2008-12-09, 11:07
Medlem
Brainfreezes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryHillCosta
Om du kommer tillbaka till svensk mark där svenska lagar gäller så är det ett brott att ha THC i kroppen oavsett om du rökte på i Holland där det är lagligt.

Fel, kan du styrka att du varit i Holland för inte allt för länge sen kan du inte bli dömt för att enbart ha thc i kroppen.
Citera
2008-12-09, 11:14
Medlem
jockeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoork
Ska till usa om 2 mån och tänkte att det hade varit najs och ta med lite cannabis. någon som har några förslag om smartaste sättet osv.

Idiot
Citera
2008-12-09, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brainfreeze
Fel, kan du styrka att du varit i Holland för inte allt för länge sen kan du inte bli dömt för att enbart ha thc i kroppen.

Det borde då innebära att om man kan styrka att man har varit utanför Sveriges gränser inom en inte allt för lång tid innan så borde man inte kunna bli dömd för bruk av någon slags narkotika. Eller skulle man bli utlämnad till landet i fråga? Har svårt att tro på dig..

Kan man få ett inlägg av någon som läser juridik eller är kunnig?
Citera
2008-12-09, 11:51
Medlem
Headcharges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryHillCosta
Det borde då innebära att om man kan styrka att man har varit utanför Sveriges gränser inom en inte allt för lång tid innan så borde man inte kunna bli dömd för bruk av någon slags narkotika. Eller skulle man bli utlämnad till landet i fråga? Har svårt att tro på dig..

Kan man få ett inlägg av någon som läser juridik eller är kunnig?

Du kanske har missat att cannabis är laligt inom viss mån i holland?
Citera
2008-12-09, 11:55
Medlem
KallaMigShaggys avatar
Lagen är utformad så att du inte kan dömas för ett brott i Sverige,
om det var lagligt i landet du begick brottet (vilket alltså inte var ett brott).

Så om du kan styrka att du varit i holland när du rökt,
kan du inte dömas för enbart THC i blodet.

Har ingen källa att hänvisa till, men det går nog att hitta om ni söker.

Rätta mig om jag tolkat lagen fel
Citera
2008-12-09, 12:00
Medlem
Impulse202s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headcharge
Du kanske har missat att cannabis är laligt inom viss mån i holland?

Och du har kanske missat att THC är olagligt i alla dess former inom Sveriges gränser, inget undantag för att det finns inuti kroppen och när/var man befann sig när det hamnade där?

Alltså att om han röker utomlands i ett land som det är lagligt, så kommer han inte bli straffad när han landar på Svensk mark och behöver göra prov förutsatt att han inte har THC kvar i kroppen.
Var han rökte och vad han har för bevis skiter dem fullständigt i... Var en som pluggade juridik och svarade på exakt samma fråga här på forumet för några månader sedan.
Landar han i Sverige med THC i omloppet så är det ett lagbrott enligt svensk lag, eftersom man ej får lov att ha det här.
Senast redigerad av Impulse202 2008-12-09 kl. 12:02.
Citera
2008-12-10, 02:29
Medlem
Har läst igenom tråden och har funderingar kring köpenhamn-malmö-smuggling. Rent generellt så är det vad jag vet ankomstlandets ansvar att leta efter knark och inte avreselandet, dock kan jag tänka mig att det är annorlunda då sverige/danmark ligger så nära, båda i EU osv.

Någon som vet? Är det någonsin dansk tull? Ifall de visar sig så antar jag att det är på perrongen i köpenhamn då? Jag frågar därför att ifall det skulle visa sig att det endast är svensk tull så kan man slappna av betydligt när man kliver på tåget.

Den svenska tullen stiger aldrig på i danmark heller antar jag, eller?
Senast redigerad av skumm 2008-12-10 kl. 02:37.
Citera
2008-12-13, 18:21
Medlem
tjackkurts avatar
bästa sättet att skicka 5a inrikes?? pm gärna.
Citera
2008-12-13, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjackkurt
bästa sättet att skicka 5a inrikes?? pm gärna.

via posten.
Citera
2008-12-13, 18:31
Medlem
DeMo_Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skumm
Har läst igenom tråden och har funderingar kring köpenhamn-malmö-smuggling. Rent generellt så är det vad jag vet ankomstlandets ansvar att leta efter knark och inte avreselandet, dock kan jag tänka mig att det är annorlunda då sverige/danmark ligger så nära, båda i EU osv.

Någon som vet? Är det någonsin dansk tull? Ifall de visar sig så antar jag att det är på perrongen i köpenhamn då? Jag frågar därför att ifall det skulle visa sig att det endast är svensk tull så kan man slappna av betydligt när man kliver på tåget.

Den svenska tullen stiger aldrig på i danmark heller antar jag, eller?

Är du inte avslappnad/nojjig så ska du helt enkelt inte göra det tycker jag. Hyr hotellrum i danmark o ta det fett najs ett par dagar.
Citera
2008-12-13, 22:57
Medlem
tjackkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ken_park
via posten.

jojo självfallet. Tänkte lite mer ingående, typ att man lägger gräset i en schampooflaska och tejpar ihop den, sen kanske skicka i ett vadderat kuvert? fungerar det?
Citera
2008-12-14, 00:07
Medlem
SandaPandans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impulse202
Och du har kanske missat att THC är olagligt i alla dess former inom Sveriges gränser, inget undantag för att det finns inuti kroppen och när/var man befann sig när det hamnade där?

Alltså att om han röker utomlands i ett land som det är lagligt, så kommer han inte bli straffad när han landar på Svensk mark och behöver göra prov förutsatt att han inte har THC kvar i kroppen.
Var han rökte och vad han har för bevis skiter dem fullständigt i... Var en som pluggade juridik och svarade på exakt samma fråga här på forumet för några månader sedan.
Landar han i Sverige med THC i omloppet så är det ett lagbrott enligt svensk lag, eftersom man ej får lov att ha det här.

https://www.swecan.org/modules.php?n...wtopic&t=47776

läs där och se själv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in