Utan tull. Men icke. Denna gång stod dom svinen där. Men trevliga var dom. Även om dom tog mitt stash.

Fyf*n vilken osis! Själv hade man turen att passera tullen med 2hegge den senaste resan, fast detta var mellan kph-malmö (tåg), fyfan vad rädd man vart när tullen stannar, ja. just hos mig ^^ och börjar fråga massa frågor vart jag har varit och gjort osv osv, har nog aldrig i hela mitt liv varit så rädd! DAAAMN
Citera
2011-07-03, 18:05
Medlem
deaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
Fyf*n vilken osis! Själv hade man turen att passera tullen med 2hegge den senaste resan, fast detta var mellan kph-malmö (tåg), fyfan vad rädd man vart när tullen stannar, ja. just hos mig ^^ och börjar fråga massa frågor vart jag har varit och gjort osv osv, har nog aldrig i hela mitt liv varit så rädd! DAAAMN

Hade dom hund? Hur förvarade du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in