Hur tror ni det är att ta med sig Tramadol från Thailand? hört att det inte är några problem alls, men för säkerhetsskull kan man ju köra upp en kondom i anus Kan hundar lukta till Tramadol?
Tänkte precis samma sak för ens stund sen. Om man lägger grejerna ihop med en massa frysklampar till exempel. Det som händer är ju att alla reaktioner avstannar i gräset/haschet och då kommer inga molekyler att spontant gå till gasfas. Men iofs kommer en minimal del kanske göra det, vilket säkert räcker, det hinner nog inte frysa tillräckligt eller komma ner i tillräcklig låg temperatur...
Jag råkar ha tillgång till flytande kväve. Skulle detta vara adekvat tror du ?
Nu har jag inte läst igenom 100+ sidor, men vad sägs om det här förslaget:
Jag har bott i Helsingborg hela mitt liv och har tagit båten till Helsingör flertalet gånger. Jag har aldrig smugglat Cannabis i någon form, dock har jag smugglat sprit ett antal gånger i min ungdom utan problem. Om tullen står där (vilket de gör i regel torsdag-lördag eftermiddag) så stoppar de bara ungdomar 14-20 OM de inte har sällskap av vuxna. Om man kör bil så blir man garanterad inte genomsökt om du har en halv familj i baksätet.
Tullarna prioriterar bilar och lastbilar över fotgängare så om du smugglar ett hegge eller mindre är det troligast säkrast att gå. Dessutom, ta sundsbussarna (åk inte till knutpunkten). Tullarna är här ännu mer sällan och jag kan med stor säkerhet säga att de troligen aldrig haft en hund där. Än mindre kl 22 en tisdag.
Alltså: Om du är 20+, kör upp ett halvt hegge i röven och gå nära en familj med ett flak (Jag har en släkting som blivit stoppad ett par gånger, men aldrig någonsin har jag hört talas om någon som behövt strippa). Ännu bättre, låna en rullstol, ta ett helt hegge och rulla ut från båten som en kung.
Är du 30+ så skaffa dig en "Hemmabjörn"-look och köp ett par flak öl på hemvägen också (så är du mindre misstänksam). Du bör kunna rulla förbi tullarna med biten i jackfickan utan problem (om de ens är där).
Är du 50+ så borde du i princip kunna hålla hegget i handen medans du går av båten, de blir helt enkelt inte stoppade.
En annan taktik, om man är under 20 och har is i magen, skulle kunna vara att "försöka" smuggla en vinflaska typ halvt uppenbart i din skolväska - samtidigt som du har någonting mer värdefullt mellan benen (under pungen går också bra). Om tullen sedan tar dig kan du ganska kallt räkna med att de tror att de är färdiga efter att de hällt ut vinet och gjort en anmälan som blir typ ringa böter.
Ni kan säkert luska ut flera andra metoder, men i allmänhet gäller:
Tullarna står där inte måndag-onsdag (generellt)
På sundsbussarna finns inga hundar så att gömma under pungen = win
Tullarna är rasister och följer stereotyper. Bli en stereotyp de inte reagerar på
Gränserna för brottsskalan går vid 60g och 2,5kg. Ta hellre 55g än 65g om olyckan skulle vara framme
Säkert redan blivit frågat, men hittade inte så frågar igen.
Om man kör upp cirka 10g brunt direkt i prutten (Inte så sugen på att svälja). Vad finns det för risker?
Om det är ordentligt inslaget och i kanske 2.5 bitar? Borde inte skada prutten för mycket? Sätta sig på sidan? Åka upp i tarmarna?.
Låt oss säga att vi tar en hon hund modell stor, och kör ner så mycket knark det går i hundens mage och sedan tar tåget.
väl hemma i Sverige avlivar man den på valfritt sätt och plockar ut knarket.
För om knarkhunden visar intresse för min hund är väl det inget konstigt speciellt om knark hunden är av manligt kön?
Eller måste man ha vaccinerings papper och sånt på hunden om man ska åka till Danmark?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!