2009-03-11, 11:20
Medlem
lethaldoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HabIb*
Har en liten fråga om hur de är inom posten i Sverige

Utrikessmuggling i form av brev osv. är mest prioriterat för tillfället.

Hur mycket polisen än lägger resurser på det så kommer ungefär brevet förbi 2/3 gånger. Det säkraste är inrikespost, det går både snabbare och är inte lika prioriterat..

Förövrigt, om du gör det rätt så kan du inte bli kopplad till brevet, dom kan dock kräva att få se kontoutdrag. Så betala alltid kontant!

Om dom nu hittar det, så är den vanliga rutinen att dom bestlagtar brevet och skickar ett brev hem till dig. Oftast kan du bara kasta det så hör dom inte av sig, tar dom in dig är det bara att neka.. Sen läggs det ner.

Förutsatt att det inte handlar om grov smuggling.
Tänk på att det är inte du som gör något olagligt förns du öppnar paketet och struntar i att anmäla det
Senast redigerad av lethaldose 2009-03-11 kl. 11:24.
Citera
2009-03-12, 13:19
Medlem
siffetlocos avatar
Frågan har garanterat redan ställts men frågar igen.

Om man nu smugglar över det via bil från chris, chansen är ju inte jättestor att man blir plockad? Och smugglar man i bil finns det väl ingen återvändo, du kan inte dumpa det med andra ord?
Citera
2009-03-12, 14:42
Medlem
Rangvalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siffetloco
Frågan har garanterat redan ställts men frågar igen.

Om man nu smugglar över det via bil från chris, chansen är ju inte jättestor att man blir plockad? Och smugglar man i bil finns det väl ingen återvändo, du kan inte dumpa det med andra ord?

Bilarna kollas nog inte så ofta som dom går ombord med vovve på tåget. På tåget bör du ju kunna lägga skiten en bit bort så kopplas du inte till det, men så är det ju inte i bil!

Har inte testat att ta med över själv, ska tänka ut en perfekt vattentät plan först :P
Tror dock ändå att Post är det bästa, blir den tagen så kan du blankneka till att du har något alls med det att göra! Så se till att ha vantar eller något när ni packar skiten :P haha
Citera
2009-03-15, 12:12
Medlem
Gautamas avatar
Många verka tipsa om att man ska gömma sitt stash på tågtoaletten vid gränsövergångarna. Nästa gång jag åker tåg mellan två länder så ska jag fan i mig in på dass och leta efter gratis röka när vi passerar gränsen. Måste ju vara rena guldgruvan!
Citera
2009-03-15, 19:49
Medlem
frågan har väl ställts flera ggr men ja, ska till magaluf i sommar och tänkte svälja 5 g uppdelat i 5 kondomer (svårt att svälja större piller så ville dela upp de så) tänkte ta det dagen innan vid 16 (vi åker 7 på morgonen) sen är de lite utgång med några öl (ej fylla) sen vidare till flygplatsen, väl framme i magaluf (12 på dagen) så tänkte jag ta några laxerande piller eller nåt annat som gör att man skiter och slappa hyfsat nära hotellet första dagen så man kan ta sig dit när det väl händer.

hoppas jag inte blir dömd som en jävla idiot nu, för här är mina bröder vill bara ha den ultimata veckan i magaluf.

några frågor som dyker upp direkt, kommer dem komma ut efter ett dygn eller ska jag svälja dem ännu tidigare?

öl hjälper det en aning att komma ut snabbare? (alla har väöl haft ölbajsar efter en utekväll) haha

kommer alla 5 komma ut samtidigt? (också en anledning till att jag ville ha små, känns som det går lättare för dem att gå igenom)

vilket är de fräschaste sättet när det väl händer? fattar att inget är fräscht men minst ofräscht då hehe

rätt omöjligt att åka dit för detta om jag inte ens berättar de för mina kompisar va? är ingen typisk pundar kille så på utseendet kommer dem inte ta mig då är de väl typ ifall jag skulle skita ner mig mitt framför en från tullen eller nåt? hehe

om jag hypotetiskt skulle åka på de, va kan en 19 åring som är ostraffad vänta sig? (både om det skulle hända i magaluf eller i sverige)

tacksam för alla svar för vill ha ideér och åsikter ("du är helt dum i huvudet" är väl den ända åsikten som inte är välkommen hehe), tack på förhand.
Citera
2009-03-15, 20:17
Medlem
users avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrönKnekt
frågan har väl ställts flera ggr men ja, ska till magaluf i sommar och tänkte svälja 5 g uppdelat i 5 kondomer (svårt att svälja större piller så ville dela upp de så) tänkte ta det dagen innan vid 16 (vi åker 7 på morgonen) sen är de lite utgång med några öl (ej fylla) sen vidare till flygplatsen, väl framme i magaluf (12 på dagen) så tänkte jag ta några laxerande piller eller nåt annat som gör att man skiter och slappa hyfsat nära hotellet första dagen så man kan ta sig dit när det väl händer.

