2012-09-07, 00:21
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Stacy
Den här länken beskriver rätt bra hur jag kände när jag läste din kommentar.

Genious!
Haha förlåt då
Citera
2012-09-07, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mxlaser
Trist om du är den enda på tåget som luktar Cannabis.

Till TS och andra på som funderar. För att man passerar gränsen betyder inte det att allt är "grönt", "brunt" eller vad fan ni vill kalla det. Åkte med ett tåg genom Skåne, varpå vi stannade vid en station vi inte skulle stanna på (småhåla). Där kom Tullen ombord tillsammans med Polisen, om jag förstod det rätt (allt hände snabbt) så tog dem en kille som hade en större gympabag samt en kille som satt en liten bit ifrån honom som satte sig på tåget en bra bit från gränsen (Hässleholm, tar ca 50 min med tåg till Malmö).
Ja, men hur ofta händer det egentligen? Jag åker tåg dagligen och de väldigt få gångerna jag har sett tullare har varit på Malmö C.
Citera
2012-09-07, 01:16
Medlem
tripptamins avatar
Allt hänger på hur du som person avger ditt kroppsutryck och ansiktsutryck. Lär känna din kropp och psyke innan du ger dig ut på smuggel äventyr. Är du riktigt jävla nojig så syns det mer än vad du tror.
Citera
2012-09-07, 01:21
Medlem
Åker du från Danmark så kan tullen vara precis vart som helst. Har sett tull med hundar på stationer som t.ex. Varberg och Göteborg.

Tror dock att de är lite mer aktiva på Köpenhamn-Göteborg sträckan än tåget emot Stockholm.
Citera
2012-09-07, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Har tänkt på en sak.
Håller varken på med droger eller smuggling.

Men varför inte tejpa fast sitt knark någonstans på tåget där folk inte letar, normalt folk dvs, och om polisen kommer och gör razzia så tar dom bara knarket men inte dig.

Om det inte kommer någon razzia är de bara att gå och hämta paketet strax innan man går av.

Vet inte om jag är ett geni eller fler har tänkt likadant

Du är tyvärr inget geni. Standard när man smugglar med tåg är att lägga de i en väska, slänga upp på hatthyllan och gå och sätta sig en 20 meter bort. Sen är det bara att hålla tummarna för att de inte kommer med hundar och snokar på din väska Och gör de det så kan de som sagt aldrig bevisa att det är din väska.
Citera
2012-09-07, 01:27
Medlem
TorstenFlincks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smk11
Du är tyvärr inget geni. Standard när man smugglar med tåg är att lägga de i en väska, slänga upp på hatthyllan och gå och sätta sig en 20 meter bort. Sen är det bara att hålla tummarna för att de inte kommer med hundar och snokar på din väska Och gör de det så kan de som sagt aldrig bevisa att det är din väska.

Känns dock inte bergsäkert att ha den i samma vagn som man färdas i. Då är väl toaletten bättre. Funderade på detta med när jag åkte senast men fick upp bilden i huvet av att nån jävla kärring pekar på mig när tullaren frågar vems väska det är, så jag sket i det. Men men, det kanske inte är tillräckliga bevis vad vet jag.
Citera
2012-09-07, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Håller verkligen med dig.

Ja, det finns alltid en viss sannolikhet för att åka fast om man håller på med olagligheter. Ett tåg kan polisen genomsöka. Jag har även sett tullens bilar ganska långt in i landet.
Hoppas på att knarksmugglaren åker fast och straffas hårt.

Tyvärr så är chansen minimal att åka fast med tåg. Smugglas ofantligt mycket droger ifrån dk med tåg varje dag. Polisen tar kanske 1 av 2000 som smugglar.

Polisen och staten slänger med andra ord pengar i sjön genom att satsa på tullen. Som vanligt när det gäller narkotika.
Citera
2012-09-07, 09:04
Medlem
GlennGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Hur jävla svårt ska det vara för folk att smuggla lite grönt över öresundsbron? Ta en väska, lägg upp den på hatthyllan eller liknande, sätt dig en kupé därifrån. När du väl kommit över gränsen hoppar du av i Hyllie och byter tåg till pågatåg vidare mot Malmö C. Givetvis ser du dock till att vara försiktig när du hanterar det gröna under tiden för att minimera att fastna via hundar.
Observera dock att detta bara är teoretiskt.

Tullen kan kolla på övervakningsfilm från valfri station i Danmark, ser de då dig med väskan blir det ganska svårt att förneka det. Finns ju så klart sätt att komma runt detta också.

Citat:
Ursprungligen postat av 25-To-Life
Observera dock att skulle tullen kliva på, och frågar vems väska det är, och dem inte får något svar då "du" sitter i en annan vagn så öppnar dem den.

De öppnar väskan även om du säger att det är din...

Citat:
Ursprungligen postat av akabelieve
Som till exempel vart?

Inne på toaletten finns det flera potentiella ställen

Det är en jävla rörelse på tullen nu jämfört med för 1-2 år sedan. Det mest komiska är när det kommer på civiltull. Ofta yngre i 25 års åldern, någon tanig tjej med noll pondus som försöker vara kaxig.

Tur man äntligen flyttat över till Köpenhamn så man slipper de där jävla resorna...

De kommer på vid Kastrup. Har man inte sett dem när man är framme vid Hyllie brukar läget vara lugnt.
Citera
2012-09-07, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Har tänkt på en sak.
Håller varken på med droger eller smuggling.

Men varför inte tejpa fast sitt knark någonstans på tåget där folk inte letar, normalt folk dvs, och om polisen kommer och gör razzia så tar dom bara knarket men inte dig.

Om det inte kommer någon razzia är de bara att gå och hämta paketet strax innan man går av.

Vet inte om jag är ett geni eller fler har tänkt likadant

Har en polare som bor i malmö. Hans vänner brukar köpa i köpenhamn, sen slänga skiten i papperskorgen på toaletten. Sen ett par stopp in i Sverige går dom och hämtar det för att sedan hoppa av tåget.
Dom har gräset på sig i max 1 minut när dom är på tåget. Chansen för att dom ska tas på färsken måste vara väldigt liten...
Citera
2012-09-07, 10:20
Medlem
Det hänger mest på att hålla sig lugn och att inte uppträda misstänksamt om man stöter på tull. De luktar sig till rädsla och odågor bättre än någon hund i världen kan lukta sig till cannabis.
Citera
2012-09-07, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smk11
Tyvärr så är chansen minimal att åka fast med tåg. Smugglas ofantligt mycket droger ifrån dk med tåg varje dag. Polisen tar kanske 1 av 2000 som smugglar.

Polisen och staten slänger med andra ord pengar i sjön genom att satsa på tullen. Som vanligt när det gäller narkotika.
1/2000, njae, det var en fet jävla överdrift kan jag lova dig. Har du ens ngn egen erfarenhet av det, förutom ngn enstaka lyckad resa?
Citera
2012-09-07, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Ja, men hur ofta händer det egentligen? Jag åker tåg dagligen och de väldigt få gångerna jag har sett tullare har varit på Malmö C.

Väldigt sällan. Men frågan var OM, inte hur ofta det händer. Det är väl bara när dem fått tips om att smugglaren kommer att träffa köparen, så kan de binda ihop brotten samtidigt.

Vanligare att dem är i Hyllie, om dem är någonstans dvs. I Malmö kan man redan ha hoppat av i Hyllie, som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in