En kompis

var över på chris häromveckan o spenderade en tusenlapp på brunt. På tåget la han biten väl gömd på toa.
Sen utspelar sig följande;
Tåget stannar mitt på bron och efter en stund kommer en man från vagnen framför och fortsätter sedan vidare bakåt till nästa. Det kanske låter befängt men kompisen misstänkte direkt att det var en civilklädd tull-tjänsteman som trålade diskret då han effektivt kollade igenom kupéerna från golv till tak, medan han gick igenom. Det såg nästan ut som att han letade efter något/någon.
Hursomhelst, 2 minuter senare kommer ytterligare en man, välklädd, välkammad och väldigt "neutralt" men propert klädd 35-40 årig man från samma håll som den förra, gör samma sak, men stannar vid toaletten där biten fanns. Han går in och befinner sig där inne en god stund, ca 6-7 minuter ungefär (men spolade inte, vacuum toaletterna låter som f-n på tågen) Däremot hördes en ganska hög smäll som om något ryktes loss, typ nåt lock eller liknande. Kompisen misstänkte då att även detta var en tullare och toan blev genomsökt.
Efter en stund kommer mannen ut, låter blicken vandra igenom kompisens kupé och går sen in i nästa kupé och sätter sig så han har uppsikt mot toan. Min kompis blev lite nojjig och gick på toa för att lugnt konstatera att allt är kvar.
När tåget sen rullar in på centralen så sitter kompisen kvar vid dörren in i det längsta, men faller tillslut för trycket och kliver av. Utan biten.
Den misstänkta tullare nr. 2 följer då efter kompisen som en skugga på perrongen. (Detta efter att kompisen väntade på tåget med öppna dörrar minst 1,5minut, normalt går man väl till dörrarna i god tid och lämnar ett halvtomt tåg direkt?)
Kompis försöker sig på en fint och stannar till för att "knyta skorna" precis utanför för att se om "tullaren" går iväg, vilket han inte gör! Han stannar omedelbart utanför tågdörren och pillar med nån mobil eller nåt. Kompisen vänder sig jävligt frustrerat men samtidigt road av situationens något absurda läge, får ögonkontankt, båda skrattar till lite och sen ökar kompisen takten och lämnar perongen utan sitt röka
Nu till frågan, jävligt korkat eller jävligt smart? Var det tullare som hittat skiten och ville locka fram ägaren eller var det bara en bög som flirtade haha

Jäkligt störigt iaf, rökat skulle suttit jäkligt fint nu är vi båda väldigt överrens om, jag o min kompis