hoppas jag inte blir dömd som en jävla idiot nu, för här är mina bröder vill bara ha den ultimata veckan i magaluf.

några frågor som dyker upp direkt, kommer dem komma ut efter ett dygn eller ska jag svälja dem ännu tidigare?

öl hjälper det en aning att komma ut snabbare? (alla har väöl haft ölbajsar efter en utekväll) haha

kommer alla 5 komma ut samtidigt? (också en anledning till att jag ville ha små, känns som det går lättare för dem att gå igenom)

vilket är de fräschaste sättet när det väl händer? fattar att inget är fräscht men minst ofräscht då hehe

rätt omöjligt att åka dit för detta om jag inte ens berättar de för mina kompisar va? är ingen typisk pundar kille så på utseendet kommer dem inte ta mig då är de väl typ ifall jag skulle skita ner mig mitt framför en från tullen eller nåt? hehe

om jag hypotetiskt skulle åka på de, va kan en 19 åring som är ostraffad vänta sig? (både om det skulle hända i magaluf eller i sverige)

tacksam för alla svar för vill ha ideér och åsikter ("du är helt dum i huvudet" är väl den ända åsikten som inte är välkommen hehe), tack på förhand.
Men för fan, försök få tag på röka där istället eller strunta i det, onödigt att krångla så mycket med så små mängder.
Citera
2009-03-15, 20:19
Medlem
12ans avatar
Skulle jag vara du skulle jag nog inte ta den risken. Spanien är ett av europas mest liberala länder när det kommer till ganja så du lär inte ha några problem att hitta röka på plats. Var på Menorca i somras och blev erbjuden röka efter ca en kvart vid hamnen. Har tyvärr inga smuggel tips, kan bara avråda.
Citera
2009-03-15, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12an
Skulle jag vara du skulle jag nog inte ta den risken. Spanien är ett av europas mest liberala länder när det kommer till ganja så du lär inte ha några problem att hitta röka på plats. Var på Menorca i somras och blev erbjuden röka efter ca en kvart vid hamnen. Har tyvärr inga smuggel tips, kan bara avråda.

hört många historier av folk som blivit tagna av snuten eller blivit lurade rånade m.m, tveksam till att jag skulle sagt ja ifall någon frågat mig på gatan om jag velat ha röka
Citera
2009-03-15, 21:40
Medlem
12ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrönKnekt
hört många historier av folk som blivit tagna av snuten eller blivit lurade rånade m.m, tveksam till att jag skulle sagt ja ifall någon frågat mig på gatan om jag velat ha röka

Har hört många historier om folk som torskat på smugling också. Som sagt, har ingen erfarenhet av att smuggla men som jag sa så är Spanien jävligt liberalt när det gäller ganja så risken att bli blåst på något sätt är ganska liten. Du gör självklart som du själv känner men jag personligen skulle hellre riskera lite muta/böter än att åka fast på flygplatsen och åka in i finkan.
Citera
2009-03-15, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lethaldose

Förövrigt, om du gör det rätt så kan du inte bli kopplad till brevet, dom kan dock kräva att få se kontoutdrag. Så betala alltid kontant!

Så alltså så borde det ändå vara ganska säkert att skicka pengar till holland och få röka tillbaka? om man inte kan bli tagen på det så är det ju nästan värt de dyra priserna.
Dom kan väl kanske komma hem ändå? fast är man ren och itne har något hemma så sitter man ju ändå säkert.
Citera
2009-03-16, 10:19
Medlem
frank_pes avatar
Hittade denna artikel i dagens metro: http://www.metro.se/2009/03/16/87183...arnsmor-i-dod/ ...där det längst ner står om nakotikans väg till sverige med denna kartan. Så nu vet ni vilken väg ni ska undvika
Citera
2009-03-16, 10:46
Medlem
Hur stor är chansen egentligen att polisen kommer hem för mängder under 10g? Syftar på CB. Känns som att det mest är andra substanser folk fått hembesök av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in