2009-02-26, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tack för dina erfarenheter ninking.

mvh : skall tänka på det

Edit : det är ju väl en skillnad mellan en polishund vs. tullens.. Och bevakningen mellan bryssel/amsterdam o k-hamn/malmö ?

En sådan lufttät artikel fungerar ju, dock läcker ju doftpartiklarna ut efter ett tag, men packar man innan man åker över så :P
Citera
2009-02-26, 11:40
Medlem
Sushimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikebatch
nope, dom kan t o m lukta sig in i en igen svetsad tank.

men jag råkade ha en waxburk med gräs i, i min väska... det klarade inte två hundar att lukta sig till. konstigt nog. för 4år sen... det har jag frågat mig många ggr hur det gick till.

Otränad hund perhaps? Tydligen så används en hel del otränade hundar för att skrämma upp de som smugglar, så kan tullaren se vem som håller på att balla ur och ta in honom.
Citera
2009-02-26, 15:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajbersimon
En sådan lufttät artikel fungerar ju, dock läcker ju doftpartiklarna ut efter ett tag, men packar man innan man åker över så :P

Jepp, den springande punkten är ju hur lång tid som behållaren håller ?, kan även tänkas att mängden godis i behållaren har en betydelse också.

+ att komma ihåg att inte kontaminera utsidan av behållaren.
Citera
2009-02-26, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sushiman
Otränad hund perhaps? Tydligen så används en hel del otränade hundar för att skrämma upp de som smugglar, så kan tullaren se vem som håller på att balla ur och ta in honom.

jo, det har det varit flera ggr annars...

dock denna gången markera den på 2st andra på bussen, och en resväska utanför. samt att det var cocker spaniel's, vilket brukar va rätt typ av hund

så ja, beats me... jag hade nog bara en jävla flyt!
Citera
2009-02-26, 18:57
Medlem
Tänkte berätta om en grej som hände på tåget mellan random halvstor stad i mellansverige och oslo. Det var en kille som satt med ett fint yttre, inga skavanker eller liknande. Han hade längst fram lagt en påse med diverse skräp i + 20g blandat svart och brunt. I Arvika klev det på 3 tullare med hund, de var norska tullmän (2 killar en kvinna). Hunden visade visst intresse för killens byxor, men tullarna fortsatte gå vidare och bad alla om legitimation, (det var 3 andra passagerare i den vagnen också). De kom sedan snabbt tillbaks och bad killen att visa sitt bagage, han pekade då ut sina väskor och inget mer. De sa "OK", följ med oss till den inglasade grejen här i mitten av vagnen.

Killen följde med, iskall och fast besluten, det var inte hans skit de förmodligen hade hittat, han håller inte på med knark:P

De frågade killen många gånger om han varit i kontakt med narkotika, om han var straffad tidigare och vad han hade för business i norge. Killen svarade att han inte hade någonting med narkotika att göra, att han var ostraffad och att han jobbade i norge. De tittade mkt skumt på killen och tog hans körkort för att stämma av med svenska registret via telefonen. Killen var grön, men de fortsatte tracka honom (alltså hela vägen ifrån arvika till oslo). När killen skulle gå av stod 1 tullare vid kupédörren och höll koll på knarkpåsen, killen sprang sedan ut med sin packning för att inte missa sin buss.

Killen blev visiterad 2ggr, luktad på 3ggr av hund, tokigt utfrågad om påsen som bevisligen kom ifrån en affär i samma stad killen åkt ifrån och psykad in i det sista. Men de släppte honom ändå.

Klockan var kanske 11 på förmiddagen när tåget stannade i arvika och det var en lördag. Så ärligt, ser ni en liten trött, brun, blodhundsliknande hund, se till att ni är rena. Grejerna var kanske packade i en kaffeburk fylld med kaffe, de var inslagna i flera varv (många) plastfolie, kaffeburken var kanske avtorkad med kemisk ren bensin innan den lades i 2 separata fryspåsar.

Det spelar ingen roll hur ni slår in det, är det en riktig hund hittar den skiten.

Men jag var ju bara en oskyldig medpassagerare, så jag vet inte exakt hur allt gick till, såklart. Snubbe med stor tur och jävligt mycket nekande.
Citera
2009-02-26, 21:32
Medlem
hmm en grej jag tänkte på om man ska smuggla från damark är att en polare bara tar sundsbussen/färjan och ringer när han är framme för att varna om de har kontroll. om inte, så är det bara att hoppa på nästa båt och åka.
Citera
2009-02-26, 21:39
Medlem
För 2-3 månadersen hade jag vatt i criss och skaffat lite fint hash och grönt och hade det rätt långt upp i jackan och mycket riktigt stod dom där med hund som luktade på alla , men jag och min polare som båda hade bara knatade förbi.
Citera
2009-02-27, 08:43
Medlem
Rangvalds avatar
Grabbar, jag har efter mycket funderande hittat den ända perfekta lösningen!

Flaskpost! Sen hoppas att du ör över sundet och kan ta emot flaskan i Malmö.

Nä, skämt å sido, tror att bil är det bästa alternativet ändå.
Citera
2009-02-27, 12:32
Medlem
Kolatonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rangvald
Nä, skämt å sido, tror att bil är det bästa alternativet ändå.

Färja utan bil mellan helsingör och helsingborg skulle jag tippa på.
Citera
2009-02-27, 13:17
Medlem
iPees avatar
Kryssnins strax! Snabbt svar tack!

Tjena!

Ska åka på en kryssning till Helsinki med familen. Farsan har fyllt år och hit och det. I alla fall så har morsan fixa buffebiljetter, både middag och frukost! Som en trogen CB-brukare kan jag inte käka denna buffé ostekt.

Min fråga är därför, hur är säkerheten på dessa kryssningar? Silja Line är det och jag åker med min familj (Morsa, Farsa, Lillasyster). Tänkte bara rulla upp 2 st med grönt och tobak. Sedan kanske lägga dem i ett ciggpaket eller något, inrullat i en tröja i min väska? Hur stor är risken att även om det finns en hund där, att den märker?

Och en till fråga när jag ändå är inne på det. Känner hundar lukten av gammal ganjarök eller liknande? Säg om jag åker på kryssningen med en tröja jag haft på mig när jag meckat och rökt tidigare i veckan?

Pz.
Citera
2009-03-11, 00:56
Medlem
Kingandaces avatar
Ska ev. posta lite CB in över Sveriges gränser och undrar då vilket sorts brev jag ska använda för att det ska bli så säkert som möjligt? Har varken råd eller tid att införskaffa en vacumförpackare, så jag är endast ute efter den "bästa" lösningen i brevväg.
Citera
2009-03-11, 10:51
Medlem
HabIb*s avatar
Har en liten fråga om hur de är inom posten i Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in