Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Undrar om du kunde ta dig 5 minuter o beskriva sunt förnuft i smugglingens ABC, menar allvar, du verkar veta vad du skriver om
Vet inte ett skvatt själv, så vad är de vanligaste misstagen ?, visst att ha gummihandskar + byta ofta. Kan även tänka mig att byta kläder ifall man i misstag skulle oavsiktligt ha kontaminerat dom.
Tack även till Svinto1337 för hjälpande svar.
Det beror lite på om du ska ha det på dig, i ett fordon eller posta osv. Men generellt kan man väl säga att luktmolekylerna med tiden tränger igenom det mesta och att hundar (då) kan lukta sig till det mesta, varför två kritiska punkter dyker upp: hur lång tid det var sedan inpackningen och att inte kontaminera utsidan på förpackningen som du själv säger.
Vill man ex köra över en gräns det bör det alltså packas eller packas om så nära själva akten som möjligt och lista ut ett sätt där man med en dåres noggranhet kan undvika molekyler på utsidan - typ att samma fingrar som rör vid produkten aldrig rör något annat.
Jag måste dock tillägga att jag inte är någon Cocaine Cowboy som spelar allan, men folk har en tendens att häva ur sig allsköns skit utan att vara pålästa hur tullverket/hundar/posten/poliser jobbar.
Men det du skriver själv är ju sunt förnuft som jag ser det.
Uppmanar ingen att begå brott...