2005-08-29, 18:25
Citat:
Ursprungligen postat av Radio Hård
Hundar kan ha fel också. Fick interiören i en Simca helt nedmonterad för några år sedan vid inresa i Norge. Vi tre i bilen fick strippa mm i separata rum. Allt pga att en hund markerade mot instrumentbrädan, där det aldrig hade förvarats nåt knark. "Har dere brent nåre kabler der?" blev frågan till sist. Dessa fantastiska hundar kan alltså missta sej.
Läste förstrött igenom tråden..är själv ingen knarkare..har aldrig testat och tänker heller inte göra det, men känner ändå igen situationen:
Hade varit i bilsemester i Estland -98, kör av bilen från färjan, kommer till tullen. Tullaren fetblänger på min bil; en skabbig Audi 100 80:a ..Jaha det blir å köra in här, fick köra in i tullarnas garage. Tre sura gubbar kommer fram till mig, stöddiga som fan. Fick ta av mig kläderna i en hytt, blev tafsad på både här och där. De kollade to.m. min snusdosa efter knark. Tullarna börjar sen skruva loss luftrenare, baksäte på bilen.. efter ett tag har en av dem fått för sig att jag gömt nåt i tanken
Han kollar snett på mig och ska sen tömma tanken på bensin..men det lyckas inte för deras jävla slangfäste passar inte eller nåt likn. Kände mig som värsta terroristen..Fick stanna ca 4 timmar. Till slut fick jag åka. Inte en ursäkt fick man en gång
..De där jävla tullarna är så stereotypa i sitt tänkande. De tror; gammal bil+orakad 25 åring=Bagaget fullt med knark. Barnfamiljer och slipstyper i nya bilar stannar dom ytterst sällan, det är säkert där knarket finns.