Citat:
Ursprungligen postat av Mountain Dew
Hört att det finns "låtsas"-knarkhundar, dvs. hundar som bara finns där för att skrämma upp de som smugglar. Att personalen då ser att man blir nervös för att det finns en hund i närheten. Vet dock ej om detta stämmer, har faktiskt ingen aning. Detta är vad jag har läst på FB.
Men om sökfunktionen hade fungerat hade det underlättat.
Skulle eventuellt kunna stämma.
När jag var nere på Fillipinerna, så blev det en del rökande, tack vare dom billiga priserna etc. I slutet av resan, så skulle vi till en annan Ö och besöka en turistort. Jag hade då 10~färdigrullade joints i fickan på mina shorts, saken är den att när vi väl kom fram till hamnen, så visade sig vara precis som en flygplats. Dvs incheckning, baggage-röntgen etc. Och jag var inte orolig förrens jag såg killen med shäfern 20 meter framför röntgen stället. Sedan när han vände sig om stod det klart och tydligt; "K9 UNIT" på ryggen på han.
Jag blev självfallet skit nervös och lyckades efter många om och men, dumpa skiten någonstans under en betonggris. Det jag inte tänkte på var all lukt [efter att ha rökt] och alla rester som låg i fickan.
Jag gick då runt hunden, väääldigt långt runt. Och klarade mig. Det är inte säkert det var en fake-hund, men man tycker att hunden borde kännt lukten, jag menar: Jag hade precis rökt 30 minuter innan jag kom dit.
Hursomhelst så klarade jag mig!