2008-12-14, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeMo_D
Är du inte avslappnad/nojjig så ska du helt enkelt inte göra det tycker jag. Hyr hotellrum i danmark o ta det fett najs ett par dagar.

Om jag inte ändrar mig eller något oförutsett händer så åker jag över nästa vecka! Pluggar i lund till vardags, men ska ta med mig lite julgodis till hembyn hade jag tänkt. :-) Har rekat tågen och det ser rätt bra ut, hoppas det blir av för mig att åka bara...
Citera
2008-12-14, 10:52
Medlem
majsbajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inadvertans
Jag har planerat att ta bussen ifrån Göteborg till Oslo. Och nu undrar jag lite över tullen där?

Blir bussarna stannade ofta? Jag menar bussen som jag tar, kommer ursprungligen från Köpenhamn, större risk att dem stannar just den?

Vad gör tullarna egentligen, låter dem bara hunden gå igenom alla passagerare och bagage, eller börja dem rota i väskorna med?

Hur funkar det med idén att lägga allt skit i en omärkt väska och sedan vissla lite oskyldigt ifall de hivar upp den?

Inadvertans

Har du tillgång till personbil ska du defenetivt åka personbil.

Jag har hela min släkt i norge, mer bestämt oslo.

Jag åker till norge 3 gånger om året och har gjort det sen 10 år tillbaka.
På dom 10åren har jag varken blivid stannad till norge eller tillbaka.

Personbil är nog bästa sättet att åka till norge.

jag brukar ofta ha lite gräs med mig dit, inga problem alls.
Citera
2008-12-14, 23:18
Medlem
muxxor918s avatar
Har planerat att flyga till Riga och hade tänkt att kanske ha med mig lite tjack dit.
Dom gånger jag har flugit har jag aldrig sätt skymten av en hund, hade då tänkt att stoppa det i strumpan bara.

Tror ni detta går finfint eller är jag helt stekt som ens tänker tanken?
Citera
2008-12-14, 23:50
Medlem
Vet någon hur hundrutinerna går till? Går dom på tåget på en station, för att sedan gå igenom och hoppa av igen på samma station? Eller är de där en längre period under resan?
Citera
2008-12-15, 03:01
Medlem
Sushimans avatar
Har redan frågat detta i en annan tråd men fick inget svar så jag försöker igen.

Piller och andra föremål med thc borde väl vara ganska lätta att smuggla?
Kollade på weeds när de hade thc-klubbor, hur stor chans skulle det vara att tullen tog in din klubba på tester.
Vore underbart att ha en sådan klubba när man te.x. åker tåg/flyg eller annan gång det inte finns tillfälle att röka.
Finns något sådant att köpa i tex amsterdam?
Citera
2008-12-15, 04:35
Medlem
Hummelturfs avatar
Borde det inte funka om man lägger gräset i en redlinepåse och redlinepåsen lägger du i en större påse som är fylld med vatten det borde väl inte hundarna känna av?
Citera
2008-12-15, 11:51
Medlem
spraykonsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummelturf
Borde det inte funka om man lägger gräset i en redlinepåse och redlinepåsen lägger du i en större påse som är fylld med vatten det borde väl inte hundarna känna av?

jo det gör dom,med tiden så tar sig lukten igenom hur du än packar det i princip

Edit: kan ge ett exempel från barry coopers dvd, där dom packat gräs i pvcrör stoppat dom i bensintanken på en bil och hunden började kraffsa på besintanken ändå.
Senast redigerad av spraykonst 2008-12-15 kl. 11:55.
Citera
2008-12-15, 12:20
Medlem
borde de inte gå att sätta skiten under båten.. om man e seriös kan man ju bygga så att de blir som en dubbelskrovig båt och lägga typ 30kg under.. :P
jag vet de låter kanske inte så seriöst, men kanske..
Citera
2008-12-15, 12:27
Medlem
eller vakum behållare... de finns ingen hundjävel som känner de.. dock kan vakum behållaren inte vara för stor.. men om du som privatperson liksom jag ska smuggla e de ju ganska enkelt.. åk till med tåg danmark, undvik utskikande kläder och dyligt.. de e liksom ganska enkelt.. man kan om man vill packa de i massa påsar och skit, men de e onödigt.. hundarna känner de endå.. men de e sällan tullar på tågen.. lägg väskan en bit ifrån dig.. undvik fingeravtryck och sånt. dom som tror att dom inte kollar sånt, de e skitsanack, polisen och tullen får flera miljarde kronor varje för att stoppa smuggling och odling och sånt.. så de e bara att sitta där och inte se mistänkt ut.. relax luta dig tilbaka och njut av att du e påväg hem med massa braj! :P
Citera
2008-12-17, 17:35
Bannlyst
Om man sväljer t.ex en femma brunt innan man drar förbi tullen, då känner väl hundarna av lukten eller? Men om man blir tagen då för lukten, vad gör dom då? Kroppsvisiterar en för å hitta de bruna, men när dom inte hittar det, vad gör dom då? Blod/piss prov tar dom nog, men kan dom se något på det, om man har käkat det typ 1 timme innan provet?

Inte för att det skulle vara speciellt trevligt att rota igenom skiten sen när det kommer ut...
Citera
2008-12-17, 20:48
Medlem
kringlarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasseee
eller vakum behållare... de finns ingen hundjävel som känner de.. dock kan vakum behållaren inte vara för stor.. men om du som privatperson liksom jag ska smuggla e de ju ganska enkelt.. åk till med tåg danmark, undvik utskikande kläder och dyligt.. de e liksom ganska enkelt.. man kan om man vill packa de i massa påsar och skit, men de e onödigt.. hundarna känner de endå..
Vad är det du inte förstår? Lukten tränger igenom allt med tiden oavsett vakumpacketerat eller inte.
Det man ska göra är packa det så sent som möjligt då det tar tid för lukten att tränga igenom.
Dock finns det ingen tull att tala om, om du tar bilen.
Citera
2008-12-18, 17:36
Medlem
Brainfreezes avatar
Det här kanske kan vara till hjälp, kolla även andra "never get busted again" länkar!

http://www.youtube.com/watch?v=GnC3T...eature=related
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in