Citat:
Ursprungligen postat av MrSnooze
Tjo..
har läst lite här i tråden och ser att det va ett tag sedan HBG-Helsingör nämdes..
Någon som vet vilka tider tullen är mest aktiv på dygnet på Knutan?
Om det ens finns någon där haha ,har aldrig sett någon..
Skulle det funka bra med en Taco-glasburk som man stoppar sitt sköna gröna i?

Kan säga att efter årskiftet har de ökat tullen markant på knutpunkten, utan 10 eller 12 resor(kommer inte riktigt ihåg. rest dit för mycket) Så har tullen inte varit där 2ggr. Har polare som tagit samma rut utan mig och den gången var de inte där så vår statistik från 3 januari har varit tull 8/11 eller 11/13ggr :P Innan årskiftet hade jag sett tull en gång :P Så tro nog att man har fått sig sina adrenalinkickar
Kan förövrigt säga att om de har narkotikahund så spärrar de av så du måste gå förbi hunden som de har där och detta brukar inledas på morgonen för att sedan stanna hela dagen, så ser du dem på morgonen skit i det :P Jag vet för jag blev tagen, inget på mig dock med hunden kände min meckdosa xD
Gick även förbi en hund (denna gång ingen avspärrning och hunden behövde inte lukta på dig) med 50-60g under pungen, hände inget gick igenom som en happy camper

De andra gångerna har det inte varit nån hund o bara att valsa igenom, men man vet ju aldrig om de tar dig ändå.
För övrigt så skulle jag rekommendera sundsbussarna istället för scanlines nu när dessa går. ta den båten påvägen till backa så kommer du förstå varför, är tullen där vet du de innan du äns gått av båten med lite list :P (tyvärr har ju vinterns hårda väder gjort att den bara vatt igång i en månad lite drygt nu)
Kan inte ge någon statistik när det gäller sundsbussarna, men scanlines kan du inte veta. De kan poppa in på 30min(gjorde de på mig, hade spejare som åkte över före, ingen tull, 30min när jag är över står trollen där

) Så som sagt mitt tips e skit i scanlines iaf på vägen tillbaka och ta sundsbussarna för du ser från båten om de är där o då är det ju bara att åka tillbaka o chilla