2008-09-23, 18:34
Medlem
rymdraketens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoork
Satt på tåget från chris för typ 2 år sen med 2g shit i fickan och rester under naglarna när tullen kom på tåget med hunden tittade hunden lite på oss och gick vidare ... Vissa hundar är väl dummare än andra
Pulsen måste väl ändå varit uppe i 180 då?

Men de använder inte alltid narkotikahundar vad jag förstått?
Citera
2008-09-23, 22:25
Medlem
linusistheshits avatar
lägg det i väska och sätt dej på tåget.
Citera
2008-09-24, 00:31
Medlem
elefantbajs2100s avatar
Vet inte om någon redan sagt det eller om det kanske blir för dyrt oh lite för mycket "jobb"

Men att handla sina grejer i Chris för att sedan ta tåget till Helsingör och sen båten över till Helsingborg som i sin tur säkert har någon slags tåg förbindelse med staden man ska till, eller man kanske har någon som väntar på en med bil.
För de har verkligen ingen tull på de ställena, iaf inte när man går på båten, med bil vet jag inte riktigt.

Detta kanske främst gäller oss som bor i Skaune ;o

Men är säkert inte värt alla pengarna man lägger på transportmedlen
Citera
2008-09-24, 14:04
Medlem
tepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoork
Satt på tåget från chris för typ 2 år sen med 2g shit i fickan och rester under naglarna när tullen kom på tåget med hunden tittade hunden lite på oss och gick vidare ... Vissa hundar är väl dummare än andra

Jag har hört att den luktade på er och sedan gick vidare.
Ska du berätta en historia i verkligheten och en på nätet? Fredrik lille...
Citera
2008-09-24, 15:26
Bannlyst
Det finns 2 alternativ.
KPH -> Malmö. Tåg.
När jag själv åkte från kastrup så va det inget på tåget som kom eller gick kl 11 på morgonen. Men det finns ju risk att det kommer tull osv på tåget som jag har läst här på forumet.
Själv så ger jag 50/50% på denna alternativ för att det kan komma eller så kommer de inte. Plus att man kan lägga ifrån sig grejjer lite längre bort i från sig samt inte ha nåt lukt på kroppen eller kläder av stashet. Sen så är vissa hundar inte knark hundar har man hört oxo. Sen så kan de bara komma utan hund.
Helsingör -> Helsinborg.
99%
Har åkt båt väldigt ofta till Danmark med bil o alltså de kollar aldrig. Man åker på båten o sen kliver man av och åker iväg. Fast man ser att det finns tull o sånt på den svenska sidan men det är minimal chans 1 av 1000 att man blir stoppad. Vet ej hur det går till när man åker utan bil kan nån hjälpa. Kanske en mini fakta om vägen till o från Danmark båt och tåg.
Bra för nybörjare som mig som aldrig varit på kriss att veta mera.
Senast redigerad av roxs 2008-09-24 kl. 15:32.
Citera
2008-09-24, 16:22
Medlem
Det finns ju någon sorts sprej man kan köpa någonstans (kommer inte ihåg vad den heter) som luktar cb.
Känner hundar igen de tro?
isf så skulle man ju kunna gå runt lite diskret och spreja på olika ställen i tåget så att hunden känner lukten överallt.
Då skulle väll inte tull personalen kunna/hinna titta överaällt (ett förslag bara )
Citera
2008-09-24, 16:35
Medlem
Borde det inte vara bäst att först paketera bra, sen smälta t.ex. plast utanpå det tjocka plastpacketet. Det är väll i princip omöjligt för en hund att lukta sig igenom solid, lufttätt plast?

Tillägg: Eller så kan man väll stöpa ett ljus runt en välförpackad påse?
Senast redigerad av amensentis 2008-09-24 kl. 16:38.
Citera
2008-09-24, 18:40
Medlem
Korneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amensentis
Borde det inte vara bäst att först paketera bra, sen smälta t.ex. plast utanpå det tjocka plastpacketet. Det är väll i princip omöjligt för en hund att lukta sig igenom solid, lufttätt plast?

Tillägg: Eller så kan man väll stöpa ett ljus runt en välförpackad påse?

Vet inte om det är sant men jag har hört att hundar kan känna lukten av droger som legat vacuumpackade dränkta i bensintanken som är igensvetsad på en bil.

DET är bra luktsinne
Citera
2008-09-24, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kornelius
Vet inte om det är sant men jag har hört att hundar kan känna lukten av droger som legat vacuumpackade dränkta i bensintanken som är igensvetsad på en bil.

DET är bra luktsinne

Shit. Folk underskattar alltid tränade tullhundar. En utbildad narkotikahund kan du inte lura, så enkelt är det. En tränad hund kan från en båt markera vid vattenytan om en människa ligger på botten av en sjö av medeldjup. Så bra luktsinne har de.

Vad man än omsluter valfri drog med så kommer lukten ALLTID ut. Det handlar bara om hur lång tid det tar innan den tränger ut ur det omslutande materialet.
Citera
2008-09-24, 20:26
Bannlyst
Vad är det med er i denna tråden?

Klart som fan att det finns sätt att lura hundarna, de är mänskliga och går att manipulera precissom allt annat.. Herregud vad ni överskattar dem.
Citera
2008-09-24, 20:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasch-Tomte
Vad är det med er i denna tråden?

Klart som fan att det finns sätt att lura hundarna, de är mänskliga och går att manipulera precissom allt annat.. Herregud vad ni överskattar dem.

Det är väl just det dom inte är?
Citera
2008-09-25, 10:44
Medlem
Har läst nästan alla sidor men hittar inte de ja letat efter , vicken sträcka är bäst? Grenå -varberg - Helsingör-helsingborg eller Fredrikshamn-Götebrog?

Tack för svar

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in