Flashback bygger pepparkakshus!
2009-05-25, 17:29
Medlem
Insomniac^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Hehe, den kan ge dig en JÄVLIGT lång bil resa, du måste packa kläder för Haparanda

Någonstans stannar de nog
Citera
2009-05-25, 18:09
Medlem
Denoms avatar
Om jag skickar ett paket med DHL från Thailand till Sverige, hur är då troligtvis tullkontrollen på det paketet?
Citera
2009-05-25, 18:11
Medlem
zokes avatar
Bara ha det på dig sen gå som normalt,
Citera
2009-05-25, 20:17
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoke
Går inte så bra om man stöter på en hund.
Citera
2009-05-26, 16:10
Bannlyst
Om tullen beslagtagit ett brev från en , skickar de ett brev hem, ringer de upp eller skickar de polis först ?

edit innehållet är endast 2 gram.
Citera
2009-05-26, 16:54
Medlem
One-Loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msnhack
Om tullen beslagtagit ett brev från en , skickar de ett brev hem, ringer de upp eller skickar de polis först ?

edit innehållet är endast 2 gram.

De skickar brev hem och säger att du ska komma ner, vilket du kan skita i. Då kanske dom skickar vidare till polisen, men bor du i en stor stad så orkar aldrig polisen bry sig om något fall med 2g. Bor du i en håla med 500 pers och 1 polis kanske det är skillnad dock.
Citera
2009-05-26, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av One-Love
De skickar brev hem och säger att du ska komma ner, vilket du kan skita i. Då kanske dom skickar vidare till polisen, men bor du i en stor stad så orkar aldrig polisen bry sig om något fall med 2g. Bor du i en håla med 500 pers och 1 polis kanske det är skillnad dock.

okej. får hoppas att jag blivit blåst av säljaren istället för att tullen tagit brevet..verkar vara så då han inte svarar på mina mail längre...
Citera
2009-05-26, 18:56
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Om jag skickar ett paket med DHL från Thailand till Sverige, hur är då troligtvis tullkontrollen på det paketet?

Bump, går det bra genom tullen med DHL eller?
Citera
2009-05-26, 19:25
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoke

Den gubben går inte kan jag ju säga, lyckades fastna i tullen på Bergens lilla flygplats (Norge) en helt vanlig måndag, var ute och reste med släkten när det trskar förbi nån tullare med hund, jag hade inget med mig men hade haft i ficka till samma morgon, hunden kände lukten direkt och sen var det ett jävla tjaffs i typ 40min. Fattade först inte alls va den lilla nissen sa, men förstod iaf till slut att alla kläder skulle av, sagt och gjort så stod jag där naken framför nån norsksnackande snubbe i plasthandskar som av någon anledning VÄGRADE att prata engelska utan pratade långsam norska istället. "Vänd dig om och böj dig fram" . Men slapp handen i röven iaf

Men jag tänker iaf aldrig smuggla på ett flygplan, aldrig tillräckligt säkert.
Citera
2009-05-26, 21:27
Medlem
Snapcounts avatar
Tja, har ju inte läst alla 151 sidorna i tråden..

.., men läser ju lite nu och då i tråden.

Tullens (äkta) hundar kan man ju inte lura, man kan bara vinna tid.

Så frågan smugglings-frågan är egentligen :

-hur lång tid kan man vinna innan dofterna "sipprar" ut ?
-vilka material håller dofterna längst ?

frågar ju bara för eget bruk, dvs inga heggen osv..

Känner ju till Barry på never get busted, men vilka andra "jobbar" på samma sida ?
Citera
2009-05-26, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
.., men läser ju lite nu och då i tråden.

Tullens (äkta) hundar kan man ju inte lura, man kan bara vinna tid.

Så frågan smugglings-frågan är egentligen :

-hur lång tid kan man vinna innan dofterna "sipprar" ut ?
-vilka material håller dofterna längst ?

frågar ju bara för eget bruk, dvs inga heggen osv..

Känner ju till Barry på never get busted, men vilka andra "jobbar" på samma sida ?
Är det från ett någorlunda närbeläget land så kör på högdensitetspolyeten inuti vacuumpåse, men framförallt, var SMART när du packar. Dom allra flesta torskar på grund av luktmolekyler som fastnar utanpå påsar och kuvert.
Vad små mängder anbelangar så kommer man ofta ganska långt på sunt förnuft, vill man köra lite större gäller det att läsa på ordentligt.
Citera
2009-05-26, 22:58
Medlem
RubbStubbs avatar
Skulle det vara möjligt att tejpa fast valfri mängd mellan 1-10gram under bilen utan att det förstördes eller blev påverkat negativt? Självfallet packat under flertalet lager plast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in