2008-07-20, 03:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hasch-Tomte
Allvar?

Iaf, varför gör dykare de jobbet då??

EDIT:

Nu kom ja på!

När man ska fly utan att hundar kan spåra en, ska man ju springa i vatten.
För hundar kan inte känna lukt då. Så du har fel!
Nej, du har fel.
Citera
2008-07-20, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoap-I-Stoap
Tror du det skulle funka mot en hund?
Metalliserad plast används inom livsmedelsindustrin för att förhindra att syremolekyler tar sig in i förpackningen och förstör/oxiderar innehållet. Det kan naturligtvis finnas mikroskopiska sprickor i metallbeläggningen, men det är bra mycket säkrare än vanlig plast. Det finns inga praktiska möjligheter för de relativt stora knarkmolekylerna att ta sig igenom metallskiktet inom rimlig tid.
Den största faran är nog att ytterhöljet på förpackningen kontamineras av knarket, så slå in knarkbitarna i plastfolie innan du stoppar in dom.
Undvik också att vidröra knarket med händerna eller använd handskar.
Sedan kan man ju gömma påsen i botten på en vinbox.
Citera
2008-07-22, 18:33
Medlem
tions avatar
Ska till christiania om ett par - tre veckor. Vill sjävklart ha med hem om pris och kvalité duger. (någon info?)

Men till den riktiga frågan. Tar tåget, om nu mot förmodan tullen kommer på med en hundjävel tänkte jag följande :

Minutrarna innan jag vandrar mot tågstationen för hemresa stoppar jag ner det jag ska ha med mig i zipplock påsar, en efter en, tvättar mig efter varje påse (ca 4-5 st) sen rikligt med tejp och ner i min lilla gräddsifon.

Jamenar, en gräddsifon ska klara av att hålla ett rätt okej tryck i sig. Den borde hålla inne all lukt som ändå antagligen INTE tar sig igenom plasten/tejpen på de få timmar jag åker tåg, OM nån lite partikel tar sig igenom ändå. Så har jag ju nån cm med aluminium ivägen?

Det borde gå? Ingen lukt tar sig igenom Dessutom, kan jag ju kanske tillverka någon enkel "falsk botten " på sifonen, Eller kanske tillochmed fyller den med grädde!

Det handlar om 10 + gubbar!
Citera
2008-08-04, 21:03
Medlem
skinstas avatar
nagon som vet hur ofta det ar hundar pa flygplatserna i london?
Citera
2008-08-04, 22:25
Medlem
Stoap-I-Stoaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkmix
Metalliserad plast används inom livsmedelsindustrin för att förhindra att syremolekyler tar sig in i förpackningen och förstör/oxiderar innehållet. Det kan naturligtvis finnas mikroskopiska sprickor i metallbeläggningen, men det är bra mycket säkrare än vanlig plast. Det finns inga praktiska möjligheter för de relativt stora knarkmolekylerna att ta sig igenom metallskiktet inom rimlig tid.
Den största faran är nog att ytterhöljet på förpackningen kontamineras av knarket, så slå in knarkbitarna i plastfolie innan du stoppar in dom.
Undvik också att vidröra knarket med händerna eller använd handskar.
Sedan kan man ju gömma påsen i botten på en vinbox.
Hehe okej, låter riktigt bra faktiskt Men om hundar nu kan känna igenom bensin, så hur fan kan det funka med plast? :s
Citera
2008-08-04, 23:31
Medlem
DrGreenthumbs avatar
ska ta tåget från östersund till trondheim, hur ser det ut på den fronten? vill ta med mig lite härifrån, allt ska vara så jävla billigt i norge!
Citera
2008-08-05, 00:46
Awaiting Email Confirmation
Lobster_Es avatar
Har tagit min båt över till danmark några gånger. Om jag då köper med mig, och sen tar min båt till hamnen ska det väl inte vara någon risk? Kan inte komma på någon i alla fall.
Citera
2008-08-05, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoap-I-Stoap
Hehe okej, låter riktigt bra faktiskt Men om hundar nu kan känna igenom bensin, så hur fan kan det funka med plast? :s
Om hundar har luktat sig till cannabis i en bensintank beror det nog på att det inte har förpackats ordentligt - kanske i vanlig plast. Cannabismolekylerna som har tagit sig igenom plasten löses lätt upp i bensinen.
En bensintank är inte helt hermetiskt tillsluten. Jag har för mig att det finns något slags luftningsrör från bensintanken till omgivningen för att utjämna över- och undertryck. Dessutom skall ju bensinen in i förgasaren och där kanske det inte är så tätt.
Citera
2008-08-05, 11:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
ska ta tåget från östersund till trondheim, hur ser det ut på den fronten? vill ta med mig lite härifrån, allt ska vara så jävla billigt i norge!

Finns väl inget som är billigt i Norge? Du menade dyrt va?
Citera
2008-08-05, 12:25
Medlem
Hajimes avatar
gröp ur en burk dax vax eller annat vax, lägg knarket däri. Möjligt att man måste försegla burken med någon typ av tejp.
Citera
2008-08-10, 17:39
Bannlyst
okej okej, jag ahr precis dragiit i mig lite frisk luft så att säga höhöhö
Så döm mig inte men min kreativitet sprudlar... så jag har kommit på ett genombrott!
Om du ska smuggla något, så kan du ju klistra fast det under din sko! om du blir uppäckt uppäckt av va någon. så kommer dom tro att du trampat i det! och nån annan har tänkt smuggla det egentligen!
Citera
2008-08-10, 17:49
Medlem
har inte läst hela tråden, men angående hundar..
Jag utbildar narkotika hundar åt tullen, och dom hittar allt som finns i deras väg. spelar INGEN roll hur ni paketerar/döljer det.
En duglig nakrkotika hund hittar det var ni än läger det/ paketerar det, tyvärr sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in