2005-11-08, 13:05
Medlem
Rebelxs avatar
Jag tror det bara är myt.
Lukten måste finnas där om en hund eller vad som helst ska känna av det. Antingen har man råkat förmedla kontakt mellan drogen och någon behållare man har den i, klädesplagg what ever.
Lukt fungerar inte som strålning och penetrerar genom massa vätskor, plast, bla bla man nu har den i.

Jag tror bara man måste vara klantig/ofärsiktig för att inte lyckas få in drogerna i något som hundarna kan få upp doften ifrån.

Kan inte se hur en hund skulle kunna få upp lukten från mitt 1g gräs jag har lindat in i plastfolie, tvättat plastfolien med något ifall jag skulle lyckats få spår av drogen på utsidan.

Vaakumforpacka det några ggr om jag kände nån som jobbad i ett kök.

Ta en termos t.ex., schaampo flaska eller något annat tätslutande och lyckas få in den i den, sedan fylla på med valfri vätska.

Kan någon säga hur lukten skulle kunna ta sig ut och i luften så att hunden ska få en enda luktmolekyl (eller vad det kallas) in genom sin nos?
Citera
2005-11-08, 15:17
Medlem
diversions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaR
2? Med lite ansträngning och glidmedel så borde man lätt kunna få upp 20g i kaktunneln.
Fick mig förresten att tänka på goatse-mannen... Han borde ju kunna få upp typ ett kilo .

Och är man bög får man nog upp 100..
Citera
2005-11-08, 23:43
Medlem
hachis avatar
Jag kom och tänka på en sak...kan man inte frysa in det, antingen i mitten av en isbit eller bara frysa det och sen lägga det i en frysväska eller termos.
Citera
2005-11-09, 00:39
Medlem
jag knarkar inte elle nåt, bara roligt att komma på saker som kanske fungerar. uppmanar inte till brott heller.

Borde det inte gå, (om man är kompisar) t. ex 4 st, dom 3 första gnuggar in sig med med det på armar o ben kanske, då om tullen har hundar med sig så tar dom givetvis dom 3. men dom har ju inget på sig, bara "lukten", så då kan dom ju inte ta fast dom. då är det väl inte så stor chans att dom den 4:e om det redan är 3 st framför som hunden luktat på, dom borde man väl kunnta ta med sig rätt mycke om man försökt dölja lukten så bra som möjligt? man ska inte agera som kompisar heller för då kanske dom kollar den 4e personen ändå.

detta är endast tankar, vet inte alls hur det fungerar med tull o så och har aldrig varit i amsterdam.
Citera
2005-11-09, 02:33
Medlem
Ralphies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av väckt
Om man bussar hem så e det väl mindre chans än om man t.ex flyger?

Var det bara jag som trodde han menade någonting annat? Eller så är jag bara lite mer stenad än er just nu
Citera
2005-11-09, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd_Spencer
När en tulltjänsteman föreläste i skolan för ett antal år sen så påstod han att det var omöjligt att slinka förbi en knarkhund om hunden luktade på grejorna. Det räckte med att det fanns en molekyl så skulle huden känna doften av den.
En molekyl doftar inte, enda sättet en hund kan känna av den är om denna molekyl flyger rätt in i nosen på den. (och jag tror inte att en molekyl räcker för att trigga hundens luktsinne, handlar antagligen om ett tiotal åtminstånne)

För att en hund ska känna lukten av något måste partiklar från detta ämne komma in i hundens näsa, om man har lyckats nog bra med en förpackning sker inte detta.
Men att förpacka "rätt" är mycket svårare än vad man tror.
Citera
2005-11-09, 23:52
Medlem
diversions avatar
Om man gjuter in biten i lexan, och sen lägger den i en ny konservburk och fyllet allt luftrum med silicon. Sen tätförsluter man skiten och badar den i betbad i några sekunder. Tvättar av den.. alla rester av röka borde nu vara borta?
Citera
2005-11-10, 01:17
Medlem
Bara lite synpunkter:

Är det verkligen värt besväret och riskerna med att smuggla när det handlar om små mängder?

Seriöst, allt under 10 g känns verkligen helt meningslöst.

Är det verkligen värt risken att smuggla in något värt ett par hundra kronor och riskera saftiga böter och en prick i registret?

Ska man göra sig besväret att smuggla kan man väl åtmindstone ta med sig så man har en tid framåt för personligt bruk, eller tjäna en slant på att sälja det vidare.

En dag ska jag köpa en segelbåt, lära mig segla, och sedan åka till Amsterdam och lasta den full med gräs och be till gud att jag inte virrar bort mig på Nordsjön.
Citera
2005-12-01, 15:52
Medlem
Av en slump läste jag den här tråden samtidigt som jag såg på tv, reklam, mer specifikt. Jag kom att tänka på en sak, det var på en OBH nordica reklam, saladsburkar som man skapar vacuum i. Om saladsburken funkar borde man väll kunna smugla i sådanna?

Jag knarkar inte, har aldrig varit till amsterdam, och har ingen erfarenheter av att smugla saker som luktar. Jag uppmanar ingen till bortt, detta är endast en teroi i en diskusion.
Citera
2005-12-01, 19:21
Medlem
DrGreenthumbs avatar
hur är det med att stoppa en påse grönt eller brunt i en flaska fullt med stark billig parfym... skulle den starka lukten övervinna cannabis lukten?
Citera
2005-12-01, 22:21
Medlem
gendarns avatar
Det bästa är väl att investera i lite frön när man är i amsterdam och odla eget.
Citera
2005-12-02, 03:37
Medlem
så här skulle jag göra ..allt skit om att smuggla några G bara för att testa??..ska man smuggla ska man göra det rejält jag skulle antingen skicka en kurir eller kanske gömma knarket i någon resväska som nån har lämnat obevakat? sen får man väl rycka väskan på flygplatsen i sverige kan jag tänka mig..
borde funka fint,jag har testat det här själv och uppmanar alla till brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in